Οι φρεγάτες τύπου S, είναι οι παλαιότερες του Ελληνικού στόλου και τα πλοία ενδιάμεσης λύσης θα δώσουν τη δυνατότητα, αντίστοιχος αριθμός φρεγατών πέραν των 40 ετών να παραμείνουν δεμένες και τα πληρώματά τους να μεταπηδήσουν είτε σε άλλες S είτε στις φρεγάτες ενδιάμεσης λύσης, οι οποίες ωστόσο καθυστερούν τη διαδικασία. Πηγή: Πολεμικό Ναυτικό
Ήταν αρχές Ιουλίου του τρέχοντος έτους όταν, την στιγμή που οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις ετοιμάζονταν εντελώς σιωπηρά ν’ αντιμετωπίσουν την Τουρκική προκλητικότητα στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο, το Πολεμικό Ναυτικό- όπως σημειώνεται από πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας- έστελνε στις ΗΠΑ LOR/ P & Α (Letter of Request for Price & Availability– Ερώτημα που αφορά την τιμή και τις διαθεσιμότητες) για τις φρεγάτες τύπου MMSC, σε μια προσπάθεια να συγκεντρώσει τα επίσημα στοιχεία.
Από: hellasjournal.com
Επτά μήνες μετά, στελέχη της κατασκευάστριας εταιρίας Lockheed Martin ζητούν από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και πάλι LOR for LOA (Letter of Request for Letter of Offer Acceptance– Επιστολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος/ Επιστολή αποδοχής ενδιαφέροντος).
Δηλαδή η Αμερικανική πλευρά καλεί την Αθήνα και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας σε μια επιπλέον, μη δεσμευτική σε αυτή την φάση διαδικασία, η οποία ωστόσο είναι ιδιαιτέρως χρονοβόρα κι αυτό σε καμία περίπτωση δεν συμφέρει το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, που θέλει άμεσα να κλείσει το κεφάλαιο «νέα φρεγάτα για τον Ελληνικό στόλο».
Ο εκπρόσωπος της κατασκευάστριας εταιρίας, Ναύαρχος (ε.α) Thomas Rowden, Αντιπρόεδρος Διεθνών Προγραμμάτων (Vice President for International Programs) της Lockheed Martin επισήμανε στην παρουσίαση που έγινε διαδικτυακά στον Ελληνικό Τύπο, ότι τα βήματα αυτά δεν μπορούν ν’ αποφευχθούν μιας και πρόκειται για «διακρατική», όπως είπε, διαδικασία εντός του πλαισίου των λεγόμενων FMS (Foreign Military Sales).
Από: hellasjournal.com
Επτά μήνες μετά, στελέχη της κατασκευάστριας εταιρίας Lockheed Martin ζητούν από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και πάλι LOR for LOA (Letter of Request for Letter of Offer Acceptance– Επιστολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος/ Επιστολή αποδοχής ενδιαφέροντος).
Δηλαδή η Αμερικανική πλευρά καλεί την Αθήνα και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας σε μια επιπλέον, μη δεσμευτική σε αυτή την φάση διαδικασία, η οποία ωστόσο είναι ιδιαιτέρως χρονοβόρα κι αυτό σε καμία περίπτωση δεν συμφέρει το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, που θέλει άμεσα να κλείσει το κεφάλαιο «νέα φρεγάτα για τον Ελληνικό στόλο».
Ο εκπρόσωπος της κατασκευάστριας εταιρίας, Ναύαρχος (ε.α) Thomas Rowden, Αντιπρόεδρος Διεθνών Προγραμμάτων (Vice President for International Programs) της Lockheed Martin επισήμανε στην παρουσίαση που έγινε διαδικτυακά στον Ελληνικό Τύπο, ότι τα βήματα αυτά δεν μπορούν ν’ αποφευχθούν μιας και πρόκειται για «διακρατική», όπως είπε, διαδικασία εντός του πλαισίου των λεγόμενων FMS (Foreign Military Sales).
- Ο Ναύαρχος Rowden, ως εκπρόσωπος της εταιρίας LM που θέλει να φέρει στο Πολεμικό Ναυτικό τις MMSC, σημείωσε ότι τα πλοία διαθέτουν κορυφαία συστήματα που καθιστούν ικανή αυτή την πλατφόρμα να σταθεί σε κλειστές αλλά και ανοιχτές θάλασσες, όπως η Μεσόγειος.
