Photo via Navantia |
Από: hellasjournal.com
Η F-110 είναι μια φρεγάτα πολλαπλού ρόλου, ωστόσο το βάρος της, επιτρέπει την ενσωμάτωση και συστημάτων άμυνας περιοχής, που μπορούν να φτάσουν έως και τα 32 SM-2 ή 64 ESSM βλήματα.
Πρόκειται, όπως σημειώνεται από αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού για ένα πλοίο που σε πολλά προσομοιάζει με ένα μικρό αμερικανικό αντιτορπιλικό Arleigh Burke, φέροντας και το σύστημα μάχης AEGIS, με ορισμένες παραλλαγές.
- Ύστερα από την Βρετανή πρεσβευτή Kate Smith όπου παρέδωσε η ίδια στον Έλληνα υπουργό τον φάκελο με την πρόταση των Αγγλικών φρεγατών Arrowhead, σειρά πήρε ο Ισπανός πρεσβευτής Enrique Viquera, μαζί με τον αντιπρόεδρο της κατασκευάστριας εταιρίας, για τις F-110.
Χαρακτηριστικό είναι το «τιτίβισμα» του Νίκου Παναγιωτόπουλου, όπου στο τραπέζι των συνομιλιών υπάρχει και το ομοίωμα της Ισπανικής πρότασης.
Όμως και ο κος. Viquera σε δικό του tweet ομιλεί για ολοκληρωμένη πρόταση που συμπεριλαμβάνει την εμπλοκή των Ελληνικών ναυπηγείων, κάτι δηλαδή που είναι εντός του «πακέτου» που αναζητά η πολιτική ηγεσία.
Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες που υπάρχουν, οι τέσσερις F-110 και η αναβάθμιση των υφιστάμενων φρεγατών ΜΕΚΟ προσεγγίζουν τα 4,6 δις ευρώ, μια τιμή που δεν αποκλείεται να «πέσει» και πιο χαμηλά, αναλόγως του ανταγωνισμού. Και εφόσον επιλεγεί το «μικρό Arleigh Burke», οι Ισπανοί φέρονται να προτείνουν ως ενδιάμεση λύση, αντί μεταχειρισμένων, δυο νέα πλοία, τις φρεγάτες Α 3000. Μάλιστα εδώ υπάρχει ένας σημαντικός αστερίσκος ο οποίος έχει να κάνει με την εταιρία κατασκευής των F-110, διότι η ελαφριά φρεγάτα Α 3000 έρχεται ως πρόταση ενδιάμεσης λύσης της ίδιας της Navantia κι όχι του Ισπανικού Πολεμικού Ναυτικού.
Και μπορεί η Ισπανική πρόταση να έχει τα δικά της δέλεαρ για τα Ελληνικά δεδομένα, αλλά όπως σημειώνεται, ουδείς ξεχνά ή μπορεί να κάνει τα στραβά μάτια για τα Ισπανικά σχέδια που αφορούν το χτίσιμο του ελικοπτεροφόρου της Τουρκίας Anadolu. ‘Όμως η νούμερο 1 δύναμη της Ιβηρικής χερσονήσου, επέδωσε και επιδίδει διαπιστευτήρια αφοσίωσης στην «ισπανοτουρκική» συνεργασία στα ευρωπαϊκά fora και ιδιαίτερα στις κρίσιμες Συνόδους Κορυφής, κατά τις οποίες έπαιξε το παιχνίδι των γερμανικών καθυστερήσεων για την επιβολή κυρώσεων κατά της Τουρκίας.
- Η Ευρώπη αναμένει την τελευταία λέξη των ΗΠΑ για να βγάλει άσσο…
Άλλωστε κάτι ανάλογο είχε συζητηθεί ως πρόταση κι από τους Ολλανδούς, οι οποίοι εκτός των τεσσάρων φρεγατών SIGMA, που έχουν χαρακτηριστεί από το Πολεμικό Ναυτικό state of the art πλοία, πρότειναν αντί των μεταχειρισμένων φρεγατών Μ, νέα πλοία, δηλαδή τη ναυπήγηση σε μικρό χρονικό διάστημα ελαφρύτερων φρεγατών.
- Σύμφωνα με πληροφορίες θα υπάρξει και νέος κύκλος συνομιλιών με τους Ολλανδούς το επόμενο διάστημα και δεν αποκλείεται μια παρόμοια συνάντηση του Ολλανδού πρεσβευτή με τον Έλληνα υπουργό.
Οι επόμενοι που αναμένονται στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας και στο Πολεμικό Ναυτικό είναι οι Ιταλοί που μπήκαν τελευταίοι στο «κυνήγι» των νέων Ελληνικών φρεγατών.
- Οι δυτικοί γείτονές μας αναμένεται ότι θα φέρουν πρόταση που αφορά τις Ιταλικές Fremm, όπου θεωρούνται ιδιαίτερα αξιόλογα πλοία πολλαπλού ρόλου ενώ για την ενδιάμεση λύση πηγές ομιλούν για παλαιότερου τύπου φρεγατών, τις Maestrale αλλά γιατί όχι και τις νεότερες Fremm που είναι οι κύριες μονάδες επιφανείας του Ιταλικού στόλου.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις Επιτελών την τελευταία τους λέξη δεν έχουν πει ακόμη Γερμανοί και Γάλλοι, οι οποίοι εκτιμάται πως θα περιμένουν και τον τελευταίο κόκκο άμμου στην κλεψύδρα του χρόνου, επιχειρώντας την Ευρωπαϊκή απάντηση στην επίσημη Αμερικανική πρόταση που βρίσκεται υπό επεξεργασία για τις MMSC κι όλο το υπόλοιπο πακέτο που αναζητά το Ελληνικό Επιτελείο και η πολιτική ηγεσία, ώστε να χτίσει το Πολεμικό Ναυτικό το δικό του ισχυρό μέλλον…