Γρηγορότερες και ασφαλέστερες μετακινήσεις, εξοικονόμηση καυσίμων αλλά και μείωση των φθορών των αυτοκινήτων αναμένεται να εξασφαλίσουν για τους οδηγούς τα νέα οδικά έργα που σχεδιάζονται να γίνουν μέσα στα επόμενα χρόνια στην χώρα μας.
Από: capital.gr
Της Ελένης Μπότα
Σε πολλές περιπτώσεις ο χρόνος μείωσης της διαδρομής αναμένεται να φτάσει ακόμη και στο μισό, ενώ σημαντική θα είναι και η εξοικονόμηση καυσίμων, περί το 26% από την δημιουργία των μεγάλων έργων υποδομής και φυσικά πολύ μικρότερος ως ελάχιστος, ο φόρος αίματος των ανθρώπων που χάνουν την ζωή τους λόγω του κακού οδοστρώματος, των ισόπεδων κόμβων αλλά και των παράνομων εισόδων και εξόδων που υπάρχουν ακόμη σε πολλά κεντρικά οδικά τμήματα της χώρας.
Ένα από τα έργα αυτά, η κατασκευή του οποίου αναμένεται να αναβαθμίσει τα σημερινά χαρακτηριστικά του και να βελτιώσει το επίπεδο οδικής ασφάλειας στην περιοχή ενώ θα συμβάλει στην ανάπτυξη του τουρισμού που ήδη παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, είναι ο νέος οδικός Άξονας Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα– Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη".
Το έργο θα κατασκευαστεί με το μοντέλο Σύμπραξης Σημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), ενώ οι ενδιαφερόμενοι θα κληθούν να υποβάλουν τις προτάσεις τους για τις επιμέρους τεχνικές λεπτομέρειες βάσει των οποίων σχεδιάζουν να εκτελέσουν το έργο, ενώ στη συνέχεια θα κατατεθούν οι προσφορές.
Στην τελική ευθεία μπαίνει το έργο της υποθαλλάσιας ζεύξης Σαλαμίνας - Περάματος, ένα έργο που "σέρνεται" από το 1992.
Το έργο αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους περίπου 1,1 χλµ µε τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό µήκος έργου περί τα 3χλµ) από τον ανισόπεδο κόμβο Περάµατος µέχρι τoν ανισόπεδο κόμβο Παλουκίων. Περιλαμβάνει και τα οδικά τµήµατα παράκαµψης των πόλεων Περάµατος και Σαλαµίνας µήκους περίπου 14,5 χλµ.
Σήμερα με τα φέρι μποτ η σύνδεση Περάματος-Σαλαμίνας διαρκεί 15 με 20 λεπτά.
Όταν θα ολοκληρωθεί η κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας η σύνδεση Περάματος-Σαλαμίνας θα πραγματοποιείται σε λιγότερο από 5 λεπτά.
Η πορθμειακή γραμμή θα παραμείνει ως εναλλακτική πιο οικονομική επιλογή.
Βάσει ερευνών, η πορθμειακή σύνδεση Σαλαμίνας-Περάματος (δρομολόγια ferry-boat ανά 15 λεπτά, 24 ώρες/μέρα, 12 μήνες/έτος) είναι η δεύτερη πιο πολυσύχναστη μετά το Dover-Calais που ενώνει τη Βρετανία με τη Γαλλία.
Αποτελεί έναν από τους πλέον αιματοβαμμένους δρόμους της χώρας, ίσως και της Ευρώπης. Ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, που βρίσκεται στο στάδιο της τρίτης και τελευταίας έγκρισης από τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα θα υλοποιηθεί από την Ολυμπία. Οδό.
Η κατασκευή του παραμένει σε λιμνάζοντα νερά εδώ και αρκετά χρόνια με τον φόρο του αίματος, να αυξάνεται.
Μόνο την τριετία 2016-2018 στον δρόμο καταγράφηκαν 37 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, στα οποία έχασαν τη ζωή τους 43 άνθρωποι, περίπου μία χαμένη ζωή κάθε μήνα. Στο ίδιο χρονικό διάστημα, υπήρξαν 11 σοβαρά και 124 ελαφρά τραυματίες..
Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του οδικού άξονα υπάρξει ευκολία στην οδική πρόσβαση περιοχών που σήμερα είναι αποκλεισμένες και θα δώσει στην Ηλεία τη δυνατότητα να αναδιατάξει το τουριστικό και γενικότερα το αναπτυξιακό περιβάλλον της.
Κάτι τέτοιο θα έχει ως αποτέλεσμα την οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική σύγκλιση της Ηλείας με τους άλλους δύο Νομούς της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, καθώς η ύπαρξη ενός νέου σύγχρονου οδικού δικτύου συχνά συμπαρασύρει και άλλες δομές στην υγεία, την παιδεία και τον τουρισμό (όπως για παράδειγμα ημερήσια πρόσβαση στον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας από Αθήνα) .
Σημαντική αποσυμφόρηση αναμένεται να προκαλέσει και η κατασκευή της νέας Ανατολικής Περιφερειακής Οδού της Θεσσαλονίκης, ή αλλιώς το Flyover, που περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός νέου, εναέριου αυτοκινητοδρόμου, συνολικού προϋπολογισμού 370 εκατ. Ευρώ. Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, ο νέος αυτοκινητόδρομος θα αυξήσει εντυπωσιακά την ασφαλή ταχύτητα της μετακίνησης, με τις πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας που θα δημιουργηθούν στα υπερυψωμένα και "εναέρια" τμήματα, αλλά και με καλά μελετημένες παρεμβάσεις στους κόμβους που οδηγούν και συνδέουν όλες τις περιοχές, με τις οποίες θα μειωθούν όλες οι χιλιομετρικές αποστάσεις.
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης αποτελεί ένα ύψιστης σημασίας έργο, που με την ολοκλήρωση της κατασκευής του αναμένεται να επιτευχθεί σημαντική μείωση των ατυχημάτων, που βαρύνουν τον σημερινό άξονα, ιδίως με θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.
Επίσης αναμένεται να επιτευχθεί σημαντική μείωση στον χρόνο των μετακινήσεων μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης στο επιθυμητό επίπεδο, βελτίωση της άνεσης των μετακινήσεων, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες και επίσης μείωση κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, του οποίου αποτελεί τον κορμό.
Ένα από τα πλέον ώριμα έργα στη χώρα, αυτό της Παράκαμψης Χαλκίδας και Παράκαμψης Ψαχνών, για το οποίο το Υπουργείο Υποδομών δρομολογεί την κατασκευή του αποσκοπεί στη βελτίωση της σύνδεσης της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια, στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών με την διερχόμενη κυκλοφορία να διοχετεύεται στη νέα οδό και στην απόδοση στην κυκλοφορία ενός ενιαίου και ασφαλούς οδικού άξονα από τη Χαλκίδα έως και το πέρας της Παράκαμψης των Ψαχνών.
Η παράκαμψη της Χαλκίδας έχει εξαγγελθεί και στο παρελθόν, ωστόσο ουδέποτε δημοπρατήθηκε καθώς οι τεχνικές προδιαγραφές και η χρηματοδότηση του έργου δεν είχαν φτάσει σε ικανοποιητικό βαθμό ωριμότητας.
Η δρομολόγηση του έργου, συνολικού μήκους 25,6χλμ, εκτός από την αποσυμφόρηση των περιοχών που θα διέρχεται, θα αποτελέσει και ένα ισχυρό συμβολισμό, αφού είναι θα είναι το πρώτο οδικό έργο στο νομό τα τελευταία 50 χρόνια.
Πολλάπλά οφέλη για τη Θεσσαλονίκη αλλά και γενικότερα τη Μακεδονία, αναμένονται από την αναβάθμιση του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης- Έδεσσας και την αναβάθμιση οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης.
Aπό την κατασκευή των δύο παραπάνω έργων αναμένεται να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος ταξιδιού κατά 6 έως 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη - Σκύδρα και 10 λεπτά για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Έδεσσα. Αντίστοιχα αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα η κίνηση στον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη.
Τέλος σημαντικά είναι τα οφέλη που θα αποκομίσουν οι χρήστες από την ανάπτυξη του συστήμτος ηλεκτρονικών διοδίων σε όλη την Ελλάδα, ένα έργο που προωθείται μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.
