Από: newsauto.gr - Γιώργος Σαργιαννίδης
Δεν γνωρίζουμε πόσο η Τεχνητή Νοημοσύνη που θα βρίσκεται εγκατεστημένη στο αυτοκίνητο θα αφήνει περιθώρια πλήρους ελέγχου του αυτοκινήτου από τον χρήστη.
Αφήνοντας στην άκρη τη σειρά ταινιών “Terminator” και πώς οι μηχανές επαναστάτησαν κατά το ανθρώπινο είδος, το 2004, η ταινία iRobot είχε ενδιαφέροντας στοιχεία, δείχνοντας πώς μπορεί να είναι το μέλλον του ανθρώπου, αλλά και της αυτοκίνησης. Μπορεί τα αυτοκίνητα στην εν λόγω ταινία να μην πέταγαν (ακόμα), αλλά μπορούσαν να κινούνται σε πολύ υψηλές ταχύτητες, χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να εμπλέκεται καθόλου. Μάλιστα, όταν ο Will Smith, πρωταγωνιστής της ταινίας, αποφάσισε να αναλάβει τον έλεγχο του φουτουριστικού Audi, τότε η συμπρωταγωνίστριά του εξεπλάγην.
Καταλήγοντας, είναι σχεδόν απίθανο -ακόμα και στο μακρινό μέλλον- να μην υπάρχει επιλογή πλήρους ελέγχου του οχήματος από τον οδηγό, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν θα ενδείκνυται.
Είναι τελικά γρηγορότερος ο άνθρωπος ή ένας υπολογιστής με τεχνητή νοημοσύνη πίσω από το τιμόνι ενός οχήματος;
Σε αυτό δίνει εν μέρει μια απάντηση η “κατάθεση” κάποιων στοιχείων ενός άρθρου του autoevolution.com. Σε πρόσφατη ανάρτησή τους, έκαναν μια αναδρομή στο πρόσφατο παρελθόν και συγκεκριμένα στο 2016, όταν πραγματοποιήθηκε ο πρώτος αγώνας ανάμεσα σε ένα αυτοκίνητο που το χειρίστηκε ένας έμπειρος οδηγός αγώνων drift και ένα αυτόνομο όχημα. Παρόλο που ο Ryan Tuerck δεν γνώριζε καλά την πίστα όπου αγωνίστηκαν, κατάφερε να κερδίσει το σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης κατά σχεδόν μισό λεπτό.
Δύο χρόνια αργότερα, ο βετεράνος οδηγός Formula E, Lucas Di Grassi, αγωνίστηκε εναντίον ενός ρομπότ. Το αποτέλεσμα ήταν το αυτόνομο σύστημα οδήγησης να πλησιάσει τον πραγματικό οδηγό κοντά στα δύο δευτερόλεπτα. Σημειωτέον, αυτή η εξέλιξη έγινε μόλις σε δύο χρόνια.
Φτάνοντας στο 2020, ο ίδιος οδηγός τα “έβαλε” με μια αναβαθμισμένη εκδοχή Τεχνητής Νοημοσύνης, την οποία είχε εξελίξει η Roborace. Ενδιαφέρον είχε το γεγονός ότι λίγο πριν ξεκινήσει ο αγώνας, ξέσπασε μια έντονη βροχόπτωση με αποτέλεσμα να δημιουργήσει σε αρκετά σημεία της πίστας μικρές λίμνες. Ο Di Grassi λειτούργησε έξυπνα, αποφεύγοντας αυτά τα σημεία. Από την άλλη, το αυτόνομο σύστημα οδήγησης της Roborace, δεν άλλαξε καθόλου την αγωνιστική του γραμμή και ακολούθησε πιστά τις οδηγίες του λογισμικού του. Παρόλο τη χειρότερη πρόσφυση, που προφανώς είχε, το αυτόνομο αγωνιστικό όχημα ήταν κατά 0,26 sec πιο αργό από τον Di Grassi.
Ο λόγος που πλησίασε ακόμα περισσότερο το ΑΙ (Artificial Intelligence) τον πραγματικό οδηγό -όπως ανέφερε και ο ίδιος- ήταν οι αστραπιαίες διορθώσεις, που μπορούσε να κάνει το ρομπότ, κάτι που ο άνθρωπος δεν είναι φυσικά εφικτό να εφαρμόσει.
Τέλος, ακόμα ένας αγώνας έχει δρομολογηθεί, ωστόσο δεν γνωρίζουμε τίποτα περισσότερο σχετικά με αυτή τη “συνάντηση”. Μήπως τελικά στην 4η κόντρα, η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορέσει να προσπεράσει στην οδήγηση το ανθρώπινο είδος;