Το Su-34, γράφει το militarywatchmagazine.com, είναι σήμερα το βαρύτερο πολεμικό αεροσκάφος που παράγεται στη Ρωσία εκτός από το στρατηγικό βομβαρδιστικό Tu-160. Εκτός από τα βομβαρδιστικά και το ρωσικό MiG-31 Foxhound heavy interceptor, είναι το μεγαλύτερο μαχητικό τζετ σε υπηρεσία οπουδήποτε στον κόσμο και ζυγίζει περίπου 40,5 τόνους με ένα τυποποιημένο φορτίο όπλων. Μια νέα παραλλαγή του αεροσκάφους, το Su-34M, παραγγέλθηκε για πρώτη φορά από τη ρωσική Πολεμική Αεροπορία τον Μάιο του 2020 και επωφελείται από μια ειδική διεπαφή για τρεις διαφορετικούς τύπους αισθητήρων για βελτιωμένη επίγνωση της κατάστασης, καθώς και μια βελτιωμένη απόδοση αεροπορικής μάχης. Είναι πιθανό με βάση τις προηγούμενες τάσεις στις αγορές της Αλγερίας ότι τα αεροσκάφη που παραδίδονται στο αφρικανικό κράτος θα επωφεληθούν από τις νέες τεχνολογίες που ενσωματώνονται στην παραλλαγή Su-34M. Το Su-34 έχει δοκιμαστεί εκτενώς στη Συρία για επιχειρήσεις εναντίον μιας σειράς ισλαμιστικών αντάρτικων ομάδων από το 2015 και είναι βραβευμένο για την πολύ υψηλή ακρίβειά του, τη μεγάλη του εμβέλεια, τους ισχυρούς αισθητήρες και το πολύ ευρύ φάσμα εξοπλισμών που μπορεί να αναπτύξει.
Οι αναφορές περί αλγερινού ενδιαφέροντος για το Su-34 εμφανίστηκαν από τις αρχές της δεκαετίας του 2010 πριν το αεροσκάφος ενταχθεί ακόμη και στη Ρωσική Πολεμική Αεροπορία και ως ο δεύτερος μεγαλύτερος αμυντικός πελάτης της Ρωσίας και ο μοναδικός σημαντικός φορέας εκμετάλλευσης του Su-24M θεωρήθηκε από καιρό ο πιο πιθανός πελάτης για το αεροσκάφος. Το Su-34 έχει σημαντικά χαμηλότερο κόστος κατασκευής από τον ξάδελφό του, ο οποίος τέθηκε σε υπηρεσία το ίδιο έτος το SU-35 - ένα αεροσκάφος που ειδικεύεται στην αεροπορική μάχη, το οποίο έχει επίσης δοκιμαστεί στη Συρία. Οι δυνατότητες κρούσης του Su-34, ωστόσο, είναι συντριπτικά ανώτερες με το αεροσκάφος βελτιστοποιημένο για αποστολές πολύ υψηλής αντοχής, επιτρέποντάς του να χτυπήσει στόχους σε όλο τον κόσμο από βάσεις στη Ρωσία. Η απόδοση του αεροσκάφους στην υπηρεσία της Αλγερίας πιθανότατα θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τα είδη των εξοπλισμών που αγοράστηκαν γι ' αυτό, με τον μακρύτερο πύραυλο Kh-101 να θεωρείται απίθανο να πωληθεί στην Αλγερία και να έχει εκτιμώμενο εύρος εμβέλειας πάνω από 3.500 χλμ.
Σε αντίθεση με το Su-24M, το Su-35 είναι σε θέση να αναπτύξει αποτελεσματικά τόσο μεγάλης όσο και μικρής εμβέλειας ενεργό ραντάρ και κατευθυνόμενους πυραύλους αέρος-αέρος όπως ο R-27 και ο R-77 - καθιστώντας το πολύ λιγότερο εξαρτώμενο από τα συνοδά μαχητικά σε αντίθεση με τον προκάτοχό του. Με τα Su-34 και Su-30 να χρησιμοποιούν παραλλαγές του ίδιου κινητήρα AL-31 και πολλά από τα ίδια όπλα και με τα αεροσκάφη τους να έχουν πολλαπλές ομοιότητες, το υλικοτεχνικό βάρος της επαγωγής του νέου αεροσκάφους σε λειτουργία αναμένεται να είναι μέτριο.
Η Αλγερία εικάζεται από ορισμένους αναλυτές ότι σχεδιάζει επίσης να αγοράσει μαχητές υπεροχής βαρέων βαρών για να αντικαταστήσει τους αναχαιτιστές MiG-25 Foxbat και έχει δείξει έντονα σημάδια σχεδιασμού για την αγορά του μαχητικού επόμενης γενιάς Su-57 με μια τέτοια συμφωνία που ενδεχομένως έχει ήδη γίνει. Ενώ η αλγερινή Πολεμική Αεροπορία θεωρείται από καιρό η πιο ικανή στην Αφρική, η απροσδόκητη Δυτική επίθεση στη γειτονική Λιβύη το 2011 πιστεύεται ότι την οδήγησε να επενδύσει πιο έντονα στις εναέριες πολεμικές της ικανότητες, οι οποίες έχουν διευρύνει το περιθώριο μεταξύ αυτής και άλλων υπηρεσιών στην ήπειρο.