Chinese Carrier Shandong with J-15 Fighters |
Το πλοίο θα είναι πιθανότατα το έκτο αεροπλανοφόρο που θα μπει σε κινεζική υπηρεσία, ακολουθώντας τα πλοία τύπου 001 και τύπου 001Α 70.000 τόνων Liaoning και Shandong, και τρία πιο πρόσφατα που βρίσκονται υπό ναυπήγηση 40.000 τόνων τύπου 075. Ενώ τα δύο πρώτα χρησιμοποιούν ένα σχέδιο άλματος σκι παρόμοιο με το Βρετανικό Queen Elizabeth Class ή το ρωσικό Kuznetsov και τα τρία τελευταία είναι ικανά να αναπτύξουν μόνο αεροσκάφη με κατακόρυφες δυνατότητες προσνήωσης, τα οποία περιορίζουν τα βάρη των μαχητικών που μπορούν να ξεκινήσουν, ο τύπος 002 θα είναι σε θέση να αναπτύξει πολύ βαρύτερα αεροσκάφη. Αυτό αντιπροσωπεύει το κύριο πλεονέκτημά του έναντι των παλαιότερων σχεδίων αεροπλανοφόρων και διευκολύνεται από την ενσωμάτωση ενός ηλεκτρομαγνητικού συστήματος εκτόξευσης καταπέλτη (EMALS) το οποίο δίνει στα αεροσκάφη περισσότερη ενέργεια κατά την απονήωση. Το supercarrier USS Gerald Ford είναι σήμερα το μοναδικό πλοίο στον κόσμο με τέτοιες δυνατότητες, αν και δεν είναι ακόμα έτοιμο για ανάπτυξη σε συνθήκες μάχης.
Το ναυπηγείο Jiangnan αναμένεται να ξεκινήσει μια τριετή επέκταση, η οποία θα περιλαμβάνει την κατασκευή ενός νέου Κέντρου Σχεδιασμού και έρευνας πλοίων και την επέκταση της ναυπηγικής υποδομής. Αυτή η επένδυση θεωρείται ότι γίνεται με την επέκταση του προγράμματος κατασκευής αεροπλανοφόρων, είτε επειδή αναμένεται να κατασκευαστούν περισσότερα από δύο πλοία κατηγορίας τύπου 002 είτε επειδή τα ακόμη μεγαλύτερα και πιο φιλόδοξα πλοία κατηγορίας τύπου 003 αναμένεται να ξεκινήσουν να ναπηγούνται γύρω στο 2025. Ενώ ο τύπος 002 χρησιμοποιεί ένα συμβατικό σύστημα πρόωσης και έχει εκτόπισμα 85.000 τόνων, ο τύπος 003 αναμένεται να είναι πυρηνικό και να ξεπερνά τους 100.000 τόνους - καθιστώντας τον το μεγαλύτερο αεροπλανοφόρο στον κόσμο. Παρόλο που ο τύπος 002 είναι περισσότερο από επαρκής για την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, ο τύπος 003 θα είναι κατάλληλος για να λειτουργεί παγκοσμίως πολύ πιο μακριά από τις κινεζικές ακτές και αναμένεται να φιλοξενεί ένα αεροσκάφος-τάνκερ που αναπτύχθηκε παράλληλα με αυτό για να εκπληρώσει παρόμοιο ρόλο με το Αμερικανικό C-2 Greyhound.
Ένα νέο πολύ μεγάλο ναυπηγείο ξηρής αποβάθρας και επισκευής στο νησί Hainan στη θάλασσα της Νότιας Κίνας θα είναι αρκετά μεγάλο για να φιλοξενήσει τόσο υπερφορτωτές κατηγορίας τύπου 002 όσο και τύπου 003 και ενώ η Κίνα αναμένεται να τοποθετήσει επτά μεταφορείς συνολικά μέχρι το 2025 παραμένει αβέβαιο πόσα σχεδιάζει μακροπρόθεσμα.
Τα πλοία κατηγορίας τύπου 002 και τύπου 003 θα φέρουν μερικά από τα πιο διαφορετικά αεροπλάνα στον κόσμο, όπως τα αεροσκάφη έγκαιρης προειδοποίησης kj-600, τα μαχητικά J-15B 4++ γενιάς και τα μη επανδρωμένα επιθετικά GJ-11 μεταξύ άλλων. Κλειδί για τη διευκόλυνση ενός υψηλού ποσοστού επέκτασης του στόλου αεροπλανοφόρων είναι η πολύ μεγάλης κλίμακας παραγωγή αντιτορπιλικών, πυρηνικών υποβρυχίων επίθεσης και πλοίων τροφοδοσίας, τα οποία είναι βασικά για την υποστήριξη των επιχειρήσεων αερομεταφορέων.
Τα καταδρομικά καθελκύονται επί του παρόντος από τα κινεζικά ναυπηγεία με ρυθμό 8-10 πλοίων ετησίως και η κατηγορία τύπου 055 θεωρείται ευρέως το πιο ικανό καταδρομικό στον κόσμο. Άλλα ναυτικά όπως της Βρετανίας, η οποία έχει μόνο έξι καταδρομικά και δεν σχεδιάζει να ναυπηγήσει πια, έχουν αγωνιστεί στο πεδίο αρκετά για να συνοδεύσουν τους αερομεταφορείς τους.
Οι πιο ικανές κινεζικές κατηγορίες αντιτορπιλικών εξακολουθούν να αναμένεται να καθελκυστούν πριν από τον πρώτο αεροπλανοφόρο τύπου 003, ενδεχομένως παράλληλα με τα πρώτα πυραυλικά cruisers της χώρας, τα οποία θα είναι βαρύτερα από τους καταδρομικά.