H MMSC είναι ένα απόλυτα ψηφιοποιημένο και αυτοματοποιημένο πλοίο, που απαιτεί ελάχιστο πλήρωμα για την στελέχωσή του. Φωτογραφία πηγή, Lockheed Martin |
Από: hellasjournal.com
Σχετικά με το «χτίσιμο» των υπολοίπων φρεγατών στην Ελλάδα, τόνισε πως αυτό θα εξαρτηθεί από τους χρόνους παραδόσεων που θα θέσει το Πολεμικό Ναυτικό. Στην περίπτωση που απαιτηθούν άμεσες παραδόσεις μπορούν να κατασκευασθούν δύο στις ΗΠΑ και δύο στην Ελλάδα ή μια και τρεις αντίστοιχα , εάν υπάρχει μεγαλύτερο χρονικό πλαίσιο.
Ωστόσο επισημάνθηκε ότι δεν διαρκεί η κατασκευή του κάθε πλοίο 48 μήνες διότι περίπου έξι μήνες μετά το «χτίσιμο» του πρώτου ξεκινά η έναρξη των εργασιών στο δεύτερο και ούτω καθεξής».
Παράλληλα τονίσθηκε ότι στις ΗΠΑ, η κατασκευή ενός πλοίου γίνεται σε τρία ναυπηγεία που κατασκευάζουν διαφορετικά τμήματα οπότε κάποια στιγμή «κουμπώνονται» όλα μεταξύ του, αφήνοντας να εννοηθεί ότι κάτι ανάλογο θα μπορούσε να συμβεί και στην Ελλάδα.
Σε κάθε περίπτωση η κατασκευή των MMSC στην Ελλάδα θα δημιουργήσει άμεσα θέσεις εργασίας στα ναυπηγεία και ευκαιρίες για μακρόχρονη εργασία, που θα περιλαμβάνουν εργασίες υποστήριξης, συντήρησης και εκσυγχρονισμού, μας επισημάνθηκε χαρακτηριστικά.
- Η περίπτωση της αναβάθμισης των MEKO 200HN
Σε ότι αφορά το ζήτημα της αναβάθμισης των ελληνικών MEKO 200HN, τα στελέχη της LM επεσήμαναν μεταξύ άλλων, ότι το βασικότερο όλων είναι ότι στην περίπτωση που αναλάβουν το έργο θα υπάρχει μεγάλη διαλειτουργικότητα με τις MMSC και θα είναι ιδιαίτερα εύκολη η μετάβαση πληρωμάτων από το ένα τύπο στο άλλο, υπονοώντας ότι πολλοί αισθητήρες συστήματα επικοινωνιών και λοιπός ηλεκτρονικός εξοπλισμός θα είναι κοινά στα δύο πλοία.
Σε κάθε περίπτωση τα συστήματα τους θα μπορούν να συνδέονται χωρίς προβλήματα και κυρίως με ασφάλεια σε ένα κορεσμένο περιβάλλον κυβερνοαπειλών.
- Σόναρ ανάλογα με τις απαιτήσεις του ΠΝ και ο παράγοντας MH-60R
Σε σχετική ερώτηση για το συρόμενο σόναρ που διαθέτει η MMSC και τις δυνατότητες του, η απάντηση που λάβαμε είναι ότι “το πλοίο είναι πλατφόρμα ανοικτής αρχιτεκτονικής και τοποθετούμε ότι μας ζητήσει ο χρήστης”, επισημαίνοντας ότι υπάρχει και η λύση του ποντιζόμενου σόναρ, η οποία και θα προταθεί στην ελληνική πλευρά.
Παράλληλα, σε ότι αφορά τις ανθυποβρυχιακές αποστολές επισημάνθηκε πως η MMSC έχει διαλειτουργικότητα με τα MH-60R αλλά θα έχει και με τις αναβαθμισμένες MEKO , το οποίο σημαίνει ότι θα υπάρχουν πολλά εργαλεία τα οποία θα λειτουργούν συνδυαστικά μεταξύ τους, δίδοντας ουσιαστικά μια νέα διάσταση στο τομέα των ανθυποβρυχιακών αποστολών.
