Και όλα αυτά διότι:
- Με την αποδοχή και ανακοίνωση της έναρξης του Πολιτικού Διαλόγου – αυτός ήταν ο όρος της Άγκυρας για να επιστρέψει στο τραπέζι των «χλωμών» διερευνητικών επαφών στην Αθήνα- η κυβέρνηση Μητσοτάκη ανατρέπει σε βάρος της Ελλάδας και των συμφερόντων της την πάγια ελληνική πολιτική απέναντι στην Άγκυρα από το 1978. Και τούτο διότι δέχεται διμερείς πολιτικές διαπραγματεύσεις, παραμερίζοντας διεθνείς Συνθήκες και Συμβάσεις , οι οποίες διασφαλίζουν τα ελληνικά εθνικά συμφέροντα ,όπως από μακρού χρόνου επιδιώκει η Άγκυρα και όπως καμμιά προηγούμενη ελληνική κυβέρνηση δεν είχε δεχθεί. Και τούτο διότι Διεθνείς Συνθήκες και Συμβάσεις εφαρμόζονται πιστά και καταγγέλλονται διεθνώς όταν παραβιάζονται .
- Η κυβέρνηση Μητσοτάκη γνωρίζει πάρα πολύ καλά από την πρώτη πολιτική συνάντηση Σουρανή- Καλίν στο Βερολίνο τον Αύγουστο 2020, ότι η Τουρκία έθεσε επισήμως και εγγράφως στο τραπέζι όλα τα θέματα που απαιτεί να λυθούν διμερώς με την Ελλάδα, (αποστρατιωτικοποίηση νήσων, θαλάσσια σύνορα, εναέριος χώρος, FIR Αθηνών, σχέδια πτήσης, ιδιοκτησιακό καθεστώς νήσων νησίδων και βραχονησίδων, περιοχή SAR, και μετά ΑΟΖ ), με διαπραγματεύσεις που οδηγούν σε παραβίαση Συνθηκών και Συμβάσεων. .
- Η Τουρκία δεν δέχθηκε καν την πρόταση Μητσοτάκη η οποία απέβλεπε:
α) να συζητηθεί και συμφωνηθεί η ΑΟΖ στην Αν Μεσόγειο, με την ελληνική ΑΟΖ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΑ ΑΠΟΤΟΜΑ ΣΤΟΝ 28ο μεσημβρινό, «χαρίζοντας» την υπόλοιπη ελληνική ΑΟΖ στην Τουρκία και
β) μετά τη συμφωνία για την ΑΟΖ Ελλάδας – Τουρκίας στην Αν Μεσόγειο, η Τουρκία να καταργήσει το παράνομο τουρκο/λυβικό Σύμφωνο.
Όπως είναι γνωστό, στη συνέχεια η Άγκυρα υπερασπίστηκε με νύχια και με δόντια το Σύμφωνο της ΑΟΖ με τη Λιβύη, ενώ παράλληλα θεώρησε δεδομένη την «τουρκοποίηση» της ελληνικής ΑΟΖ από τον 28ο μεσημβρινό και ανατολικά, έβγαλε γεωτρύπανα και πολεμικά πλοία, καταθέτοντας επίσημα μάλιστα και τις συντεταγμένες της παράνομης τουρκικής ΑΟΖ στην Αν Μεσόγειο ως διεκδίκηση στον ΟΗΕ.
- Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ΔΕΝ ΚΑΤΗΓΓΕΙΛΕ ΠΟΤΕ ΕΠΙΣΗΜΩΣ στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ- διότι δεν ζήτησε τη σύγκλιση του – την παράνομη τουρκική ΑΟΖ ανατολικά του 28ου μεσημβρινού , ούτε το Ορους Ρεις, ούτε το τουρκο/λυβικό σύμφωνο (σς οι ελληνικές «επιστολές» διαμαρτυρίας και παραπόνων προς τον γ γραμματέα του ΟΗΕ για τα θέματα αυτά αποτελούν αλληλογραφία ενημέρωσης και δεν συνιστούν επίσημη καταγγελία).
Έτσι χωρίς επίσημη ελληνική καταγγελία των τουρκικών ενεργειών στην ΑΟΖ και χωρίς παράλληλη επίσημη κατάθεση ως διεκδίκηση των συντεταγμένων της ελληνικής ΑΟΖ στην Αν Μεσόγειο,( όπως έχει πράξει η Τουρκία), η κυβέρνηση Μητσοτάκη στην πράξη και σιωπηλά αποδέχεται και αποδίδει στην Τουρκία την ΑΟΖ ανατολικά του 28ου μεσημβρινού. Δι’ αυτού του τρόπου η Τουρκία επιχειρεί να γίνει ο «αφέντης» της Αν Μεσογείου , δηλαδή να ελέγχει το Κυπριακό και να καθορίζει την τύχη του East Med και άλλων ενεργειακών σχεδίων, επειδή διέρχονται από την παράνομη «τουρκική υφαλοκρηπίδα» της Αν Μεσογείου.
