Από: ypodomes.com - Νίκος Καραγιάννης
Στη σχετική διαδικασία για την προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος αυτοματισμού και ελέγχου κτιρίων, εμφανίστηκε μόνο η εταιρεία Honeywell η οποία είχε αναλάβει τα BACS και στην Α' φάση του έργου που αφορούσε τους σταθμούς μέχρι τη Νίκαια. Ο διαγωνισμός αναμένεται να ολοκληρωθεί τάχιστα με την αποσφράγιση της προσφοράς και την υπογραφή της σύμβασης μέχρι τα τέλη Μαϊου.
Τι πρόκειται να αναλάβει
Αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη, προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία του συστήματος για τη β’ φάση της επέκτασης της Γραμμής 3 του μετρό της Αθήνας προς το κέντρο του Πειραιά, η οποία περιλαμβάνει τους σταθμούς, «ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ», «ΠΕΙΡΑΙΑΣ» και «ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ». To πληροφοριακό σύστημα BACS θα παρακολουθεί και θα ελέγχει το σύστημα αερισμού σηράγγων, το σύστημα HVAC καθώς και τα κτιριακά ηλεκτρομηχανολογικά συστήματος στους σταθμούς, φρέατα αερισμού, εσοχές και σήραγγες τόσο σε τοπικό, όσο και σε κεντρικό επίπεδο.
Το κόστος των BACS έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 1,31 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ 1,06 εκατ. ευρώ). Η χρηματοδότηση καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Τα έργα σύμφωνα με την προκήρυξη θα διαρκέσουν κάτι παραπάνω από 9 μήνες (280 ημέρες) από την υπογραφή της σύμβασης. Ένα σημαντικό στοιχείο του διαγωνισμού είναι πως δεν μπορεί να παραταθεί χρονικά, πράγμα που διασφαλίζει την ολοκλήρωση της επέκτασης και την παράδοση σε λειτουργία που προσδιορίζεται για το καλοκαίρι του 2022.
Τι περιλαμβάνει η επέκταση προς Δημοτικό Θέατρο
Η Β΄ φάση της Επέκτασης του Μετρό της Αθήνας προς Πειραιά περιλαμβάνει τρεις νέους Σταθμούς: τον Σταθμό “Μανιάτικα”, τον Σταθμό “Πειραιά” και τον Σταθμό “Δημοτικό Θέατρο”. Περιλαμβάνει επίσης τρία φρέατα ενδιάμεσα των σταθμών (Τζαβέλα, Ρολόι, Μελά), ένα τερματικό φρέαρ (Πανεπιστήμιο), μία εσοχή ηλεκτρολογικού εξοπλισμού στον επίσταθμο του τερματικού σταθμού Δημοτικό Θέατρο, καθώς και τις σήραγγες από τον προσωρινό επίσταθμο του Σταθμού “Νίκαια” έως τον επίσταθμο του Σταθμού “Δημοτικό Θέατρο”.
Τα έργα κατασκευάζει η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM που επίσης παρέδωσε το περασμένο καλοκαίρι το πρώτο μισό της επέκτασης από την Αγία Μαρίνα μέχρι τη Νίκαια. Η ίδια κοινοπραξία θα αναλάβει την κατασκευή της νεάς γραμμής 4 που εκτείνεται από το Άλσος Βεϊκου (Γαλάτσι) μέχρι του Γουδή περνώντας μέσα από το κέντρο της πρωτεύουσας.
Μεγάλος κερδισμένος ο Δήμος Πειραιά
Με την λειτουργία της νέας επέκτασης ο Δήμος Πειραιά θα αποκτήσει τρεις νέους σταθμούς στην επικράτεια του. Σε συνδυασμό με το Τραμ, του οποίου η λειτουργία της επέκτασης αναμένεται, θα αποκτήσει ένα πυκνό δίκτυο σταθμών, τουλάχιστον στο κέντρο του και θα συνδέεται απευθείας με το κέντρο της πόλης (Μοναστηράκι, Σύνταγμα), το Αεροδρόμιο, και μεγάλους συγκοινωνιακούς κόμβους (Δ.Πλακεντίας). Με μία μετεπιβίβαση θα μπορεί να φτάνει στο σταθμό Λαρίσης.
Το κέντρο ειδικά του Πειραιά αναμένεται να αναζωογονηθεί μιας και θα είναι προσβάσιμο μέσω του Μετρό στις κυριότερες συνοικίες και Δήμους του, δηλαδή τα Μανιάτικα, τη Νίκαια, τον Κορυδαλλό σε ελάχιστα λεπτά.