"Εγώ για ένα είμαι βέβαιος ... ότι η τεχνολογία [NGAD] θα πάρει σάρκα και οστά", και ότι οι αντίπαλοι που πηγαίνουν ενάντια σε αυτό θα "έχουν μια πολύ σκληρή μέρα, και μια σκληρή εβδομάδα και έναν σκληρό πόλεμο", δήλωσε ο ταξίαρχος Kelly. "Αυτό που δεν ξέρω ... είναι αν το έθνος μας θα έχει το θάρρος και την εστίαση στο πεδίο αυτής της ικανότητας πριν κάποιος όπως οι Κινέζοι το αποκτήσουν και το χρησιμοποιήσουν εναντίον μας", είπε. Τόνισε ότι αν και ο στρατός διατήρησε μια έντονη εστίαση "στις τεχνολογίες επόμενης γενιάς", απλά πρέπει να βεβαιωθούμε ότι διατηρούμε την αφήγησή μας και να διατυπώσουμε το μεγαλύτερο όφελος που είχαμε ως έθνος για να έχουμε τεχνολογία αιχμής εξασφαλίζοντας την υπεροχή στον αέρα."Ενώ οι ΗΠΑ ανέπτυξαν όλες τις προηγούμενες γενιές μαχητικών αεροσκαφών σε σύγκρουση με τη Σοβιετική Ένωση και τους αμυντικούς πελάτες της, η απότομη πτώση της μετα-σοβιετικής ρωσικής οικονομίας και η άνοδος της Κίνας που κατέστη η μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο έχει οδηγήσει σε μετατόπιση του πρωταρχικού στόχου της ανάπτυξης νέας γενιάς μαχητικών.
Όσον αφορά τη σημασία της διατήρησης της υπεροχής του αέρα - ο ρόλος για τον οποίο αναπτύσσονται κυρίως τα μαχητικά της έκτης γενιάς - ο ταξίαρχος Kelly δήλωσε ότι ο αμερικανικός στρατός "σχεδιάστηκε" για να λειτουργεί με τον έλεγχο του αέρα και "λιγότερο σχεδιασμένος για να το λειτουργήσει χωρίς αυτό". Το γεγονός ότι οι αμερικανικές δυνάμεις δεν ήταν καλά προετοιμασμένες για έναν πόλεμο στον οποίο θα μπορούσαν να χάσουν από τα μαχητικά του εχθρού έχει επανειλημμένα επισημανθεί από τους αναλυτές για πάνω από δύο δεκαετίες.
Ο στρατηγός υπογράμμισε περαιτέρω τα συνεχιζόμενα ζητήματα με το πρόγραμμα F-35 fifth generation fighter, το οποίο ανέφερε ότι ήταν πιθανό να αποτύχει να επιτύχει τον στόχο για μείωση του λειτουργικού κόστους στα 25.000 δολάρια την ώρα μέχρι το 2025. Το F-35 είναι σήμερα το μόνο μαχητικό εκτός τέταρτης γενιάς σε παραγωγή στον δυτικό κόσμο και παρόλο που σχεδιάστηκε για να είναι φθηνό και να παράγεται σε πολύ μεγάλους αριθμούς όπως ο προκάτοχός του, το F-16 οι απαιτήσεις συντήρησης και το λειτουργικό κόστος ήταν απαγορευτικά υψηλές - σήμερα περίπου τέσσερις φορές υψηλότερο από το F-16. Αυτό οδήγησε τις ΗΠΑ. Πολεμική Αεροπορία να εξετάσει τη μείωση πάνω από το 45% των προγραμματισμένων παραγγελιών F-35. Παρόλο που το F-35 τέθηκε σε υπηρεσία στην Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ από το 2015, εξακολουθεί να είναι πολύ μακριά από το να καταστεί έτοιμο για μάχη υψηλής έντασης και δεν έχει εγκριθεί για μαζική παραγωγή από το Πεντάγωνο λόγω συνεχιζόμενων ζητημάτων απόδοσης.