Από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε το Τσεσμέ στο κεντρικό Αιγαίο ήταν προφανές ότι η Τουρκία επιχειρεί να στήσει τετελεσμένο στο όριο του 25ου μεσημβρινού, εκεί δηλαδή που φτάνουν τα σύνορα της καρδιά του Ερντογάν με το δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας».
Από: enikos.gr - Του Χρήστου Μαζανίτη
Βυθισμένη στην δική της μέθη αλαζονείας, όπως αναλύσαμε χθες στο enikos.gr, οι Τούρκοι με την άσκηση Γαλάζια Πατρίδα που εξήγγειλαν και την αποστολή του Τσεσμέ έχουν ως στόχο την «γκριζοποίηση» του μισού Αιγαίου, αφετέρου με το κομμάτι της έρευνας και διάσωσης κι εν τέλει την οικειοποίηση των δικαιωμάτων επί των ελληνικών νησιών. Με την χθεσινή καταγγελία για δήθεν παρενοχλήσεις των ελληνικών μαχητικών, η Τουρκία επιχείρησε να αναβαθμίσει την παράνομη NAVTEX σε ΝΟΤΑΜ και να επιβάλει απαγόρευση διάπλου όπως και πτήσεων μέσων που δεν έχουν την έγκριση από αυτή. Δυστυχώς για την ίδια, η αντιμετώπιση που έλαβε είναι αντίστοιχη με αυτή που έχει μία… μηχανότρατα ψαράδων. Ένα πλοίο, που βρίσκεται σε διεθνή χωρικά ύδατα, το οποίο όμως διέπει οι ίδιοι κανονισμοί του FIR της χώρας ευθύνης της περιοχής, δηλαδή της Ελλάδας.
Η απάντηση που έδωσαν κύκλοι της Πολεμικής Αεροπορίας, και που πρώτοι μεταδώσαμε στο enikos.gr, είναι σαφής ως προς τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις. "Στην ευρύτερη περιοχή του Κεντρικού Αιγαίου διεξήχθη άσκηση της Πολεμικής Αεροπορίας για την οποία είχε εκδοθεί ΝΟΤΑΜ (Α0350/21) στις 9 Φεβρουαρίου 2021, 5 ημέρες πριν την ημέρα έκδοσης της παράτυπης τουρκικής NAVTEX.
Στην άσκηση συμμετείχαν 29 Αεροσκάφη τα οποία απογειώθηκαν περί την 13:30 και ολοκλήρωσαν τη δραστηριότητα την 14:40. Τα Ελληνικά Αεροσκάφη δεν έφεραν CHAFF ή FLARES.
Η άσκηση διεξήχθη μεταξύ Αγ. Ευστρατίου - Κυρα Παναγιάς και νότια μέχρι τα Ψαρά ενώ καθ' όλη τη διάρκεια της άσκησης το Υ/Γ CESME έπλεε στη βόρεια πλευρά της περιοχής του Δυτικά ν. Λήμνου.
Το πλησιέστερο ίχνος Ελληνικού Αεροσκάφους από το Τουρκικό πλοίο απείχε 10 ν.μ. και το ύψος πτήσης του ήταν 19.000 πόδια. Ως εκ τούτου οι ισχυρισμοί των τουρκικών μέσων ενημέρωσης δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα".
Επιπλέον, εάν τα πράγματα είχαν εξελιχθεί, όπως περιγράφουν οι Τούρκοι, θα έπρεπε να ακολουθήσουν και αερομαχίες με εμπλοκές στο Αιγαίο. Όμως, όπως προέκυψε από την χθεσινή κίνηση στο FIR Αθηνών, δεν σημειώθηκε ούτε μία παραβίαση.
Όμως, η δήλωση του Τούρκου υπουργού Άμυνας, Χουλουσί Ακάρ, ξεδιπλώνει όλες τις προθέσεις: “Δυστυχώς, είναι μια από τις συχνές ενέργειες παρενόχλησης των Ελλήνων γειτόνων μας. Αυτό συνέβη και σήμερα. Έχουμε τους δικούς μας κανόνες και απαντήσαμε στο πλαίσιο των κανόνων. Τέτοια παρενόχληση δεν είναι αποδεκτή, ενώ διεξάγουμε επιστημονικές έρευνες στον τομέα μας και δεν αρμόζει στις σχέσεις καλής γειτονίας.
Η στάση μας και η αποφασιστικότητα μας είναι δεδομένη. Κανείς δεν πρέπει να έχει αμφιβολίες ή ανησυχίες σχετικά με αυτό.
Η δήλωση αυτή του Τούρκου υπουργού Άμυνας, αποτυπώνει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο ότι το δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας» δεν αποτελεί απλά ένα πατριωτικό αφήγημα αλλά την επίσημη θέση της γείτονος που εκδηώνει τις αλυτρωτικές της διαθέσεις σε κάθε ευκαιρία μη σεβόμενη την ελληνική εθνική κυριαρχία. Και το ερώτημα, πλέον, που τίθεται από Στρατιωτικούς Κύκλους είναι μήπως ήρθε η ώρα η Ελλάδα να θέσει το δικό της “Casus Belli”, το οποίο μάλιστα θα έχει την έγκριση της Βουλής;
Η απάντηση που έδωσαν κύκλοι της Πολεμικής Αεροπορίας, και που πρώτοι μεταδώσαμε στο enikos.gr, είναι σαφής ως προς τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις. "Στην ευρύτερη περιοχή του Κεντρικού Αιγαίου διεξήχθη άσκηση της Πολεμικής Αεροπορίας για την οποία είχε εκδοθεί ΝΟΤΑΜ (Α0350/21) στις 9 Φεβρουαρίου 2021, 5 ημέρες πριν την ημέρα έκδοσης της παράτυπης τουρκικής NAVTEX.
Στην άσκηση συμμετείχαν 29 Αεροσκάφη τα οποία απογειώθηκαν περί την 13:30 και ολοκλήρωσαν τη δραστηριότητα την 14:40. Τα Ελληνικά Αεροσκάφη δεν έφεραν CHAFF ή FLARES.
Η άσκηση διεξήχθη μεταξύ Αγ. Ευστρατίου - Κυρα Παναγιάς και νότια μέχρι τα Ψαρά ενώ καθ' όλη τη διάρκεια της άσκησης το Υ/Γ CESME έπλεε στη βόρεια πλευρά της περιοχής του Δυτικά ν. Λήμνου.
Το πλησιέστερο ίχνος Ελληνικού Αεροσκάφους από το Τουρκικό πλοίο απείχε 10 ν.μ. και το ύψος πτήσης του ήταν 19.000 πόδια. Ως εκ τούτου οι ισχυρισμοί των τουρκικών μέσων ενημέρωσης δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα".
Επιπλέον, εάν τα πράγματα είχαν εξελιχθεί, όπως περιγράφουν οι Τούρκοι, θα έπρεπε να ακολουθήσουν και αερομαχίες με εμπλοκές στο Αιγαίο. Όμως, όπως προέκυψε από την χθεσινή κίνηση στο FIR Αθηνών, δεν σημειώθηκε ούτε μία παραβίαση.
Όμως, η δήλωση του Τούρκου υπουργού Άμυνας, Χουλουσί Ακάρ, ξεδιπλώνει όλες τις προθέσεις: “Δυστυχώς, είναι μια από τις συχνές ενέργειες παρενόχλησης των Ελλήνων γειτόνων μας. Αυτό συνέβη και σήμερα. Έχουμε τους δικούς μας κανόνες και απαντήσαμε στο πλαίσιο των κανόνων. Τέτοια παρενόχληση δεν είναι αποδεκτή, ενώ διεξάγουμε επιστημονικές έρευνες στον τομέα μας και δεν αρμόζει στις σχέσεις καλής γειτονίας.
Η στάση μας και η αποφασιστικότητα μας είναι δεδομένη. Κανείς δεν πρέπει να έχει αμφιβολίες ή ανησυχίες σχετικά με αυτό.
Η δήλωση αυτή του Τούρκου υπουργού Άμυνας, αποτυπώνει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο ότι το δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας» δεν αποτελεί απλά ένα πατριωτικό αφήγημα αλλά την επίσημη θέση της γείτονος που εκδηώνει τις αλυτρωτικές της διαθέσεις σε κάθε ευκαιρία μη σεβόμενη την ελληνική εθνική κυριαρχία. Και το ερώτημα, πλέον, που τίθεται από Στρατιωτικούς Κύκλους είναι μήπως ήρθε η ώρα η Ελλάδα να θέσει το δικό της “Casus Belli”, το οποίο μάλιστα θα έχει την έγκριση της Βουλής;