Το αντιτορπιλικό Arleigh Burke ειπώθηκε ως αίτημα προς τις Ηνωμένες Πολιτείες για πλοίο ενδιάμεσης λύσης τόσο από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, όσο και από την στρατιωτική, όχι μόνο τώρα αλλά και στο παρελθόν. Photo by Petty Officer 2nd Class Sara Eshleman
-Τα Arleigh Burke & τα υπό παροπλισμό Ticonderoga – H LOA, τα επιχειρησιακά κριτήρια και η πολιτική αξιολόγηση
-Ενδιάμεση λύση δεν είναι «γουρούνι στο σακί» – Ισπανοί και Γάλλοι συζητούν εκ νέου για τις F-110
-Οι Γερμανοί δεν έχουν πει την τελευταία λέξη
Από: hellasjournal.com
Η ελληνική ενδιάμεση λύση για το Πολεμικό Ναυτικό, που θέλει να λύσει προβλήματα στον στόλο αποτελεί και πρόβλημα για κάποιους εκ των «μνηστήρων».
Όπως σημειώνουν αξιόπιστες πηγές – αν και η LOA των Αμερικανών δεν έχει αποσταλεί ακόμα- δεν θα περιέχει τον διακαή πόθο του ναυτικού, το αντιτορπιλικό Arleigh Burke, το πλοίο που παραμένει σε υπηρεσία ως βασικό του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ.
Το μόνο που έχει φτάσει, στ’ αυτιά Αξιωματικών είναι κάτι που διακινείται κατά διαστήματα αλλά δεν είναι το Arleigh Burke.
Πλοία που ναι μεν κάνουν τη διαφορά κυρίως στην Αν. Μεσόγειο, αλλά πλοία που για το Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό οδεύουν προς παροπλισμό.
Κι εδώ σημειώνεται από αξιόπιστα χείλη η εξής λεπτομέρεια που έχει να κάνει με τα πλοία ενδιάμεσης λύσης.
Ένα βασικό κριτήριο που προσέχουν στο Πολεμικό Ναυτικό είναι το γεγονός πως ορισμένα από τα προτεινόμενα πλοία, όπως και της Γαλλίας, βρίσκονται υπό το καθεστώς παροπλισμού το επόμενο διάστημα.
Κατά συνέπεια ο κάθε επιχειρησιακός χρήστης από τη στιγμή που έχει προγραμματίσει ότι παροπλίζει ένα πλοία, αυτομάτως παύει να του δίνει κι όλα εκείνα που χρειάζεται για να συνεχίσει να είναι σε αυξημένη επιχειρησιακή κατάσταση.
Και στο Πολεμικό Ναυτικό επιμένουν ότι «γουρούνι στο σακί» ή «να προσθέσουν επιπλέον προβλήματα στον στόλο εκεί που πάνε να λύσουν», δεν πρόκειται να το κάνουν.
Σε κάθε περίπτωση και αυτή η πρόταση μένει να φανεί όταν έρθει στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας η επίσημη απάντηση των Ηνωμένων Πολιτειών η οποία θ’ αξιολογηθεί από το Πολεμικό Ναυτικό καθαρά με επιχειρησιακά κριτήρια αλλά και στο σύνολό της πολιτικά από την κυβέρνηση εφόσον υπάρχουν κι άλλων ειδών ανταλλάγματα που μεταφράζονται σε μια κεφαλαιοποίηση των σχέσεων των δυο χωρών η οποία προς το παρόν δεν έχει έρθει.
Ελληνικό κλιμάκιο στην Ολλανδία
Ο Μάιος όπως ξέρουμε είναι ο μήνας τον αποφάσεων που θα κρίνει πολλά για το μέλλον του Πολεμικού Ναυτικού, τουλάχιστον σ’ ότι έχει να κάνει με την λίστα των νέων φρεγατών.
Οι Επιτελείς του ναυτικού τρέχουν τις διαδικασίες για να ολοκληρωθούν οι αξιολογήσεις και να τοποθετηθούν οι παρατηρήσεις δίπλα από κάθε πρόταση «μνηστήρα» που φλερτάρει με τα Ελληνικά περίπου 5 δισ.
Οι διεργασίες όμως δεν σταματούν εκεί μιας και οι Γάλλοι της εταιρίας Naval Group που έχουν προτείνει τις φρεγάτες Belh@ra πρόκειται να ενημερώσουν τον Ελληνικό Τύπο σ’ ότι αφορά την αναθεωρημένη πρόταση που έχουν καταθέσει στο ναυτικό Επιτελείο.