Η ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ ΠΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΊ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ.ΟΤΑΝ ΟΜΩΣ ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΕΊ Η ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ ΤΟΤΕ ΕΠΕΡΧΕΤΑΙ Η ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ.
Ο ελλιμενισμός του Ορους Ρεις κατέστη εφικτός μόνον όταν ο πρωθυπουργός Κ Μητσοτάκης δεσμεύθηκε στο Βουλή ότι η Ελλάδα υπερασπίζεται μόνον τα 6νμ χωρικών υδάτων και τα 10νμ του εθνικού εναερίου χώρου, αφήνοντας έτσι προς νομή και βρώση τα ελληνικά εθνικά δικαιώματα και συμφέροντα στην Άγκυρα.
Στην πραγματικότητα η ελληνική κυβέρνηση ψεύδεται, διότι η Τουρκία με στρατιωτικά μέσα και πυρά έχει καταλάβει ελληνική κυριαρχία χωρικών υδάτων και εναερίου χώρου από τη Σαμοθράκη μέχρι τη Ρόδο. Αυτό αποδεικνύουν καθαρά όλες οι σχετικές ελληνικές ΝΟΤΑΜ που αναφέρονται σε κατάληψη ελληνικής κυριαρχίας και οι οποίες έχουν νομική ισχύ στο πλαίσιο των Διεθνών Οργανισμών.
- Οι ευρωτουρκικές σχέσεις έχουν πλέον πλήρως αυτονομηθεί από τις ελληνο/τουρκικές και κυπρο/τουρκικές σχέσεις, καθώς η Αθήνα από τον περασμένο Οκτώβριο έχασε -με πολιτική απόφαση της- τον μοχλό επιβολής κυρώσεων της ΕΕ σε βάρος της Τουρκίας. Έτσι αυτή την στιγμή Βερολίνο και Άγκυρα σχεδιάζουν βίον ανθόσπαρτο για τις διμερείς και ευρωτουρκικές σχέσεις, με την Αθήνα «παρκαρισμένη» στον επικίνδυνο για τα εθνικά συμφέροντα διμερή Πολιτικό Διάλογο με την Τουρκία.
- Την κερκόπορτα που οδηγεί στην εφαρμογή των διεκδικήσεων της Άγκυρας στην Αν Μεσόγειο, άνοιξε μόνη της η κυβέρνηση Μητσοτάκη τον Σεπτέμβριο του 2019 , όταν συμφώνησε με την Τουρκία ότι η περιοχή ανατολικά της Ρόδου (28ος μεσημβρινός) κείται στη Μεσόγειο. Ευελπιστώντας ότι έτσι θα διατηρηθεί προφανώς πλασματικά η ηρεμία στην περιοχή. Η οποία δεν ήρθε ποτέ, αλλά προκάλεσε έκρηξη τουρκικών διεκδικήσεων. Είναι η πρώτη κυβέρνηση από την ίδρυση του ελληνικού κράτους που δέχθηκε την επιθετική θέση της Τουρκίας σε βάρος της Ελλάδας. Αυτά αποδεικνύονται και πιστοποιούνται από σχετικό έγγραφο του Ν Δένδια στη Βουλή Οκτώβριος 2019, με το οποίο η περιοχή Ρόδου Καστελόριζου (28ος μεσημβρινός) κείται στη Μεσόγειο.
Με άλλα λόγια η κυβέρνηση Μητσοτάκη πέταξε έξω από το νοτιοανατολικό Αιγαίο την περιοχή Ρόδος- Καστελόριζο- Στρογγύλη και τις παρακείμενες βραχονησίδες και την «έπνιξε» στην Μεσόγειο.
Με αυτό το «θείο δώρο» από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, η ελληνική ΑΟΖ σταμάτησε απότομα στον 28ο μεσημβρινό, η Τουρκία «έστησε» την τουρκική ΑΟΖ στην Αν Μεσόγειο ανατολικά του 28ου μεσημβρινού, άνοιξε τον δρόμο για το τουρκο/λυβική ΑΟΖ, απέκοψε την οριοθέτηση ΑΟΖ Ελλάδας Κύπρου.
Έτσι από τον Οκτώβριο του 2019, η κυβέρνηση Μητσοτάκη σε συμφωνία με την Τουρκία δώρισε τα ελληνικά συμφέροντα στην Αν Μεσόγειο.
Όλα αυτά τεκμαίρονται από την τουρκική αγγελία Α1047/2021 με την οποία η Τουρκία μετατρέπει την περιοχή Ρόδου Καστελόριζου σε τουρκική επικράτεια και κυριαρχία.