Από: ypodomes.com - Νίκος Καραγιάννης
Ο σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ που είχε καθυστερήσει λόγω μετακίνησης της έδρασης του κατά κάποια μέτρα, είχε δημιουργήσει σειρά προβλημάτων στο παρελθόν, γεγονός που οδήγησε τελικά στην τμηματική παράδοση σε λειτουργία της μεγάλης επέκτασης της γραμμής 3.
Ποιοι σταθμοί είναι υπό κατασκευή
Μετά την έναρξη εμπορικής λειτουργία των σταθμών ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ, έμειναν υπό κατασκευή οι σταθμοί ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ και ο νέος τερματικός σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.
Οι άλλοι δύο σταθμοί ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ και ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ είναι ακόμα πιο προχωρημένοι και όλη η προσπάθεια τώρα συγκεντρώνεται ούτως ώστε μετά το καλοκαίρι του 2022 η επέκταση να παραδοθεί σε λειτουργία.
Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM, ανάδοχος του έργου αλλά και πρόσφατα ανάδοχος της νέας γραμμής 4, σύμφωνα με πηγές κοντά στο έργο, έχει επιταχύνει τις εργασίες για να μπορέσει το παραπάνω χρονοδιάγραμμα να τηρηθεί.
Ζωντανό μουσείο ο σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
Στην επέκταση της γραμμής 3, ειδικότερα στο κέντρο της πόλης, βρέθηκαν και διασώθηκαν σειρά από αρχαιολογικά ευρήματα, με σπουδαιότερο το “ιπποδάμειο σύστημα”, που εξασφάλιζε ύδρευση στην αρχαία πόλη του Πειραιά.
Τώρα σύμφωνα με πληροφορίες, στην Αττικό Μετρό, προετοιμάζεται η ανάδειξη των σπουδαίων αρχαιοτήτων στον σταθμό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, όπως αντίστοιχα έχει γίνει και σε άλλους σταθμούς στο παρελθόν (Σύνταγμα, Μοναστηράκι κ.α.).
Αυτή την εποχή η ΑΜ ενέκρινε την υλοποίηση από τον Ανάδοχο του Έργου (μέσω εξειδικευμένης, στο μουσειακών χώρων, εταιρείας) της Μουσειογραφικής μελέτης για τη μόνιμη αρχαιολογική θεματική έκθεση στον Σταθμό.
Αναπαράσταση του “Ιπποδάμειου” συστήματος ύδρευσης
Στόχος είναι η μελέτη και κατασκευή των αντιγράφων – αναπαραστάσεων των δεξαμενών και αγωγών και της αναπαράστασης της αυλής τυπικής οικίας του αρχαίου Πειραιά καθώς και της ανάπτυξης χώρου πληροφόρησης του κοινού στο επίπεδο διακίνησης επιβατών.
Το αντικείμενο του έργου, περιλαμβάνει εκθεσιακές κατασκευές και αρχαιολογικά εκθέματα όπως τα αντίγραφα των αρχαίων δεξαμενών και σηράγγων, το πρωτότυπο τμήμα αρχαίας οικίας με το βοτσαλωτό δάπεδο και διάφορα χρηστικά σκεύη και αντικείμενα καθώς και το κεντρικό φωτιστικό σώμα με την εικαστική αναπαράσταση του ιστού του αρχαίου και σύγχρονου Πειραιά.
Σε δημοπράτηση Η/Μ σηματοδότησης της επέκτασης
Παράλληλα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η Αττικό Μετρό προκήρυξε διαγωνισμό για την προμήθεια και εγκατάσταση του Συστήματος Αυτοματισμού και Ελέγχου Κτιρίων (BACS) της Β’ Φάσης της Επέκτασης προς Πειραιά.
Πρόκειται για σύστημα το οποίο παρακολουθεί και ελέγχει το σύστημα αερισμού σηράγγων, το σύστημα HVAC καθώς και τα κτιριακά ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα στους Σταθμούς, φρέατα αερισμού, εσοχές και σήραγγες της Β ́ φάσης της επέκτασης προς Πειραιά, τόσο σε τοπικό, όσο και σε κεντρικό επίπεδο. Περιλαμβάνονται επίσης οι απαραίτητες αναβαθμίσεις στον εν λειτουργία εξοπλισμό και λογισμικό του συστήματος BACS σε επίπεδο ΚΕΛ και σε τοπικό επίπεδο των εν λειτουργία σταθμών.
Το έργο έχει προϋπολογιστεί σε ποσό χωρίς ΦΠΑ 1,06 εκατ. ευρώ. Η ολοκλήρωση του έργου θα πραγματοποιηθεί σε 280 ημέρες (κάτι παραπάνω από 9 μήνες) από την υπογραφή της σύμβασης. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός που θα πραγματοποιηθεί στις 8 και 9 Μαρτίου, είναι απαραίτητος για να μπορέσει η υπόλοιπη επέκταση προς Πειραιά να δοθεί σε λειτουργία.