Η Ελλάδα μεταξύ των κορυφαίων χωρών της Ε.Ε. στα κίνητρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης

Mikes-Photography / pixabay
«Χάρη στο πλαίσιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης που έχουμε θεσπίσει, η Ελλάδα συμπεριλαμβάνεται σήμερα στις 8 χώρες της Ε.Ε. που παρέχουν ένα ολιστικό πλέγμα κινήτρων, άμεσων και έμμεσων, με στόχο την αντικατάσταση των παλαιών, γηρασμένων και ρυπογόνων οχημάτων. Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής ήταν να δούμε μια θεαματική αύξηση στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2020, με αποκορύφωμα τον Δεκέμβριο που το ποσοστό έφτασε στο 10%».  Αυτό σημείωσε, μεταξύ άλλων, η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, μιλώντας εχθές στη διαδικτυακή εκδήλωση «Ηλεκτροκίνηση: τεχνολογικές εξελίξεις και προοπτικές ελληνογερμανικής συνεργασίας».

Η κυρία Σδούκου τόνισε την αποφασιστικότητα της χώρας μας να ακολουθήσει τις καλές πρακτικές και το παράδειγμα των πρωτοπόρων της Ευρώπης, διερευνώντας και τις προοπτικές ανάπτυξης συνεργασιών. Μεταξύ των πρωτοπόρων, η Γερμανία καθοδηγεί τις εξελίξεις και διαμορφώνει τάσεις. Ειδικότερα, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία πλησίασαν τις 400.000 το 2020 έναντι των 110.000 του 2019, ενώ οι δημόσια προσβάσιμοι φορτιστές ξεπερνούν σήμερα τους 40.000, εκ των οποίων οι 9.000 είναι γρήγοροι φορτιστές.

Όπως ανέφερε, οι μέχρι σήμερα πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τη δράση «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ», έχουν οδηγήσει σε μείωση του κόστους αγοράς ενός ηλεκτρικού οχήματος κατά 30% περίπου, καθιστώντας το πιο προσιτό.

«Όραμά μας είναι να εγκαταστήσουμε στη χώρα παραγωγικές μονάδες της αλυσίδας της ηλεκτροκίνησης, να αναπτύξουμε βιομηχανία και να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας» επισήμανε, σημειώνοντας ότι η αλυσίδα της ηλεκτροκίνησης, ανοίγει πολλές επιχειρηματικές ευκαιρίες, όχι μόνο σε επίπεδο δημιουργίας βιομηχανίας, αλλά και σε θέματα ανάπτυξης λογισμικών, έξυπνων τεχνολογιών και δικτύων ενέργειας, service providers κ.ά.

«Για τον σκοπό αυτό, παρέχουμε ήδη μέσω του νόμου 4710  γενναία οικονομικά κίνητρα για τη δημιουργία γραμμών παραγωγής με στόχο την κατασκευή και συναρμολόγηση, για παράδειγμα ηλεκτρικών σκούτερ, αυτοκινήτων ή φορτιστών. Δημιουργούμε έτσι ένα φιλικό επενδυτικό περιβάλλον για να προσελκύσουμε ξένες και εγχώριες επενδύσεις, συμβάλλοντας στην ενίσχυση  του παραγωγικού προφίλ της χώρας μας», είπε χαρακτηριστικά η κυρία Σδούκου.

Επίσης, προκειμένου να αναπτυχθεί ένα επαρκές εθνικό δίκτυο υποδομών φόρτισης, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη από τους Δήμους της χώρας η χωροθέτηση σημείων φόρτισης σε όλη την επικράτεια. Όπως σημείωσε η Γενική Γραμματέας, έχει ξεκινήσει η διαδικασία για τη σύσταση του Μητρώου Υποδομών Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, «ενός εύχρηστου ψηφιακού εργαλείου, στο οποίο θα καταγράφονται όλα τα δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης».

Η κυρία Σδούκου αναφέρθηκε και στην πολιτική της ελληνικής κυβέρνησης για τη μετάβαση των νησιών σε αυτόνομα ενεργειακά συστήματα πράσινων μεταφορών μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος. «Η ανάπτυξη ενός νησιωτικού οράματος είναι ζωτικής σημασίας για τη μετάβαση σε καθαρές πηγές ενέργειας» τόνισε, φέρνοντας ως ένα εξαιρετικό παράδειγμα ελληνογερμανικής συνεργασίας το εμβληματικό έργο που υλοποιείται σε συνεργασία με τον Όμιλο Volkswagen στην Αστυπάλαια.

«Το έργο αυτό αποτελεί την πρώτη -πανευρωπαϊκά, αν όχι παγκόσμια – προσπάθεια που γίνεται σε πραγματικές συνθήκες και σε μεγάλη κλίμακα, να εξηλεκτρίσουμε πλήρως ένα στόλο οχημάτων, δοκιμάζοντας παράλληλα καινοτόμες τεχνολογίες μετακίνησης, ενώ ταυτόχρονα κάνουμε πράσινη την παραγωγή ενέργειας» είπε, καταλήγοντας ότι «μόνο μέσω της μεταξύ μας συνεργασίας θα πετύχουμε τη μετάβαση σε έναν τομέα μεταφορών με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα».

Η διαδικτυακή εκδήλωση διοργανώθηκε από το Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στο Μόναχο, σε συνεργασία με το Δίκτυο Ελλήνων επιχειρηματιών και στελεχών επιχειρήσεων Βαυαρίας και την Ένωση Ελλήνων Επιστημόνων, με τη συμμετοχή εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης, της ακαδημαϊκής κοινότητας, καθώς και ελληνικών και γερμανικών επιχειρήσεων.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail