Το F-35B επωφελείται από τις δυνατότητες σύντομης απογείωσης και κάθετης προσγείωσης που του επιτρέπουν να αναπτυχθεί από αυτοσχέδιους διαδρόμους και από αεροπλανοφόρα, αν και η πολεμική του απόδοση είναι ιδιαίτερα κατώτερη από άλλες παραλλαγές F-35 με μικρότερο ωφέλιμο φορτίο, μικρότερη εμβέλεια και χαμηλότερη ευελιξία. Η Βρετανία αναμενόταν προηγουμένως να αγοράσει 138 από τα αεροσκάφη.
Όπως σημειώνει το militarywatchmagazine.com, οι βαθιές περικοπές στον βρετανικό αμυντικό προϋπολογισμό τη δεκαετία του 2010 προκάλεσαν σοβαρό πλήγμα στις στρατιωτικές δυνατότητες της χώρας και μια σοβαρή οικονομική κρίση από το 2020 οδήγησε σε αυξανόμενες προσδοκίες ότι οι αμυντικές δαπάνες δεν θα δουν τουλάχιστον σημαντικές αυξήσεις κατά την επόμενη δεκαετία. Οι Sunday Times της Βρετανίας ανέφεραν ότι το προγραμματισμένο μέγεθος του στόλου F-35 θα μπορούσε να μειωθεί κατά 65%, γεγονός που ακολούθησε έκθεση της UK Defence Journal κοντά στο τέλος του 2020 ότι θα μπορούσε να μειωθεί κατά 50%.
Υπήρξαν επίσης αρκετές κλήσεις από τις Βρετανικές Ένοπλες Δυνάμεις να αναθεωρήσουν τα σχέδια εξαγοράς και να επενδύσουν στην πολύ φθηνότερη παραλλαγή F-35A, αν και είναι πιθανό ότι ένα χαμηλότερο τμήμα αυτών των αεροσκαφών θα μπορούσε να κατασκευαστεί στη Βρετανία και δε θα μπορούσαν να αναπτυχθούν από τα δύο αεροπλανοφόρα της χώρας. Η δυνατότητα μίσθωσης ενός από τους δύο αερομεταφορείς στο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ λόγω έλλειψης F-35 έχει επίσης αυξηθεί, αν και το Αμερικανικό Ναυτικό Σώμα έχει χρησιμοποιήσει τα δικά του F-35B μαχητές από βρετανικά αεροπλανοφόρα για να αντισταθμίσει την έλλειψη αριθμών. Η φύση των περικοπών στον βρετανικό πολεμικό στόλο, οι οποίες περιλαμβάνουν επίσης την πιθανή πρόωρη συνταξιοδότηση μέρους των αεροσκαφών Eurofighter τέταρτης γενιάς, αναμένεται να διευκρινιστεί στην επόμενη Αμυντική Αναθεώρηση της κυβέρνησης.