Χαρακτηριστικά ειπώθηκε ότι οι MMSC και τα MH-60R δουλεύουν ως απάρτια του ίδιου συστήματος προσδίδοντας φονικές ανθυποβρυχιακές ικανότητες στο χρήστη.
- Οπλισμός
Στην λογική ότι το πλοίο είναι πλατφόρμα ανοικτής αρχιτεκτονικής , η απάντηση στο τι οπλισμό θα φέρει ήταν ότι εξαρτάται από τις απαιτήσεις του χρήστη.
Ωστόσο πληροφορηθήκαμε ότι η διαμόρφωση που έχει προταθεί στο ΠΝ είναι στην στη θέση του πρωραίου Mk41 να τοποθετηθούν Harpoon ή NSM και εκεί που συνήθως τοποθετούνται οι δύο 4πλοί εκτοξευτές για Harpoon/NSM, να τοποθετηθούν δυο Mk41.
Δηλαδή με διαμόρφωση για SM-2ΜR, θα φέρει την διαμόρφωση με τους 2 Χ Mk41 με οκτώ κελιά εκτόξευσης. Γενικά ειπώθηκε ότι υπάρχουν συζητήσεις σχετικές με τροποποιήσεις που να αφορούν τον οπλισμό (πχ OtoMelara, Phalanx κ.λπ) αλλά όχι κάτι συγκεκριμένο από την στιγμή που ακόμη βρίσκονται σε διερευνητικό στάδιο επαφών.
- Το ζήτημα του συστήματος πλεύσης
Μια ιδιαιτερότητα του MMSC είναι το σύστημα πρόωσης του σκάφους (υδροπροωθητές) που σαφώς και προσδίδει μεγάλη ταχύτητα πλεύσης (την μεγαλύτερη σε σχέση με τον ανταγωνισμό), κάτι που το θέλει το Πολεμικό αλλά η συντήρηση τους είναι κάτι νέο για τα ελληνικά δεδομένα.
Η LM από την πλευρά της υποστηρίζει ότι θα αξιοποιηθούν κάποιες υπάρχουσες δομές στην Ελλάδα αλλά θα γίνουν και επενδύσεις με νέες όπου χρειάζεται, ώστε να υποστηρίζεται πλήρως στην Ελλάδα το σύστημα, το οποίο θα σημαίνει υψηλές διαθεσιμότητες και περιορισμό του κόστους συντήρησης.
Εν κατακλείδι το μήνυμα της LM και κατ’ επέκταση των ΗΠΑ για την MMSC είναι ότι αφορά μια πλατφόρμα ανοικτής αρχιτεκτονικής, που μπορεί να τροποποιηθεί ανάλογα με τις επιχειρησιακές ανάγκες του χρήστη. Δηλαδή εάν το Πολεμικό Ναυτικό απαιτήσει περισσότερες αντι-αεροπορικές ή ανθυποβρύχιες δυνατότητες όλα είναι προ συζήτηση, αρκεί φυσικά να μπορούν να ενσωματωθούν στο πλοίο και να αποδεσμεύονται από την κυβέρνηση των ΗΠΑ.
Ταυτόχρονα, είναι ένα απόλυτα ψηφιοποιημένο και αυτοματοποιημένο πλοίο, που απαιτεί ελάχιστο πλήρωμα για την στελέχωσή του. Επίσης μια άλλη παράμετρος, αφορά την πρόθεση επενδύσεων στην Ελλάδα, τόσο σε ότι αφορά τόσο την κατασκευή όσο και την υποστήριξη του πλοίου, το οποίο σημαίνει κύκλο εργασιών για τουλάχιστον τρεις δεκαετίες.