Ήδη από χθες στη σελίδα μας επισημάναμε ότι οι κατασκευάστριες εταιρίες των φρεγατών, οι «μνηστήρες» δηλαδή του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και τα κράτη από τα οποία προέρχονται, δείχνουν αποφασισμένοι για μια πολύ δυνατή «ναυμαχία» στην οποία θα χρησιμοποιήσουν πολλά στρατηγικά όπλα, είτε αυτά είναι διπλωματικά, είτε αμυντικές επιπλέον συμφωνίες, είτε τα γεωπολιτικά συμφέροντα στην περιοχή.
Η νέα LOR , όπως γράψαμε ήδη από το βράδυ της Τρίτης πιθανά να δώσει και το πλοίο ενδιάμεσης λύσης που προτείνεται από την Αμερικανική κυβέρνηση, αν κι όπως όλα δείχνουν, οι λέξεις «ενδιάμεση λύση» γίνονται εφιάλτης καθυστέρησης για το Πολεμικό Ναυτικό.
- Κατατέθηκε και η Γαλλική πρόταση
Την ώρα πάντως που η Αμερικανική εταιρία παρουσίαζε στον Τύπο για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες εβδομάδες την φρεγάτα MMSC, το πολυπληθές Γαλλικό κλιμάκιο της Group Naval περνούσε την πύλη του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Η Γαλλική πρόταση παραδόθηκε στους Επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού προς αξιολόγηση ενώ υπήρξε συνάντηση και του Νίκου Παναγιωτόπουλου με τα στελέχη της Γαλλικής εταιρίας και τον πρέσβη στην Αθήνα Πατρίκ Μεζονέβ.
- Η Πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας όπως έκανε και στους Αμερικανούς, το επανέλαβε και στους Γάλλους, ότι ακόμη δεν έχει κλειδώσει απολύτως καμία απόφαση κι όλα βρίσκονται στα χέρια του Πολεμικού Ναυτικού το οποίο είναι το μόνο αρμόδιο να κρίνει πιο είναι το καταλληλότερο πλοίο για το μέλλον του Ελληνικού στόλου.
Όπως επισημάνθηκε από την Γαλλική πλευρά, η πρόταση που έχουν φέρει στο Πολεμικό Ναυτικό μπορεί να λάβει ορισμένες τροποποιήσεις και προσθήκες οπλικών συστημάτων. Και αυτό δίνει την αίσθηση ότι οι Γάλλοι έφεραν μια πολύ πιο οικονομική πρόταση στο Ελληνικό Επιτελείο, δίχως όμως τα οπλικά συστήματα.
Το ναυτικό Επιτελείο, όπως και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας κρατούν μέχρι στιγμής κλειστά τα χαρτιά τόσο των Αμερικανών όσο και των Γάλλων, ώστε να μην υπάρξουν νέα φαινόμενα «πυροτεχνημάτων» που θέτουν σε κίνδυνο μια κρίσιμη διαδικασία για το Πολεμικό Ναυτικό.
- Σ’ ότι αφορά την Γαλλική ενδιάμεση λύση, κύκλοι του υπουργείου Εθνικής Άμυνας επαναλάμβαναν ότι τις επόμενες ημέρες ο Νίκος Παναγιωτόπουλος και η Φλοράνς Παρλί θα έχουν επικοινωνία ώστε να γνωστοποιηθεί στην Ελληνική πλευρά ποια μεταχειρισμένα πλοία θα προτείνει το Παρίσι.
Πάντως οι έως τώρα ρυθμοί που φαίνονται στον ορίζοντα για να ξεκαθαρίσει η κατάσταση με όλους τους «μνηστήρες», δείχνει πως οι ημερομηνίες της 15ης – 20ης Φεβρουαρίου που είναι αυτές για να υπάρχουν οι ολοκληρωμένοι φάκελοι, μάλλον θ’ αφορούν αποκλειστικά τα νέα πολεμικά πλοία και σε καμία περίπτωση εκείνα της ενδιάμεσης λύσης.
Η δε 15η Μαρτίου, πιθανή καταληκτική ημερομηνία απόφασης για τις νέες φρεγάτες θ’ αφορά και αυτή μόνο τα τέσσερα πολεμικά πλοία πολλαπλού ρόλου, με την ενδιάμεση λύση να περιμένει…