Αυτό όμως το μοναδικό γεγονός κατέγραψε ο φωτογράφος Τομ βαν Οοσάνεν. Συγκεκριμένα φωτογράφησε το Project 817, ένα σκάφος 94 μέτρων, που κατασκευάστηκε από το ολλανδικό ναυπηγείο Feadship, να μεταφέρεται από τις εγκαταστάσεις του στο νησί Καάγκ στη Βόρεια Θάλασσα, στο Ρότερνταμ, την περασμένη εβδομάδα.
Από: iefimerida.gr
Σε μια σειρά εκπληκτικών φωτογραφιών, το σκάφος -ένα από τα μεγαλύτερα που κυκλοφόρησε το 2021- οδηγείται μέσα από το νερό με ρυμουλκά, περνά δίπλα από σπίτια και εκκλησίες, καθώς το πλήθος κοιτάζει με έκπληξη.
Σύμφωνα με το Οοσάνεν, περίπου 4 έως 6 superyachts μεταφέρονται κατά μήκος αυτής της διαδρομής κάθε χρόνο, προτού προχωρήσουν σε θαλάσσιες δοκιμές, οι οποίες συνήθως πραγματοποιούνται στο Άμστερνταμ. Ωστόσο, λίγα είναι τόσο μεγάλα όσο το Project 817, το οποίο πιθανότατα θα ονομαστεί επίσημα Viva. «Είναι μια εκπληκτική διαδικασία» λέει ο φωτογράφος στο CNN. «Όλοι λατρεύουν να την παρακολουθούν».
Αλλά αυτοί οι ελιγμοί οδηγούν σε διάφορα προβλήματα. «Έχετε ραντεβού με τον οδοντίατρο;» λέει ο φωτογράφος. «Δεν θα προλάβετε να πάτε» συνεχίζει αστειευόμενος. «Μερικές φορές χρειάζεται περίπου μία ώρα προκειμένου ένα τέτοιο superyacht να περάσει από μία γέφυρα, και με την κίνηση που έχουμε στην Ολλανδία, το πρόβλημα γίνεται ακόμη μεγαλύτερο».
Το νησί Κάαγκ είναι ένα από τα δύο ναυπηγεία της εταιρεία Feadship που εδρεύει στην ενδοχώρα, πράγμα που σημαίνει ότι κάθε γιοτ που φτιάχνεται εκεί, προκειμένου να παραδοθεί κάνει την ίδια διαδρομή μέσα από τα στενά κανάλια της Ολλανδίας.
Τα στενά περάσματα μέσα στα μικροσκοπικά κανάλια
«Αυτά τα δύο ναυπηγεία είναι στην πραγματικότητα πολύ μακριά από την Βόρεια Θάλασσα, οπότε για να μεταφέρουν τα σκάφη στη θάλασσα, πρέπει να περάσουν ένα μικρό κανάλι στο Ρότερνταμ» εξηγεί. «Είναι ο μόνος τρόπος».
Ορισμένα τμήματα των καναλιών αυτών κατά μήκος της διαδρομής είναι μόλις μερικά μέτρα πιο πλατιά από το Project 817, το οποίο έχει πλάτος 13,6 μέτρα, επομένως, όπως μπορεί να κατανοήσει κανείς, η μεταφορά απαιτεί μεγάλη προσοχή και φροντίδα.
«Αυτό το σκάφος έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να χωρά στην υδάτινη οδό» λέει ο Οοσάνεν, επισημαίνοντας ότι έχει δει μόνο τέσσερα superyachts αυτού του μεγέθους να πραγματοποιούν το ίδιο ταξίδι. «Οι σχεδιαστές, πιθανότατα, δεν θα μπορούσαν να προσθέσουν άλλο ένα εκατοστό στο μήκος ή στο πλάτος του σκάφους. Έκαναν ότι καλύτερο μπορούσαν χρησιμοποιώντας τους περιορισμούς των γεφυρών και των πλωτών οδών, κάτι που είναι αρκετά ενδιαφέρον».
Ναι, αλλά πόσο διαρκεί αυτή η μεταφορά;
Η εταιρεία κατασκευής αυτών των superyachts λέει ότι η διάρκεια μιας μεταφοράς εξαρτάται από πολλούς διαφορετικούς παράγοντες, όπως οι άνεμοι και τα δρομολόγια των γεφυρών, και μπορεί να διαρκέσει από δύο έως 4 ημέρες. Η μεταφορά του συγκεκριμένου superyacht διήρκεσε περίπου 4 ημέρες.
Κατά τη διάρκεια του πρώτου σταδίου της επιχείρησης, το Project 817 μεταφέρθηκε από το ναυπηγείου του νησιού Κάαγκ στη λίμνη Μπραασεμέρμερ, όπου τοποθετήθηκαν ειδικοί φουσκωτοί πλωτήρες στα πλαϊνά τμήματα ώστε να ανέβει, διασφαλίζοντας έτσι ότι δεν θα ήταν σε μεγάλο βάθος για τους ελιγμούς μέσω των καναλιών.
Τα ρυμουλκά δέθηκαν στην συνέχεια στους πλωτήρες αυτούς και στις δύο πλευρές του superyacht, το οποίο επίσης τυλίχτηκε με προστατευτικό περίβλημα, για να καθοδηγήσουν το σκάφος με ακρίβεια.
Σε αυτό το σημείο, ήταν έτοιμο για να ξεκινήσει το ταξίδι του κατά μήκος των καναλιών, διασχίζοντας μια μικρή γέφυρα στο μικροσκοπικό χωριό Γούμπρουτζ, καθώς και στο Άλφεν ααν ντεν Ρίζν, μια πόλη στα δυτικά της Ολλανδίας, προτού φτάσει στην ολλανδική πόλη Γκούντα, που βρίσκεται νότια του Άμστερνταμ, λίγες ημέρες αργότερα.
Μια ομάδα πέντε εμπειρογνωμόνων και το πλήρωμα στο πλοίο οδηγούν συνήθως ένα superyacht στη θάλασσα, σύμφωνα με την εταιρεία Feadship.
Το απίστευτα δύσκολο εγχείρημα της μεταφοράς
«Χρειάζεται πολύς χρόνος» λέει ο Οοσάνεν. «Κανείς δε βιάζεται, γιατί δεν θέλει να χαραχτεί το χρώμα». Εξηγεί επίσης ότι η Feadship χρησιμοποιεί την ίδια εταιρεία μεταφορών και οδηγούν ρυμουλκών για κάθε παράδοση προκειμένου να βεβαιωθεί για μια ομαλή μεταφορά. «Αυτοί οι καπετάνιοι είναι πολύ έμπειροι σε αυτό που κάνουν» λέει. «Προφανώς παίζονται πολλά χρήματα, οπότε θέλουν να κάνουν τα πράγματα σωστά. Κι αν βιαστείς, τα πράγματα μπορεί να πάνε στραβά».
Όπως μπορεί να καταλάβει κανείς, η μεταφορά του Project 817 προκάλεσε μεγάλη εντύπωση στον κόσμο, ειδικά όταν περνούσε μέσα από τα μικρότερα χωριά. Μερικοί, μάλιστα, θεατές, έμειναν έκπληκτοι στη θέα ενός τόσο μεγάλου σκάφους που διέσχιζε ένα τόσο μικρό κανάλι. «Ο κόσμος έκανε ερωτήσεις του τύπου: ‘Γιατί κάποιος να θέλει να κάνει κρουαζιέρα με το σκάφος του εδώ;’» λέει ο Οοσάνεν, που ακολούθησε το συγκεκριμένο superyacht για τις πρώτες δύο ημέρες της μεταφοράς του. «Προφανώς δεν πρόκειται για κρουαζιέρα. Θα πάει στη θάλασσα και δε θα επιστρέψει ποτέ ξανά».
Ενώ ο Οοσάνεν έχει φωτογραφίσει πολλές τέτοιες μεταφορές, τονίζει ότι δεν ακολουθεί συγκεκριμένο πλάνο και προσπαθεί συνεχώς να βρει νέους τρόπους για να αναδείξει τα σκάφη. «Κάθε σκάφος είναι διαφορετικό» λέει. «Είναι πάντα η ίδια διαδρομή, αλλά πάντα προσπαθώ να βρω διαφορετικές γωνίες».
Το τελευταίο ταξίδι;
Ο φωτογράφος ήθελε να τεκμηριώσει αυτό το ταξίδι, καθώς πιστεύει ότι μπορεί να είναι η τελευταία φορά που ένα σκάφος αυτού του μεγέθους μεταφέρεται κατά μήκος αυτής της διαδρομής.
H Feadship άνοιξε μια νέα εγκατάσταση στο Άμστερνταμ, η οποία έχει την ικανότητα να κατασκευάζει superyachts μήκος έως 60 μέτρων. «Μπορούν πλέον εύκολα να φτιάξουν σκάφη έως και 160 μέτρων σε μία νέα εγκατάσταση, οπότε γιατί να μεταφέρουν ένα τόσο μεγάλο σκάφος σε όλα αυτά τα κανάλια και να περάσουν όλη αυτή την ταλαιπωρία;» λέει ο φωτογράφος και συμπληρώνει. «Γνωρίζοντας από εσωτερικές πληροφορίες, νομίζω ότι το να βλέπεις ένα σκάφος 94 μέτρων να κάνει αυτή τη διαδρομή, ίσως είναι και το τελευταίο».
Η Feadship πάντως επιβεβαίωσε πως το συγκεκριμένο σκάφος κατάφερε να φτάσει με επιτυχία στο Ρότερνταμ και σύντομα θα ξεκινήσει τις θαλάσσιες δοκιμές του.