Άμεσα ενεργοποιήθηκε το σχέδιο έκτακτης ανάγκης και το τοπικό σχέδιο αντιμετώπισης περιστατικού ρύπανσης των όμορων Λιμενικών Αρχών και στην περιοχή έσπευσαν τέσσερα (04) περιπολικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., τέσσερα (04) παραπλέοντα πλοία, δύο (2) λάντζες, ενώ σπεύδει ένα (1) αντιρρυπαντικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ καθώς και ρυμουλκά. Από το συμβάν προκλήθηκε εισροή υδάτων σε αμφότερα πλοία ενώ δεν προκλήθηκε θαλάσσια ρύπανση.
Τέθηκαν σε ετοιμότητα διατιθέμενα υλικά, μέσα απορρύπανσης και προσωπικό των όμορων Λιμενικών Αρχών για επέμβαση προς τυχόν αντιμετώπιση ρύπανσης.
Με μέριμνα των πλοιοκτητριών εταιριών, ανατέθηκε σε ιδιωτική εταιρία, η λήψη προληπτικών μέτρων, για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος. Παράλληλα, μετέβησαν σε ανωτέρω περιοχή, κατόπιν εντολής της Πολιτικής και Στρατιωτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο Διοικητής της 5ης ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. καθώς και κλιμάκιο εξειδικευμένων στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.-ΑΚΤ., της Διεύθυνσης Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος, της Διεύθυνσης Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας και του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων, προς επίβλεψη και συντονισμό ενεργειών που απαιτούνται.Από τη σύγκρουση δεν αναφέρθηκε τραυματισμός μελών των πληρωμάτων των ανωτέρω πλοίων και είναι όλοι καλά στην υγεία τους. Οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή είναι δυτικοί άνεμοι εντάσεως 5-6 BF.
Τυχόν εξελίξεις θα δοθούν με νεότερο Δελτίο Τύπου.Ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, για περιστατικό σύγκρουσης μεταξύ του Φ/Γ πλοίου ''AFINA I'' σημαίας Μάλτας, στο οποίο επιβαίνουν δεκαοκτώ (18) αλλοδαποί μέλη πληρώματος και του Φ/Γ πλοίου “KIVELI”, σημαίας Λιβερίας, με εικοσιτέσσερις (24) αλλοδαπούς μέλη πληρώματος, βορειοδυτικά ν. Κυθήρων.
Άμεσα ενεργοποιήθηκε το σχέδιο έκτακτης ανάγκης και το τοπικό σχέδιο αντιμετώπισης περιστατικού ρύπανσης των όμορων Λιμενικών Αρχών και στην περιοχή έσπευσαν τέσσερα (04) περιπολικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., τέσσερα (04) παραπλέοντα πλοία, δύο (2) λάντζες, ενώ σπεύδει ένα (1) αντιρρυπαντικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ καθώς και ρυμουλκά. Από το συμβάν προκλήθηκε εισροή υδάτων σε αμφότερα πλοία ενώ δεν προκλήθηκε θαλάσσια ρύπανση.
Τέθηκαν σε ετοιμότητα διατιθέμενα υλικά, μέσα απορρύπανσης και προσωπικό των όμορων Λιμενικών Αρχών για επέμβαση προς τυχόν αντιμετώπιση ρύπανσης.
Με μέριμνα των πλοιοκτητριών εταιριών, ανατέθηκε σε ιδιωτική εταιρία, η λήψη προληπτικών μέτρων, για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος. Παράλληλα, μετέβησαν σε ανωτέρω περιοχή, κατόπιν εντολής της Πολιτικής και Στρατιωτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο Διοικητής της 5ης ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. καθώς και κλιμάκιο εξειδικευμένων στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.-ΑΚΤ., της Διεύθυνσης Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος, της Διεύθυνσης Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας και του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων, προς επίβλεψη και συντονισμό ενεργειών που απαιτούνται.
Από τη σύγκρουση δεν αναφέρθηκε τραυματισμός μελών των πληρωμάτων των ανωτέρω πλοίων και είναι όλοι καλά στην υγεία τους. Οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή είναι δυτικοί άνεμοι εντάσεως 5-6 BF.
Τυχόν εξελίξεις θα δοθούν με νεότερο Δελτίο Τύπου.
+++++
Eπί του παρόντος όπως βλέπουμε τα πλοία βρίσκονται ακόμη έξω από τα Βάτικα ενώ δίπλα τους παραμένουν συνολικά έξι ρύμουλκα.