Ρhοtο Credits: Sρike Aerοspace |
Aπό: travelestate.gr
Το 18-θέσιο τύπου S-512 τζετ της Spike Aerospace θα φτάνει αρχικά κοντά στην ταχύτητα του Concorde της Supersonic – ήτοι Μαχ 1,6 ή 1600 χλμ/ώρα – όταν κυκλοφορήσει το 2028, όντας έτσι σε θέση να πραγματοποιεί υπερατλαντικές πτήσεις σε περίπου 3,5 ώρες.
Ωστόσο, η εταιρεία έχει μεγάλα σχέδια για να αυξήσει την ταχύτητα σε Μαχ 3,2 και να μειώσει τον χρόνο της πτήσης σε μόλις 90 λεπτά.
Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Spike Aerospace, Βικ Καχόρια, δήλωσε στην Telegraph: «Από τις απαρχές του χρόνου, οι άνθρωποι ήθελαν να ταξιδεύουν σε προορισμούς γρηγορότερα. Είτε αυτό σημαίνει ταξίδια με καμήλα αντί με τα πόδια, είτε να διασχίζουν τον Ατλαντικό σε 6 ώρες αντί να περνάνε τέσσερις εβδομάδες σε ατμόπλοιο. Το να πηγαίνεις σε μέρη ταχύτερα σημαίνει ότι έχεις περισσότερες ευκαιρίες».
«Αλλά φανταστείτε μια πτήση διάρκειας έξι ωρών να γίνεται διάρκειας τριών. Αυτό προσφέρει το υπερηχητικό ταξίδι».
Μία από τις αναβαθμίσεις του μοντέλου της Spike σε σύγκριση με το Concorde είναι η εξαιρετικά αθόρυβη τεχνολογία.
«Το Concorde ήταν υπερβολικά θορυβώδες», λέει ο κ. Καχόρια. «Οι περισσότερες συνομιλίες μεταξύ δύο επιβατών κυμαίνονται μεταξύ 65 και 75 ντεσιμπέλ και το επίπεδο του θορύβου στην καμπίνα βρίσκεται περίπου στα 85 ντεσιμπέλ.
«Στα αεροσκάφη χωρίς παράθυρο θα φτάνει περίπου στα 60 ντεσιμπέλ, αρκετά χαμηλότερα από τον ήχο μιας συνομιλίας. Ετσι, δεν θα χρειάζονται πλέον ωτασπίδες».
Το εσωτερικό του αεροσκάφους. © Spike Aerospace
Μέρος αυτής της μείωσης θορύβου θα είναι εφικτή λόγω του σχεδιασμού της καμπίνας, η οποία δεν θα διαθέτει παράθυρα. Αντ ‘αυτού, θα υπάρχουν δύο μεγάλες οθόνες και στις δύο πλευρές, οι οποίες θα εμφανίζουν πανοραμικές φωτογραφίες ή θα χρησιμοποιούνται για παρουσιάσεις.
Ο πολυτελής σχεδιασμός του αεροσκάφους θα περιλαμβάνει – πέρα από τις παραδοσιακές θέσεις και τα τραπεζάκια – κρεβάτια και συνεδριακά τραπέζια.
Η εταιρεία έχει επίσης δεσμευτεί να προσφέρει πτήσεις μηδενικού άνθρακα έως το 2040.
Το Concorde άρχισε τις πτήσεις το 1976 και λειτουργούσε για σχεδόν 30 χρόνια πριν αποσυρθεί το 2003, μετά από την άνοδο του κόστους συντήρησης και μια θανατηφόρα συντριβή υπερηχητικού αεροσκάφους της Air France το 2000.
Αρκετά άλλα νέα σχέδια υπερηχητικών αεροσκαφών έχουν αποκαλυφθεί τα τελευταία χρόνια για να καλυφθεί αυτό το κενό στις πτήσεις υψηλής ταχύτητας.
Τον Σεπτέμβριο του 2020 έγινε γνωστή η συνεργασία της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ με την Exosonic για τον σχεδιασμό ενός προεδρικού αεροσκάφους που θα μπορεί να ταξιδέψει με σχεδόν διπλάσια ταχύτητα και στον μισό χρόνο από τα σημερινά αεροσκάφη.
Το Air Force One που θα σπάσει το φράγμα του ήχου θα είναι ένα αεροσκάφος 70 θέσεων που θα μπορεί να ταξιδέψει με υπερηχητικές ταχύτητες, χωρίς να προκαλεί την έντονη «ηχητική έκρηξη» που δημιουργείται όταν ένα αεροσκάφος ξεπερνάει την ταχύτητα του ήχου.
Το Air Force One που θα μπορεί να σπάσει το φράγμα του ήχου. © Hermeus/Instagram
Αυτό φαίνεται να είναι το «κλειδί» για να καταστούν οι υπερηχητικές επιβατικές πτήσεις εφικτές σε μεγαλύτερη κλίμακα και ένας από τους βασικούς λόγους που δεν πραγματοποιούνταν τα προηγούμενα χρόνια.
«Η χαμηλή ένταση της ηχητικής έκρηξης θα επιτρέπει στους ταξιδιώτες να πετούν με υπερηχητικές ταχύτητες χωρίς να δημιουργούν ενοχλητικούς “κρότους” για όσους βρίσκονται στο έδαφος», είχε δηλώσει ο Νόρις Τάι, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Exosonic.
με πληροφορίες από Independent