Και οι Γερμανοί αναμένεται να έρθουν σε επαφή με το ναυτικό για τις φρεγάτες Α200 & Α300, με τους Επιτελείς να εστιάζουν στις Α200 μιας κι αυτές βρίσκονται σε γραμμή παραγωγής. Παράλληλα η Γερμανία έχει καταθέσει ένα «παζλ» από έξι διαφορετικές προτάσεις, γεγονός που δίνει αρκετές δυνατότητες για διαπραγμάτευση και αλλαγές στα κατατιθέμενα πλάνα.
Και κάτι το οποίο βλέπουν στο Πολεμικό Ναυτικό είναι ότι εντός του τρέχοντος μήνα το μόνο που θα τρέξει είναι η παράδοση της πρώτης λίστα αξιολόγησης, με επιχειρησιακά κριτήρια και με σειρά προτεραιότητας, ποιο πλοία είναι εκείνο που πληροί της προϋποθέσεις ως το καράβι του μέλλοντος για τον στόλο.
Απ’ εκεί και πέρα η υπόθεση των φρεγατών έχει μπροστά της, όσο κι αν βιάζονται οι Επιτελείς του Ναυτικού, πολλά μίλια να διανύσει μιας και η αξιολόγηση των πλοίων ενδιάμεσης λύσης είναι ένα ξεχωριστό επιχειρησιακό δεδομένο που πρέπει να καταγραφεί με κάθε λεπτομέρεια.
Όπως και στην Γαλλική περίπτωση, η ίδια μέθοδος θ’ ακολουθηθεί και με τους Ολλανδούς, οι οποίοι αν κρίνει κανείς από τις φρεγάτες τύπου S, διαθέτουν πλοία υψηλής αξιοπιστίας κι αυτό θέλουν από το Πολεμικό Ναυτικό να το διαπιστώσουν από κοντά.
-Ενδιάμεση λύση δεν είναι «γουρούνι στο σακί» – Ισπανοί και Γάλλοι συζητούν εκ νέου για τις F-110
-Οι Γερμανοί δεν έχουν πει την τελευταία λέξη
Από: hellasjournal.com
Η ελληνική ενδιάμεση λύση για το Πολεμικό Ναυτικό, που θέλει να λύσει προβλήματα στον στόλο αποτελεί και πρόβλημα για κάποιους εκ των «μνηστήρων».
Όπως σημειώνουν αξιόπιστες πηγές – αν και η LOA των Αμερικανών δεν έχει αποσταλεί ακόμα- δεν θα περιέχει τον διακαή πόθο του ναυτικού, το αντιτορπιλικό Arleigh Burke, το πλοίο που παραμένει σε υπηρεσία ως βασικό του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ.
Το μόνο που έχει φτάσει, στ’ αυτιά Αξιωματικών είναι κάτι που διακινείται κατά διαστήματα αλλά δεν είναι το Arleigh Burke.
- Σύμφωνα με αυτές τις φήμες δεν αποκλείεται στην LOA των ΗΠΑ, ως πλοία ενδιάμεσης λύσης να είναι τα θηριώδη, ανθρωποβόρα και κοστοβόρα καταδρομικά Ticonderoga.
Πλοία που ναι μεν κάνουν τη διαφορά κυρίως στην Αν. Μεσόγειο, αλλά πλοία που για το Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό οδεύουν προς παροπλισμό.
Κι εδώ σημειώνεται από αξιόπιστα χείλη η εξής λεπτομέρεια που έχει να κάνει με τα πλοία ενδιάμεσης λύσης.
Ένα βασικό κριτήριο που προσέχουν στο Πολεμικό Ναυτικό είναι το γεγονός πως ορισμένα από τα προτεινόμενα πλοία, όπως και της Γαλλίας, βρίσκονται υπό το καθεστώς παροπλισμού το επόμενο διάστημα.
Κατά συνέπεια ο κάθε επιχειρησιακός χρήστης από τη στιγμή που έχει προγραμματίσει ότι παροπλίζει ένα πλοία, αυτομάτως παύει να του δίνει κι όλα εκείνα που χρειάζεται για να συνεχίσει να είναι σε αυξημένη επιχειρησιακή κατάσταση.
Και στο Πολεμικό Ναυτικό επιμένουν ότι «γουρούνι στο σακί» ή «να προσθέσουν επιπλέον προβλήματα στον στόλο εκεί που πάνε να λύσουν», δεν πρόκειται να το κάνουν.
