Η Αθήνα κατέθεσε διάβημα στην Άγκυρα για την πρόκληση με το ερευνητικό πλοίο «L’Atalante».
Σε διάβημα αναγκάστηκε να προχωρήσει η Ελλάδα το απόγευμα της Τρίτης, έπειτα από πέντε ημέρες, τις οποίες η Άγκυρα χρησιμοποίησε προκειμένου να περιγράψει προ μηνών προγραμματισμένες και γνωστές επιστημονικές έρευνες του γαλλικού ωκεανογραφικού πλοίου «L’Atalante» στο Ιόνιο, στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, ως εναρμονισμένες κινήσεις κατά των τουρκικών δικαιωμάτων.
Από: newpost.gr
Σύμφωνα με την «Καθημερινή», το περασμένο Σάββατο, το «L’Atalante» έπλεε με κατεύθυνση νότια της Κρήτης και από εκεί βορειοανατολικά, σε περιοχή εντός της οριοθετημένης αποκλειστικής οικονομικής ζώνης (ΑΟΖ) Ελλάδας και Αιγύπτου, μάλιστα βάσει σειράς NAVTEX της υδρογραφικής υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού (Π.Ν.) (260/21). Σημειώνεται ότι το πλοίο πραγματοποιούσε επιστημονικές έρευνες επί της στήλης ύδατος σε διεθνή ύδατα και η Τουρκία επέλεξε έναν απολύτως δυσανάλογο τρόπο παρέμβασης. Συγκεκριμένα, έστειλε μια φρεγάτα, η οποία έφθασε στην περιοχή όπου εκινείτο το «L’Atalante», προκειμένου να εκπέμψει τον ισχυρισμό ότι το ωκεανογραφικό πλοίο βρίσκεται σε περιοχή «τουρκικής υφαλοκρηπίδας», βάσει του τουρκολιβυκού μνημονίου.
Σύμφωνα με το διάβημα που κατατέθηκε στην Αγκυρα από την ελληνική πλευρά, η τουρκική φρεγάτα συνέχισε το «hailing», παρά το γεγονός ότι από το γαλλικό πλοίο επισημάνθηκε ότι οι έρευνες γίνονται βάσει νόμιμης NAVTEX. Οι Τούρκοι είχαν φροντίσει να εκδοθεί NAVTEΧ που «ακύρωνε» την ελληνική αντίστοιχη, κάτι που χρησιμοποιήθηκε τις επόμενες ημέρες ως επιχείρημα προκειμένου να καταδειχθεί η υποτιθέμενη «παρατυπία» εκ μέρους της Αθήνας. Πρακτικά, με αφορμή ένα ζήτημα τεχνικής σημασίας (αρμοδιότητα έκδοσης NAVTEX) η Αγκυρα κατασκεύασε ένα θέμα δήθεν ελληνικής «προκλητικότητας», με στόχο την εσωτερική κατανάλωση και τον ισχυρισμό ότι η Τουρκία προφυλάσσει το τουρκολιβυκό μνημόνιο.
Τελικά, ευρισκόμενος στα ανατολικά της Κρήτης, ο κυβερνήτης του «L’Atalante» κατόπιν συνεννοήσεων οι οποίες ήταν σε προφανή αντιστοιχία και με τις εθνικές αρχές της Γαλλίας, ύψωσε τη γαλλική σημαία στο σκάφος. Και λίγη ώρα αργότερα έλαβε πορεία προς τα βορειοανατολικά, στον άξονα Κρήτη, Κάσο, Κάρπαθο και σε περιοχές αδιαμφισβήτητης ελληνικής κυριαρχίας. Το πλοίο ολοκλήρωσε τις έρευνές του, τα προηγούμενα 24ωρα εκινείτο στο Αιγαίο (μεταξύ Κυκλάδων και Κρήτης) και ήδη κινείται δυτικά με πορεία εκτός ελληνικής αρμοδιότητας, προς την Κεντρική Μεσόγειο.
Από: newpost.gr
Σύμφωνα με την «Καθημερινή», το περασμένο Σάββατο, το «L’Atalante» έπλεε με κατεύθυνση νότια της Κρήτης και από εκεί βορειοανατολικά, σε περιοχή εντός της οριοθετημένης αποκλειστικής οικονομικής ζώνης (ΑΟΖ) Ελλάδας και Αιγύπτου, μάλιστα βάσει σειράς NAVTEX της υδρογραφικής υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού (Π.Ν.) (260/21). Σημειώνεται ότι το πλοίο πραγματοποιούσε επιστημονικές έρευνες επί της στήλης ύδατος σε διεθνή ύδατα και η Τουρκία επέλεξε έναν απολύτως δυσανάλογο τρόπο παρέμβασης. Συγκεκριμένα, έστειλε μια φρεγάτα, η οποία έφθασε στην περιοχή όπου εκινείτο το «L’Atalante», προκειμένου να εκπέμψει τον ισχυρισμό ότι το ωκεανογραφικό πλοίο βρίσκεται σε περιοχή «τουρκικής υφαλοκρηπίδας», βάσει του τουρκολιβυκού μνημονίου.
Σύμφωνα με το διάβημα που κατατέθηκε στην Αγκυρα από την ελληνική πλευρά, η τουρκική φρεγάτα συνέχισε το «hailing», παρά το γεγονός ότι από το γαλλικό πλοίο επισημάνθηκε ότι οι έρευνες γίνονται βάσει νόμιμης NAVTEX. Οι Τούρκοι είχαν φροντίσει να εκδοθεί NAVTEΧ που «ακύρωνε» την ελληνική αντίστοιχη, κάτι που χρησιμοποιήθηκε τις επόμενες ημέρες ως επιχείρημα προκειμένου να καταδειχθεί η υποτιθέμενη «παρατυπία» εκ μέρους της Αθήνας. Πρακτικά, με αφορμή ένα ζήτημα τεχνικής σημασίας (αρμοδιότητα έκδοσης NAVTEX) η Αγκυρα κατασκεύασε ένα θέμα δήθεν ελληνικής «προκλητικότητας», με στόχο την εσωτερική κατανάλωση και τον ισχυρισμό ότι η Τουρκία προφυλάσσει το τουρκολιβυκό μνημόνιο.
Τελικά, ευρισκόμενος στα ανατολικά της Κρήτης, ο κυβερνήτης του «L’Atalante» κατόπιν συνεννοήσεων οι οποίες ήταν σε προφανή αντιστοιχία και με τις εθνικές αρχές της Γαλλίας, ύψωσε τη γαλλική σημαία στο σκάφος. Και λίγη ώρα αργότερα έλαβε πορεία προς τα βορειοανατολικά, στον άξονα Κρήτη, Κάσο, Κάρπαθο και σε περιοχές αδιαμφισβήτητης ελληνικής κυριαρχίας. Το πλοίο ολοκλήρωσε τις έρευνές του, τα προηγούμενα 24ωρα εκινείτο στο Αιγαίο (μεταξύ Κυκλάδων και Κρήτης) και ήδη κινείται δυτικά με πορεία εκτός ελληνικής αρμοδιότητας, προς την Κεντρική Μεσόγειο.