Ξεκίνησαν μελέτες για νέες επεκτάσεις του Μετρό σε Πετρούπολη και Άνω Λιόσια

Σε τροχιά εισέρχονται ακόμα δύο μελλοντικές επεκτάσεις του Αθηναϊκού Μετρό. Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με πληροφορίες, στις 18 Ιανουαρίους υπεγράφη η σύμβασης για την εκπόνηση των τοπογραφικών μελετών που αφορούν στις επεκτάσεις της γραμμής 4 προς Πετρούπολη και της γραμμής 2 προς Άνω Λιόσια.

Από: ypodomes.com -  Νίκος Καραγιάννης

Η σύμβαση ανατέθηκε από την Αττικό Μετρό στην εταιρεία με την επωνυμία «Ε.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ-Χ.ΡΟ∆ΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Ε.Ε.» και τον διακριτικό τίτλο «ΑΝΤΑΙΟΣ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ Ε.Ε.»

Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 358.000 ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ). Η διάρκεια των μελετών ορίζεται σε 15 μήνες και η σύμβαση θα χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Ο σχετικός διαγωνισμός είχε πραγματοποιηθεί στις 11 Ιουλίου 2019.

Που θα γίνουν οι τοπογραφικές μελέτες

Η συνδυασμένη αυτή σύμβαση όπως είπαμε παραπάνω αφορά επεκτάσεις δύο γραμμών. Η πρώτη είναι η επέκταση της Γραμμής 4 από το Άλσος Βεϊκου μέχρι την Πετρούπολη, ενώ η δεύτερη είναι η τελική επέκταση της Γραμμής 2 από τον Άγιο Νικόλαο (Ίλιον) μέχρι το σταθμό του Προαστιακού Άνω Λιόσια. Να θυμίσουμε πως η επέκταση της γραμμής 2 από την Ανθούπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, έχει εξαγγελθεί από τον υπουργό ΥΠΟΜΕ, Κώστα Καραμανλή, και έχει μπει σε τροχιά δημοπράτησης για το 2022.

Πιο αναλυτικά θα γίνουν τοπογραφικές μελέτες στην δυτική επέκταση της Γραμμής 4, σε μήκος χάραξης περίπου 8χλμ αλλά και στις θέσεις των 6 προβλεπόμενων νέων υπόγειων σταθμών: NEA ΙΩΝΙΑ -δεν σχετίζεται με τον υφιστάμενο σταθμό ττης Γραμμής 1), ΠΕΡΙΣΣΟΣ (σύνδεση με Γραμμή 1), ΝΕΑ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ, ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ (σύνδεση με Προαστιακό), ΙΛΙΟΝ (σύνδεση με Γραμμή 2), ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ.

Επίσης τοπογραφικές μελέτες στην επέκταση της Γραμμής 2, σε μήκος χάραξης 4χλμ αλλά και στις θέσεις των 2 νέων προβλεπόμενων υπόγειων σταθμών: ΚΑΜΑΤΕΡΟ, ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ (σύνδεση με Προαστιακό).

Στην ίδια σύμβαση εντάσσονται και τοπογραφικές μελέτες στην Γραμμή 2 στην επέκταση προς Ίλιον και συγκεκριμένα σε μήκος 600 μέτρων μεταξύ των σταθμών ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ και ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ.

Η τοπογραφική αποτύπωση θα περιλαμβάνει όλες τις οδούς, πεζοδρόμια, πλατείες, πάρκα, νησίδες, παρτέρια, στο πλάτος και το μήκος τους.

Πληθαίνουν τα μελλοντικά έργα της Αττικό Μετρό

Αυτή είναι μία πρώτη προσπάθεια που γίνεται για την ωρίμανση μελλοντικών έργων Μετρό, προκειμένου κάποια στιγμή στο μέλλον, έχοντας βρει την απαραίτητη χρηματοδότηση να οδεύσουν προς υλοποίηση.

Στο μικροσκόπιο της Αττικό Μετρό έχουν μπει και άλλες επεκτάσεις όπως η νότια και τελική επέκταση της γραμμής 2 μέχρι τη Γλυφάδα και ο κλάδος της γραμμής 1 από τα Πετράλωνα μέχρι το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Αυτές οι δύο επεκτάσεις είναι σε φάση διερεύνησης και εκτιμάται πως από το 2022 θα υπάρξουν περισσότερες εξελίξεις σχετικά με την τύχη τους.

Παράλληλα εξετάζεται η περαιτέρω επέκταση της γραμμής 4 στα βόρεια προάστια καλύπτωντας παράλληλα την Λεωφόρο Κηφισίας (έξι συνολικά σταθμοί). Πρόκειται για μία επέκταση με 8 σταθμούς που ξεκινά από το Φάρο Ψυχικού και καταλήγει στην Εθνική Οδό στο ύψος της Λυκόβρυσης.

Η υπογειοποίηση Φάληρο-Πειραιά

Τέλος ζωντανό είναι και το σενάριο υπογειοποίησης της γραμμής 1 από το Φάληρο στον Πειραιά, έργο που διεκδικείται έντονα από τον Δήμο Πειραιά. Εδώ γίνεται μια προσπάθεια ανασχεδιασμού του άξονα που οδηγεί από το ΣΕΦ μέχρι το λιμάνι.

Με την υπογειοποίηση των γραμμών θα δημιουργηθεί μία νέα λεωφόρος που θα μπορέσει να εξυπηρετήσει διαμπερώς την κίνηση από και προς το μεγάλο λιμάνι ενώ θα αποσυμφορήσει και την κίνηση που δημιουργείται μέσα στον κεντρικό ιστό της πόλης.

Το έργο εκτιμάται ότι θα μπορέσει μετά την επικαιροποίηση των μελετών του να διεκδικήσει την ένταξη του στο ΕΣΠΑ 2021-2027 και να δημοπρατηθεί.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail