Το EPC θα είναι ένα έξυπνο, καινοτόμο, προσιτό, βιώσιμο, διαλειτουργικό και ευέλικτο σκάφος για την αντιμετώπιση των μελλοντικών αποστολών στο εξελιγμένο παγκόσμιο πλαίσιο των μέσων του 21ου αιώνα. Το EPC θα είναι ικανό σκάφος να εκτελεί διαφοροποιημένες αποστολές, κυρίως με στόχο την ενίσχυση της ναυτικής επίγνωση της κατάστασης, υπεροχής επιφάνειας και τη προβολής ισχύος, αλλά και δράσεις, όπως αυτές που στοχεύουν στην καταπολέμηση της πειρατείας και του λαθρεμπορίου, καθώς και παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας, ελέγχου της μετανάστευσης και εξασφάλισης της ελεύθερης ναυσιπλοΐας.
Το πλοίο θα έχει μήκος περίπου 100 μέτρα και εκτόπισμα 3.000 τόνους, όντας ικανό να αντικαταστήσει στο εγγύς μέλλον (από το 2027 και μετά) αρκετές κατηγορίες πλοίων, από περιπολικά πλοία έως ελαφρές φρεγάτες.
Από την πλευρά της βιομηχανίας, οι Naviris και Navantia θα ενεργήσουν με πλήρως συντονισμένο τρόπο με τις Fincantieri και Naval Group για το πρόγραμμα του EPC. Οι μελέτες θα μπορούσαν ενδεχομένως να επωφεληθούν από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των εθνικών ταμείων και θα περιλαμβάνουν μεγάλο μέρος της Ε&Α που θα οδηγήσει σε καινοτόμες λύσεις για τη διευκόλυνση της συν-ανάπτυξης και της διαλειτουργικότητας, της αποτελεσματικότητας των σκαφών στις λειτουργίες και της διαχείρισης ψηφιακών δεδομένων.
Στο έργο μετέχουν ως τώρα τέσσερις χώρες: Ιταλία ως συντονιστής, Γαλλία, Ισπανία και Ελλάδα.