- Βεβαίως όποια κι αν είναι η ενδιάμεση λύση που βρίσκεται στην LOA των Αμερικανών, είναι ένα ακόμη ταξίδι αξιολόγησης, αν κι εφόσον αυτό κρίνεται προς το συμφέρον του Πολεμικού Ναυτικού, γεγονός που θα αξιολογηθεί κι από τον φόρτο και τύπο βλημάτων που αποδεσμεύουν οι Ηνωμένες Πολιτείες προς την Ελλάδα…
Σε κάθε περίπτωση και αυτή η πρόταση μένει να φανεί όταν έρθει στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας η επίσημη απάντηση των Ηνωμένων Πολιτειών η οποία θ’ αξιολογηθεί από το Πολεμικό Ναυτικό καθαρά με επιχειρησιακά κριτήρια αλλά και στο σύνολό της πολιτικά από την κυβέρνηση εφόσον υπάρχουν κι άλλων ειδών ανταλλάγματα που μεταφράζονται σε μια κεφαλαιοποίηση των σχέσεων των δυο χωρών η οποία προς το παρόν δεν έχει έρθει.
Ελληνικό κλιμάκιο στην Ολλανδία
Ο Μάιος όπως ξέρουμε είναι ο μήνας τον αποφάσεων που θα κρίνει πολλά για το μέλλον του Πολεμικού Ναυτικού, τουλάχιστον σ’ ότι έχει να κάνει με την λίστα των νέων φρεγατών.
Οι Επιτελείς του ναυτικού τρέχουν τις διαδικασίες για να ολοκληρωθούν οι αξιολογήσεις και να τοποθετηθούν οι παρατηρήσεις δίπλα από κάθε πρόταση «μνηστήρα» που φλερτάρει με τα Ελληνικά περίπου 5 δισ.
- Από το πρωί της Δευτέρας το bras de fer των «μνηστήρων» θα συνεχιστεί. Στην αποστολή που συνοδεύει τον Ισπανό πρωθυπουργό που φτάνει στην Ελλάδα και θα έχει τετ α τετ με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, βρίσκονται πολιτικά πρόσωπα που έχουν τη δική τους αποστολή που έχει να κάνει με την Ισπανική πρόταση των φρεγατών F-110, όπως και τα νέα πλοία ενδιάμεσης λύσης που προτείνουν οι Ισπανοί.
Οι διεργασίες όμως δεν σταματούν εκεί μιας και οι Γάλλοι της εταιρίας Naval Group που έχουν προτείνει τις φρεγάτες Belh@ra πρόκειται να ενημερώσουν τον Ελληνικό Τύπο σ’ ότι αφορά την αναθεωρημένη πρόταση που έχουν καταθέσει στο ναυτικό Επιτελείο.
Και οι Γερμανοί αναμένεται να έρθουν σε επαφή με το ναυτικό για τις φρεγάτες Α200 & Α300, με τους Επιτελείς να εστιάζουν στις Α200 μιας κι αυτές βρίσκονται σε γραμμή παραγωγής. Παράλληλα η Γερμανία έχει καταθέσει ένα «παζλ» από έξι διαφορετικές προτάσεις, γεγονός που δίνει αρκετές δυνατότητες για διαπραγμάτευση και αλλαγές στα κατατιθέμενα πλάνα.
Και κάτι το οποίο βλέπουν στο Πολεμικό Ναυτικό είναι ότι εντός του τρέχοντος μήνα το μόνο που θα τρέξει είναι η παράδοση της πρώτης λίστα αξιολόγησης, με επιχειρησιακά κριτήρια και με σειρά προτεραιότητας, ποιο πλοία είναι εκείνο που πληροί της προϋποθέσεις ως το καράβι του μέλλοντος για τον στόλο.
Απ’ εκεί και πέρα η υπόθεση των φρεγατών έχει μπροστά της, όσο κι αν βιάζονται οι Επιτελείς του Ναυτικού, πολλά μίλια να διανύσει μιας και η αξιολόγηση των πλοίων ενδιάμεσης λύσης είναι ένα ξεχωριστό επιχειρησιακό δεδομένο που πρέπει να καταγραφεί με κάθε λεπτομέρεια.
- Πηγές από το Πολεμικό Ναυτικό επισήμαναν ότι τις επόμενες ημέρες κλιμάκιο Αξιωματικών θα ταξιδέψει στην Ολλανδία για ν’ αξιολογήσει τις φρεγάτες τύπου Μ, για τις οποίες να υπενθυμίσουμε ότι είναι πλοία που συνέχισαν τη ναυτική παράδοση των φρεγατών τύπου S, σαν αυτές δηλαδή που έχει ο Ελληνικός στόλος, εκτός των τεσσάρων Γερμανικών ΜΕΚΟ.
Όπως και στην Γαλλική περίπτωση, η ίδια μέθοδος θ’ ακολουθηθεί και με τους Ολλανδούς, οι οποίοι αν κρίνει κανείς από τις φρεγάτες τύπου S, διαθέτουν πλοία υψηλής αξιοπιστίας κι αυτό θέλουν από το Πολεμικό Ναυτικό να το διαπιστώσουν από κοντά.