Ο δίκαιος και διαφανής μηχανισμός χρεώσης για όλους τους χρήστες των αυτοκινητοδρόμων, η βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης αλλά και η αποφυγή του φαινομένου της "ουράς" στους σταθμούς των διοδόων, είναι τα κυριότερα από αυτά.
Της Ελένης Μπότα
Σε πολλές περιπτώσεις ο χρόνος μείωσης της διαδρομής αναμένεται να φτάσει ακόμη και στο μισό, ενώ σημαντική θα είναι και η εξοικονόμηση καυσίμων, περί το 26% από την δημιουργία των μεγάλων έργων υποδομής και φυσικά πολύ μικρότερος ως ελάχιστος, ο φόρος αίματος των ανθρώπων που χάνουν την ζωή τους λόγω του κακού οδοστρώματος, των ισόπεδων κόμβων αλλά και των παράνομων εισόδων και εξόδων που υπάρχουν ακόμη σε πολλά κεντρικά οδικά τμήματα της χώρας.
Ένα από τα έργα αυτά, η κατασκευή του οποίου αναμένεται να αναβαθμίσει τα σημερινά χαρακτηριστικά του και να βελτιώσει το επίπεδο οδικής ασφάλειας στην περιοχή ενώ θα συμβάλει στην ανάπτυξη του τουρισμού που ήδη παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, είναι ο νέος οδικός Άξονας Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα– Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη".
Το έργο θα κατασκευαστεί με το μοντέλο Σύμπραξης Σημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), ενώ οι ενδιαφερόμενοι θα κληθούν να υποβάλουν τις προτάσεις τους για τις επιμέρους τεχνικές λεπτομέρειες βάσει των οποίων σχεδιάζουν να εκτελέσουν το έργο, ενώ στη συνέχεια θα κατατεθούν οι προσφορές.
Στην τελική ευθεία μπαίνει το έργο της υποθαλλάσιας ζεύξης Σαλαμίνας - Περάματος, ένα έργο που "σέρνεται" από το 1992.
Το έργο αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους περίπου 1,1 χλµ µε τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό µήκος έργου περί τα 3χλµ) από τον ανισόπεδο κόμβο Περάµατος µέχρι τoν ανισόπεδο κόμβο Παλουκίων. Περιλαμβάνει και τα οδικά τµήµατα παράκαµψης των πόλεων Περάµατος και Σαλαµίνας µήκους περίπου 14,5 χλµ.
Σήμερα με τα φέρι μποτ η σύνδεση Περάματος-Σαλαμίνας διαρκεί 15 με 20 λεπτά.
Όταν θα ολοκληρωθεί η κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας η σύνδεση Περάματος-Σαλαμίνας θα πραγματοποιείται σε λιγότερο από 5 λεπτά.
Η πορθμειακή γραμμή θα παραμείνει ως εναλλακτική πιο οικονομική επιλογή.
Βάσει ερευνών, η πορθμειακή σύνδεση Σαλαμίνας-Περάματος (δρομολόγια ferry-boat ανά 15 λεπτά, 24 ώρες/μέρα, 12 μήνες/έτος) είναι η δεύτερη πιο πολυσύχναστη μετά το Dover-Calais που ενώνει τη Βρετανία με τη Γαλλία.
Αποτελεί έναν από τους πλέον αιματοβαμμένους δρόμους της χώρας, ίσως και της Ευρώπης. Ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, που βρίσκεται στο στάδιο της τρίτης και τελευταίας έγκρισης από τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα θα υλοποιηθεί από την Ολυμπία. Οδό.
Η κατασκευή του παραμένει σε λιμνάζοντα νερά εδώ και αρκετά χρόνια με τον φόρο του αίματος, να αυξάνεται.
Μόνο την τριετία 2016-2018 στον δρόμο καταγράφηκαν 37 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, στα οποία έχασαν τη ζωή τους 43 άνθρωποι, περίπου μία χαμένη ζωή κάθε μήνα. Στο ίδιο χρονικό διάστημα, υπήρξαν 11 σοβαρά και 124 ελαφρά τραυματίες..
Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του οδικού άξονα υπάρξει ευκολία στην οδική πρόσβαση περιοχών που σήμερα είναι αποκλεισμένες και θα δώσει στην Ηλεία τη δυνατότητα να αναδιατάξει το τουριστικό και γενικότερα το αναπτυξιακό περιβάλλον της.
Κάτι τέτοιο θα έχει ως αποτέλεσμα την οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική σύγκλιση της Ηλείας με τους άλλους δύο Νομούς της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, καθώς η ύπαρξη ενός νέου σύγχρονου οδικού δικτύου συχνά συμπαρασύρει και άλλες δομές στην υγεία, την παιδεία και τον τουρισμό (όπως για παράδειγμα ημερήσια πρόσβαση στον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας από Αθήνα) .
Σημαντική αποσυμφόρηση αναμένεται να προκαλέσει και η κατασκευή της νέας Ανατολικής Περιφερειακής Οδού της Θεσσαλονίκης, ή αλλιώς το Flyover, που περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός νέου, εναέριου αυτοκινητοδρόμου, συνολικού προϋπολογισμού 370 εκατ. Ευρώ. Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, ο νέος αυτοκινητόδρομος θα αυξήσει εντυπωσιακά την ασφαλή ταχύτητα της μετακίνησης, με τις πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας που θα δημιουργηθούν στα υπερυψωμένα και "εναέρια" τμήματα, αλλά και με καλά μελετημένες παρεμβάσεις στους κόμβους που οδηγούν και συνδέουν όλες τις περιοχές, με τις οποίες θα μειωθούν όλες οι χιλιομετρικές αποστάσεις.
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης αποτελεί ένα ύψιστης σημασίας έργο, που με την ολοκλήρωση της κατασκευής του αναμένεται να επιτευχθεί σημαντική μείωση των ατυχημάτων, που βαρύνουν τον σημερινό άξονα, ιδίως με θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.
Επίσης αναμένεται να επιτευχθεί σημαντική μείωση στον χρόνο των μετακινήσεων μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης στο επιθυμητό επίπεδο, βελτίωση της άνεσης των μετακινήσεων, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες και επίσης μείωση κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, του οποίου αποτελεί τον κορμό.
Ένα από τα πλέον ώριμα έργα στη χώρα, αυτό της Παράκαμψης Χαλκίδας και Παράκαμψης Ψαχνών, για το οποίο το Υπουργείο Υποδομών δρομολογεί την κατασκευή του αποσκοπεί στη βελτίωση της σύνδεσης της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια, στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών με την διερχόμενη κυκλοφορία να διοχετεύεται στη νέα οδό και στην απόδοση στην κυκλοφορία ενός ενιαίου και ασφαλούς οδικού άξονα από τη Χαλκίδα έως και το πέρας της Παράκαμψης των Ψαχνών.
Η παράκαμψη της Χαλκίδας έχει εξαγγελθεί και στο παρελθόν, ωστόσο ουδέποτε δημοπρατήθηκε καθώς οι τεχνικές προδιαγραφές και η χρηματοδότηση του έργου δεν είχαν φτάσει σε ικανοποιητικό βαθμό ωριμότητας.
Η δρομολόγηση του έργου, συνολικού μήκους 25,6χλμ, εκτός από την αποσυμφόρηση των περιοχών που θα διέρχεται, θα αποτελέσει και ένα ισχυρό συμβολισμό, αφού είναι θα είναι το πρώτο οδικό έργο στο νομό τα τελευταία 50 χρόνια.
Πολλάπλά οφέλη για τη Θεσσαλονίκη αλλά και γενικότερα τη Μακεδονία, αναμένονται από την αναβάθμιση του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης- Έδεσσας και την αναβάθμιση οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης.
Aπό την κατασκευή των δύο παραπάνω έργων αναμένεται να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος ταξιδιού κατά 6 έως 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη - Σκύδρα και 10 λεπτά για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Έδεσσα. Αντίστοιχα αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα η κίνηση στον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη.
Τέλος σημαντικά είναι τα οφέλη που θα αποκομίσουν οι χρήστες από την ανάπτυξη του συστήμτος ηλεκτρονικών διοδίων σε όλη την Ελλάδα, ένα έργο που προωθείται μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.
Ο δίκαιος και διαφανής μηχανισμός χρεώσης για όλους τους χρήστες των αυτοκινητοδρόμων, η βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης αλλά και η αποφυγή του φαινομένου της "ουράς" στους σταθμούς των διοδόων, είναι τα κυριότερα από αυτά.