Χάρη στη Βόρεια Κορέα και την Κίνα, το Ναυτικό της Ιαπωνίας έχει λόγο να γιγαντωθεί

Ρόιτερς
Η ναυτική δύναμη Αυτοάμυνας της Ιαπωνίας μοιάζει όλο και περισσότερο με το πρώην Αυτοκρατορικό Ιαπωνικό Ναυτικό, αλλά σε μικρότερο μέγεθος. 

National Interest / Peter Suciu - Παρουσίαση Freepen.gr

Τι πρέπει να θυμάστε: ένας τύπος πολεμικού πλοίου που η ναυτική δύναμη Αυτοάμυνας της Ιαπωνίας δε θα λειτουργήσει είναι ένα θωρηκτό και δεν υπάρχουν σχέδια για μια έκδοση του 21ου αιώνα του σούπερ θωρηκτού Yamato.

Η ναυτική δύναμη Αυτοάμυνας της Ιαπωνίας μοιάζει όλο και περισσότερο με το πρώην Αυτοκρατορικό Ιαπωνικό Ναυτικό, αλλά σε μικρότερο μέγεθος. Διαθέτει στόλο περίπου 154 πλοίων και διαθέτει 346 αεροσκάφη. Το 2000 ήταν επίσης το τέταρτο μεγαλύτερο ναυτικό στον κόσμο σε χωρητικότητα και πιθανότατα θα αυξηθεί μόνο σε μέγεθος.

Τον Δεκέμβριο του 2018, το Τόκιο ενέκρινε ένα σχέδιο για την τροποποίηση των δύο αερομεταφορέων ελικοπτέρων κατηγορίας Izumo για να επιβιβαστούν στον μαχητή αεριωθουμένων Lockheed Martin F-35B Lightning II. Οι τροποποιήσεις θα επιτρέψουν στην Ιαπωνία να λειτουργήσει ξανά αεροπλανοφόρα για πρώτη φορά μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Η ιαπωνική κυβέρνηση ανακοίνωσε επίσης ως μέρος του αμυντικού προϋπολογισμού που έχει αγγίξει επίπεδα - ρεκόρ ότι θα αγοράσει επιπλέον αεροσκάφη F-35.

Με ένα τελικό σχέδιο που θα εξοπλιστεί με 105 F-35A και 42 F-35B, η Ιαπωνία θα γίνει ο μεγαλύτερος φορέας εκμετάλλευσης του stealth μαχητικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών.

Ένας τύπος πολεμικού πλοίου που η ναυτική δύναμη Αυτοάμυνας της Ιαπωνίας δε θα αναπτύξει είναι ένα θωρηκτό και δεν υπάρχουν σχέδια για μια επικαιροποιημένη έκδοση του 21ου αιώνα του σούπερ θωρηκτού Yamato.

Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του TheDrive, επικαλούμενη τα ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης, το Τόκιο εξετάζει τώρα τη σκοπιμότητα της προμήθειας δύο "υπερ-καταδρομικών". Τέτοια πολεμικά πλοία – όπως και τα τροποποιημένα ελικοπτεροφόρα σε ελαφρά αεροπλανοφόρα -φαίνεται να έρχονται σε αντίθεση με το Σύνταγμα της Ιαπωνίας του 1947, με το οποίο παραιτήθηκε από τον πόλεμο, αλλά φαίνεται επίσης να υποδηλώνει ότι οι στρατιωτικές δυνάμεις της Ιαπωνίας διατηρούνται με σκοπό την αυτοάμυνα.

Σε αυτή την περίπτωση, ωστόσο, τα υπερ-καταδρομικά θα χρησίμευαν ως αντικατάσταση του ζεύγους προγραμματισμένων χερσαίων συστημάτων Aegis. Οι εργασίες για αυτά ανεστάλησαν λόγω τεχνικών ζητημάτων, κόστους και εγχώριας κριτικής. Τα καταδρομικά θα επικεντρώνονταν στην πυραυλική άμυνα – κυρίως από τη Βόρεια Κορέα – και θα ήταν εξοπλισμένα με μια έκδοση του συστήματος μάχης Aegis που είναι εξοπλισμένο με ραντάρ διακρίσεων μεγάλης εμβέλειας AN/SPY-7 της Lockheed Martin. Αυτή η πλατφόρμα προοριζόταν αρχικά για το σύστημα Aegis με βάση την ξηρά.

Η Nikkei Asia ανέφερε ότι η χρηματοδότηση για τις τροποποιήσεις του συστήματος του AN/SPY-7 θα διατεθεί στον δημοσιονομικό προϋπολογισμό 2021 της Ιαπωνίας.

Ενώ το Υπουργείο Άμυνας αναμένεται να εγκρίνει τα πλοία, βάσει ενδιάμεσης έκθεσης που αναμένεται αργότερα αυτό το μήνα από Τεχνική Μελέτη του ιδιωτικού τομέα, αξιωματούχοι εξέτασαν επίσης την επιλογή ενός πολεμικού πλοίου ειδικού σκοπού που θα μπορούσε να αφιερωθεί στην αναχαίτιση πυραύλων. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι ένα τέτοιο σκάφος θα κοστίσει λιγότερο, θα μπορούσε να είναι πολύ πιο ευάλωτο σε υποβρύχιες και αεροπορικές επιθέσεις.

Η άλλη σκέψη είναι ότι ακόμη και αν οι βορειοκορεατικοί πυραύλοι θεωρούνται ως η κύρια απειλή, η Ιαπωνία έχει και άλλες προτεραιότητες που περιλαμβάνουν την περιπολία της Θάλασσας της Ανατολικής Κίνας λόγω της αυξημένης κινεζικής επιθετικότητας και τα νέα καταδρομικά εξοπλισμένα με Aegis θα μπορούσαν να είναι μια πρακτική προσθήκη στο στόλο λόγω της ευελιξίας και της άμυνάς τους.

Ένα ζήτημα που εκκρεμεί θα μπορούσε να είναι αυτό του προσωπικού. Το Τόκιο επέλεξε το σύστημα Aegis για την αντιμετώπιση της έλλειψης προσωπικού, αλλά τώρα το ναυτικό προσωπικό μπορεί να χρειαστεί να επεκταθεί περαιτέρω με την προσθήκη τέτοιων πολεμικών πλοίων.

Μια Νέα Κατηγορία

Ωστόσο, το επίκεντρο είναι εάν το Τόκιο θα επιλέξει να κατασκευάσει ένα νέο πολεμικό πλοίο ή ένα παράγωγο των πλοίων που βρίσκονται σήμερα στο στόλο. Το δημοσίευμα ανέφερε μια έκθεση από το πρακτορείο ειδήσεων Kyodo του Τόκιο, η οποία έγραφε ότι η κυβέρνηση εξέταζε ένα σκάφος με πρότυπο εκτόπισμα περίπου 8.000 τόνων.

Το Maya-class είναι μια τροποποιημένη έκδοση του Atago-class και το κύριο σκάφος Maya μπήκε σε υπηρεσία στις 19 Μαρτίου 2020, ενώ το δεύτερο σκάφος, Haguro, θα τεθεί σε υπηρεσία τον Μάρτιο του επόμενου έτους. Αυτά τα σκάφη σχεδιάστηκαν επίσης για να ενισχύσουν τις δυνατότητες βαλλιστικής πυραυλικής άμυνας της Ιαπωνίας, αλλά τώρα φαίνεται ότι το Τόκιο σκέφτεται ακόμα περισσότερο.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail