Freepen.gr - Το πρώτο εγχώριο αεροπλανοφόρο του Ινδικού Ναυτικού, INS Vikrant, αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα θαλάσσιες δοκιμές. Θα είναι ο δεύτερος αερομεταφορέας της Ινδίας που θα ενταχθεί μαζί με το ρωσικής κατασκευής INS Vikramaditya. Όταν ενταχθεί στο στόλο, θα είναι βασικό συστατικό της ικανότητας της Ινδίας να αντιμετωπίσει τις αυξανόμενες ναυτικές δυνατότητες της Κίνας, αναφέρει το navalnews.com.
Το Ινδικό Ναυτικό έχει μια ισχυρή παράδοση στα αεροπλανοφόρα. Λειτουργεί συνεχώς αερομεταφορείς σταθερής πτέρυγας από το 1957, ξεπερνώντας τη μόνο η Γαλλία κι οι ΗΠΑ. Ωστόσο, το νέο πλοίο αντιπροσωπεύει ένα βήμα προς τα εμπρός, τόσο για το ναυτικό όσο και για τη γηγενή βιομηχανία.
Το κινεζικό ναυτικό από την άλλη πλευρά άρχισε να λειτουργεί αεροπλανοφόρα μόλις πριν από 10 χρόνια. Δεν πρέπει να υποτιμούμε τα διδάγματα που έχουν αντληθεί κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, αλλά η Κίνα απέχει ακόμη μερικά χρόνια από την αξιοποίηση του πλήρους δυναμικού της. Ωστόσο, με τουλάχιστον τρεις μεγάλα αεροπλανοφόρα σε υπηρεσία ή υπό κατασκευή, είναι θέμα το «πότε» και όχι το «εάν». Ο τρίτος αερομεταφορέας τους, ο οποίος είναι υπό κατασκευή στη Σαγκάη, θα είναι συγκρίσιμος σε μέγεθος με τους υπερ-αερομεταφορείς Ford Class του Ναυτικού των ΗΠΑ.
Με 45.000 τόνους, το Vikrant θα είναι περίπου 67% του μεγέθους των υφιστάμενων αεροπλανοφόρων της Κίνας, τα οποία εκτοπίζουν περίπου 65.000 τόνους. Αλλά οι compact διαστάσεις του πιστεύεται ότι το καθιστούν συνολικά αρκετά συγκρίσιμο με τους δύο πρώτους αερομεταφορείς της Κίνας, το Liaoning (CV-16) και το Shandong.
Το Ινδικό Ναυτικό έχει μια ισχυρή παράδοση στα αεροπλανοφόρα. Λειτουργεί συνεχώς αερομεταφορείς σταθερής πτέρυγας από το 1957, ξεπερνώντας τη μόνο η Γαλλία κι οι ΗΠΑ. Ωστόσο, το νέο πλοίο αντιπροσωπεύει ένα βήμα προς τα εμπρός, τόσο για το ναυτικό όσο και για τη γηγενή βιομηχανία.
Το κινεζικό ναυτικό από την άλλη πλευρά άρχισε να λειτουργεί αεροπλανοφόρα μόλις πριν από 10 χρόνια. Δεν πρέπει να υποτιμούμε τα διδάγματα που έχουν αντληθεί κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, αλλά η Κίνα απέχει ακόμη μερικά χρόνια από την αξιοποίηση του πλήρους δυναμικού της. Ωστόσο, με τουλάχιστον τρεις μεγάλα αεροπλανοφόρα σε υπηρεσία ή υπό κατασκευή, είναι θέμα το «πότε» και όχι το «εάν». Ο τρίτος αερομεταφορέας τους, ο οποίος είναι υπό κατασκευή στη Σαγκάη, θα είναι συγκρίσιμος σε μέγεθος με τους υπερ-αερομεταφορείς Ford Class του Ναυτικού των ΗΠΑ.
Με 45.000 τόνους, το Vikrant θα είναι περίπου 67% του μεγέθους των υφιστάμενων αεροπλανοφόρων της Κίνας, τα οποία εκτοπίζουν περίπου 65.000 τόνους. Αλλά οι compact διαστάσεις του πιστεύεται ότι το καθιστούν συνολικά αρκετά συγκρίσιμο με τους δύο πρώτους αερομεταφορείς της Κίνας, το Liaoning (CV-16) και το Shandong.