Πηγή: Twitter @NavalGroup |
Από: Καθημερινή
Η… γαλλική πατέντα αυτή θα εφαρμοστεί σε επιθετικό υποβρύχιο που αχρηστεύθηκε τον περασμένο Ιούνιο από φωτιά που ξέσπασε στο εμπρόσθιο τμήμα του ενώ βρισκόταν στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη της Τουλόν, τη νότια Γαλλία.
Οι πυροσβέστες έδωσαν τότε σκληρή μάχη 14 ωρών με τις φλόγες που κατέτρωγαν το «Περλ» (καμμία σχέση με το Περλ Χάρμπορ), και κατάφεραν μόνο να περισώσουν το οπίσθιο τμήμα του υποβρυχίου μήκους 73 μέτρων και εκτοπίσματος 2.600 τόνων.
Οι δομικές βλάβες στο υποβρύχιο το κατέστησαν μη επισκευάσιμο, σύμφωνα με το γαλλικό Υπουργείο Αμύνης.
Για καλή τύχη όμως του υπουργείου, ένα αδελφάκι του «Περλ», το «Ζαφίρ» (δηλαδή το «Μαργαριτάρι» και το «Ζαφείρι») που είχε αποσυρθεί από το 2019, είχε πάρει σειρά για διάλυση σε ναυπηγείο στο Χερβούργο (Σερμπούρ) στο βορειοδυτική Γαλλία. Το εμπρόσθιο τμήμα του «Ζαφίρ» λοιπόν κόπηκε τον Μάρτιο από το υπόλοιπο (το οποίο θα διαλυθεί), και μετά θα ενωθεί με το οπίσθιο του «Περλ», που είχε διαχωριστεί τον Φεβρουάριο από την κατεστραμμένη πλώρη του.
Πλέον τα δύο κομμάτια από τα δύο υποβρύχια έχουν πάρει θέση για την ένωσή τους, που αναμένεται να ολοκληρωθεί τους προσεχείς μήνες, όπως ανακοινώθηκε στη Γαλλία.
Το… συγχωνευμένο υποβρύχιο, που θα εξακολουθήσει να ονομάζεται «Περλ» θα είναι 1,4 μέτρα μεγαλύτερο από το κανονικό του μέγεθος, ώστε να συμπεριλάβει και τον χώρο της ένωσης των δύο κομματιών, περίπου δηλαδή σαν διπλό λεωφορείο με το… ακορντεόν στη μέση του.
Αυτό θα προσφέρει και λίγο παραπάνω χώρο για το πλήρωμα των 70 ναυτών το οποίο προβλέπεται να στελεχώσει το σκάφος, που θα έχει λίγο πιο άνετες κουκέτες.
Η συγχώνευση των δύο παλαιών υποβρυχίων σε ένα νέο θα απαιτήσει συνολικά 100.000 ώρες μελέτης των μηχανικών και 250.000 εργατοώρες από 300 συνολικά άτομα. Η δημοσιοποίηση του εκτιμώμενου κόστους δεν επιτρέπεται.
Πηγή: CNN