Πολύ κοντά στην ολοκλήρωσή τους βρίσκονται οι εργασίες στην ΤΠΚ
ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ (Ρ78) που πραγματοποιούνται στα ναυπηγεία Ελευσίνας, για να
ενταχθεί πλήρως επιχειρησιακή στον Στόλο. Αντιθέτως, το έργο στην έβδομη
μονάδα του τύπου, ο ΒΛΑΧΑΚΟΣ (Ρ79) βρίσκεται σε λιγότερο προχωρημένο
στάσιο και χρειάζεται ακόμη αρκετούς μήνες εργασιών για να ολοκληρωθεί.
Από: doureios.com - Σάββας Δ. Βλάσσης
Ο ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ (Ρ78) εντάχθηκε μεν επισήμως στον Στόλο στις 28 Ιουλίου 2020 ωστόσο, απέμεναν αρκετές εργασίες που έπρεπε να γίνουν για την εγκατάσταση και δοκιμή διαφόρων συστημάτων. Έτσι, το τελευταίο διάστημα οι εργασίες συνεχίζονται με εντατικό ρυθμό σε συνδυασμό με δοκιμαστικούς πλόες και η ΤΠΚ αναμένεται να αποπλεύσει για τον Ναύσταθμο Σαλαμίνος περί τα τέλη Απριλίου.
Στην Ρ78 έχουν ενσωματωθεί αρκετά συστήματα που υφίστανται ήδη στις προηγούμενες πέντε ΤΠΚ του τύπου που βρίσκονται σε υπηρεσία αλλά σε πιο προηγμένες εκδόσεις, με αποτέλεσμα ανώτερες επιδόσεις και απόδοση. Οι βελτιώσεις δεν αφορούν μόνο ραντάρ ή το σύστημα μάχης αλλά επεκτείνονται ακόμη και στις μηχανές κ.λπ.
Από τις χαρακτηριστικές περιπτώσεις αναβαθμίσεως, θα είναι ο εξοπλισμός της ΤΠΚ με βλήματα επιφανείας – επιφανείας MM40 Exocet Block 3, που διακρίνονται από αυξημένο βεληνεκές μεγαλύτερο των 180 χλμ. Η βελτιωμένη έκδοση του βλήματος φέρεται σήμερα μόνο από τις ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ (Ρ70) και ΡΙΤΣΟΣ (Ρ71) ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι η MBDA προτείνει μια πλέον βελτιωμένη έκδοση, την Block 3C, η οποία διακρίνεται από βελτιωμένο ψηφιακό αισθητήρα ραδιοσυχνοτήτων (RF) και ναυτιλίας, σε συνδυασμό με ανώτερη ανθεκτικότητα έναντι αντιμέτρων.
Το “C” αποδίδει την λέξη Coherent (συνεκτικός) και αφορά την τεχνολογία Συνεκτικής Επεξεργασίας Ραντάρ της Thales, με την οποία καθίσταται εφικτή η ανάλυση-διάκριση Doppler που μειώνει τις παρεμβολές και τον “θόρυβο” σήματος. Θεωρητικώς, το βλήμα θα μπορεί να αναγνωρίζει μονάδες επιφανείας επειδή ο πιο προηγμένος αισθητήρας θα είναι σε θέση να διακρίνει μέσα σε μια ομάδα πλοίων ένα συγκεκριμένο πλοίο που έχει στοχοποιηθεί αλλά και να το προσβάλει σε συγκεκριμένο σημείο. Το τελευταίο είναι χαρακτηριστικό των πιο προηγμένων βλημάτων NSM και LRASM, τα οποία όμως στηρίζονται γι’ αυτό στην ενσωμάτωση αισθητήρα υπερύθρων (IR).
Στις προθέσεις του Πολεμικού Ναυτικού είναι η προμήθεια βλημάτων MM40 Exocet Block 3C για τον εξοπλισμό των ΤΠΚ κλάσεως ΡΟΥΣΣΕΝ.
Από τις χαρακτηριστικές περιπτώσεις αναβαθμίσεως, θα είναι ο εξοπλισμός της ΤΠΚ με βλήματα επιφανείας – επιφανείας MM40 Exocet Block 3, που διακρίνονται από αυξημένο βεληνεκές μεγαλύτερο των 180 χλμ. Η βελτιωμένη έκδοση του βλήματος φέρεται σήμερα μόνο από τις ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ (Ρ70) και ΡΙΤΣΟΣ (Ρ71) ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι η MBDA προτείνει μια πλέον βελτιωμένη έκδοση, την Block 3C, η οποία διακρίνεται από βελτιωμένο ψηφιακό αισθητήρα ραδιοσυχνοτήτων (RF) και ναυτιλίας, σε συνδυασμό με ανώτερη ανθεκτικότητα έναντι αντιμέτρων.
Το “C” αποδίδει την λέξη Coherent (συνεκτικός) και αφορά την τεχνολογία Συνεκτικής Επεξεργασίας Ραντάρ της Thales, με την οποία καθίσταται εφικτή η ανάλυση-διάκριση Doppler που μειώνει τις παρεμβολές και τον “θόρυβο” σήματος. Θεωρητικώς, το βλήμα θα μπορεί να αναγνωρίζει μονάδες επιφανείας επειδή ο πιο προηγμένος αισθητήρας θα είναι σε θέση να διακρίνει μέσα σε μια ομάδα πλοίων ένα συγκεκριμένο πλοίο που έχει στοχοποιηθεί αλλά και να το προσβάλει σε συγκεκριμένο σημείο. Το τελευταίο είναι χαρακτηριστικό των πιο προηγμένων βλημάτων NSM και LRASM, τα οποία όμως στηρίζονται γι’ αυτό στην ενσωμάτωση αισθητήρα υπερύθρων (IR).
Στις προθέσεις του Πολεμικού Ναυτικού είναι η προμήθεια βλημάτων MM40 Exocet Block 3C για τον εξοπλισμό των ΤΠΚ κλάσεως ΡΟΥΣΣΕΝ.