A crowd of people gather around a full-scale model of Turkish Aerospace Industries' TF-X at the Paris Air Show on June 17, 2019. (Valerie Insinna/Staff) |
Οι Ηνωμένες Πολιτείες απομάκρυναν την Τουρκία από το έργο ανάπτυξης αεροσκαφών πέμπτης γενιάς τον Ιούλιο του 2019, μετά την αγορά των S-400 από την Άγκυρα, παρά τις αντιρρήσεις της Ουάσινγκτον για την ασφάλεια του ΝΑΤΟ. Η επίσημη ειδοποίηση για την αποπομπή της Τουρκίας έφτασε στα τέλη Απριλίου του τρέχοντος έτους.
Ο Μπεκντίλ υπενθύμισε ότι ο πρόεδρος των αμυντικών βιομηχανιών της Τουρκίας Ισμαήλ Ντεμίερ είπε ότι η παραγωγή των αυτόχθονων αεριωθούμενων αεροσκαφών θα έχει προτεραιότητα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης στις 30 Απριλίου.
Οι τουρκικές εταιρείες εξακολουθούν να παράγουν ανταλλακτικά για το F-35, αλλά δε θα μπορούν μετά το επόμενο έτος, όταν λήξουν οι τρέχουσες συμβάσεις, πρόσθεσε.
Η κρατική τουρκική αεροδιαστημική βιομηχανία (TAI) στοχεύει να πετάξει το αεροσκάφος το 2025, δήλωσε ο Μπεκντίλ. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της TAI, Temel Kotil, μακροχρόνιος σύμμαχος του Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, δήλωσε ότι το πρόγραμμα αυτόχθονων αεριωθούμενων αεροπλάνων πρόκειται να λάβει επιπλέον 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια κρατικής επένδυσης και ότι 6.000 μηχανικοί εργάζονται επί του παρόντος σε αυτό.
Οι προσπάθειες της Τουρκίας για αύξηση της στρατιωτικής παραγωγής ξεκίνησαν το 2010 και επιταχύνθηκαν μετά το 2016, γράφει ο δημοσιογράφος Bahadır Özgür.
Σύμφωνα με τον Özgür, οι αμυντικές συμβάσεις αυξήθηκαν σε έσοδα 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2018 από 10 δισεκατομμύρια δολάρια το 2002, όταν ήρθε στην εξουσία το Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP) του Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Το 2018, οι αμυντικές εξαγωγές της Τουρκίας ανήλθαν σε 3 δισεκατομμύρια δολάρια.