Το ισχυρό «χαρτί» της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας – Η υψηλού επιπέδου εκπαίδευση που εντυπωσίασε Αμερικανούς και Ισραηλινούς

Το ισχυρό «χαρτί» της Πολεμικής Αεροπορίας. Εντυπωσιάζει κάθε ξένο ιπτάμενο το Ελληνικό ανάγλυφο. Ιδανικό «τερέν» για υψηλού επιπέδου εκπαίδευση.

Από: newpost.gr

Οι εντυπωσιακές φωτογραφίες από τον «ΗΝΙΟΧΟ 2021» τις οποίες έδωσε στη δημοσιότητα η Israeli Air Forces δείχνουν τα μαχητικά της Ισραηλινής πολεμικής αεροπορίας να πετούν σε σχηματισμούς πάνω από την Ελλάδα. Σε χιονισμένες βουνοκορφές, σε απόκρημνα φαράγγια, πάνω από κάμπους και φυσικά στο μοναδικό Αιγαίο με τις εκατοντάδες μικρά και μεγάλα νησιά.

Οι συνήθως φειδωλοί Ισραηλινοί δεν έκρυψαν σε καμία στιγμή την ικανοποίησή τους από τη συμμετοχή τους στον «ΗΝΙΟΧΟ» όμως πέρα από το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης και την άριστη συνεργασία με την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία στάθηκαν ιδιαίτερα στο ιδανικό «τερέν» της χώρας μας για την εκτέλεση των πιο δύσκολων σεναρίων εναέριου πολέμου.

Και δεν είναι τυχαίο ότι αυτή τη φορά επέλεξαν να συμμετέχουν στην Ελληνική «Red Flag» με δύο τύπους μαχητικών και μάλιστα διαφορετικού ρόλου. Μια τετράδα F-16i «Sufa» τα οποία κυρίως αναλαμβάνουν αποστολές αναχαίτισης και υποστήριξης και ακόμη τέσσερα «βαριά» F-15i «Ra’am» με εξειδίκευση σε αποστολές κρούσης εξαιτίας του μεγάλου αριθμού όπλων που φέρουν.

Και τα δοκίμασαν και τα οκτώ στα όρια σε ένα περιβάλλον μοναδικό για αυτούς. Μέσα στις χαράδρες του Βουραϊκού, να «ξύνουν» τα βράχια στα Ιόνια νησιά, πάνω από τις χιονισμένες κορυφές στην κεντρική Ελλάδα αλλά και στο απέραντο γαλάζιο του Αιγαίου με κάλυψη τα νησιά του Αρχιπελάγους. Εκεί που μπορούν να κρυφτούν από τα ραντάρ, να εμπλακούν με εχθρικά μαχητικά σε υψηλής δυσκολίας περιβάλλον ή να πετάξουν «αόρατα»  σχεδόν πάνω στο κύμα.

Οι έμπειροι Ισραηλινοί ιπτάμενοι κατάλαβαν ένα από τα μεγάλα ‘’μυστικά’’ της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας που κάνει τους αεροπόρους της HAF να διαφέρουν και να υπερέχουν. Γιατί πολύ απλά αυτό το μοναδικό ‘’τερέν’’ είναι καθημερινά το δεύτερο ‘’σπίτι’’ τους όπου εκπαιδεύονται συνεχώς όπως ακριβώς θα πολεμήσουν. Και αυτό γίνεται εδώ και πολλές δεκαετίες με αποτέλεσμα η Πολεμική Αεροπορία να έχει ‘’χτίσει’’ το υψηλό επίπεδο που διαθέτει.

Όμως οι Ισραηλινοί δεν ήταν φυσικά οι μόνοι οι οποίοι έχουν εντυπωσιαστεί από το Ελληνικό ανάγλυφο και τις δυνατότητες που δίνει σε κάθε ιπτάμενο να εκπαιδευτεί στα όρια πέρα από τη μοναδική εμπειρία να πετάς για παράδειγμα πάνω από τη Σαντορίνη, το ‘’ναυάγιο’’ της Ζακύνθου ή τα Λευκά Όρη στην Κρήτη. Εκεί όπου πρόσφατα πέταξαν και οι Αμερικανοί με τα F-18 από το αεροπλανοφόρο Dwight D. Eisenhower αλλά ακόμη τόσο οι Σαουδάραβες με τα F-15 αλλά και οι Εμιρατιανοί με τα F-16 block 60.Και φυσικά Ελλάδα έχουν κατ´επανάληψη επιλέξει τους τελευταίους μήνες οι Γάλλοι οι οποίοι μάλιστα στην άσκηση “SKYROS 2021” πέταξαν σε ολόκληρο το FIR Αθηνών με τα Rafale και τα Mirage.

Χαρακτηριστικό είναι ότι οι Αμερικανοί από το US Naval Air Forces με παραστάσεις μόνο από πτήσεις στη θάλασσα ζήτησαν από το ΓΕΑ και το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας να συμπεριλάβουν στη συνεκπαίδευση με την HAF και περιοχές τόσο στην Πελοπόννησο όσο και στην Κεντρική Ελλάδα. Και εκεί διαπίστωσαν ότι οι Έλληνες ιπτάμενοι έχουν την ‘’τύχη’’ να διαθέτουν το ιδανικό ‘’γήπεδο’’ για να αναπτύξουν ξεχωριστές δυνατότητες. Όσον αφορά τους Άραβες η πτήση πάνω από χιονοσκεπείς κορυφές και βαθιές χαράδρες ήταν πρωτόγνωρη όπως ανέφεραν σε κάθε ευκαιρία.

Το μοναδικό Ελληνικό ανάγλυφο είναι και ένας από τους λόγους που συμμαχικές και φιλικές χώρες αναζητούν κάθε ευκαιρία για εκπαίδευση στη χώρα μας με την HAF και όχι μόνο. Το ανακάλυψαν τα τελευταία χρόνια και οι Αμερικανοί ‘’ελικοπτεράδες’’ και πλέον έχουν μόνιμη παρουσία στο Στεφανοβίκειο του Βόλου όπου συνεκπαιδεύονται με την Αεροπορία Στρατού.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail