Freepen.gr - Χωρίς αμφιβολία μετά την απομάκρυνσή της από το έργο F-35, η Τουρκία εργάζεται για το φιλόδοξο εθνικό αεροσκάφος TF-X (MMU), αναφέρει το defenseworld.net.
Ο Temel Kotil, γενικός διευθυντής της Turkish Aerospace Industries (TAI), ο οποίος είναι ο κύριος εργολάβος του έργου, δήλωσε στο Anadolu ότι η διαδικασία παραγωγής προχωρά καλά και ότι το πρωτότυπο, που περιλαμβάνει αεροηλεκτρονικά, συστήματα ελέγχου και υδραυλικά συστήματα, θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στις 18 Μαρτίου 2023.
Το MMU θα αποτελείται από περίπου 20.000 μέρη. Δηλώνοντας ότι η παραγωγή των ανταλλακτικών θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2022, ο Kotil είπε: «Το πιο σημαντικό μέρος του MMU είναι τα μέρη τιτανίου που συγκρατούν τους κινητήρες. Αυτό είναι το πιο δύσκολο κομμάτι στην κατασκευή».
«Ωστόσο, η εταιρεία διαθέτει εκτεταμένη εμπειρία και γνώση σε τέτοιες κατασκευές», είπε καθώς δημιουργούν το midbody των F-35.
Ο αξιωματούχος πρόσθεσε ότι ένας έτοιμος κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία του κινητήρα στην αρχή. Ένας νέος κινητήρας που αναπτύχθηκε από την TRMotor θα ενσωματωθεί αργότερα στο αεροσκάφος.
Η TAI έχει συνεργαστεί με πολλές τοπικές και διεθνείς εταιρείες για την κατασκευή του αεροσκάφους.
"Έχουμε την Aselsan για ηλεκτρονικά και ηλεκτρονικό υλικό, έχουμε τη Havelsan για λογισμικό, η TAI έχει επίσης την ομάδα λογισμικού του", δήλωσε ο Kotil.
Οι ενεργοποιητές, οι οποίοι παρέχουν κίνηση των πτερυγίων και των επιφανειών ελέγχου σε πολεμικά αεροπλάνα, θα παράγονται από την TAI σε συνεργασία με την Altınay και μια ουκρανική εταιρεία.
Η TAI εργάζεται για την παραγωγή του διαφανούς θόλου που περιβάλλει το πιλοτήριο, συνέχισε ο Kotil και είπε: «Υπάρχει ένα πολύ αποτελεσματικό ραντάρ στη μύτη του αεροπλάνου. Δώσαμε αυτή την αποστολή στην Aselsan, το επεξεργάζονται. Υπάρχουν αισθητήρες στο αεροπλάνο, που παράγονται τόσο από την Aselsan όσο και από τη Havelsan».
Το Κέντρο Επιστημονικής και Τεχνολογικής Έρευνας του Κέντρου Ερευνών Προηγμένων Τεχνολογιών (BILGEM) της Τουρκίας (TITBITAK) αναπτύσσει τους κεντρικούς υπολογιστές.
Η Pavotek, μια άλλη τουρκική εταιρεία, αναπτύσσει το σύστημα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας.
Το υπόστεγο που προετοιμάζεται για τα μαχητικά αεροσκάφη πρόκειται να ολοκληρωθεί φέτος. Λόγω του υψηλού επιπέδου εμπιστευτικότητας του έργου MMU, το υπόστεγο ειδικά προσαρμοσμένο για το αεροσκάφος θα είναι μια μεμονωμένη δομή, έχοντας τη δική της υποδομή επικοινωνίας και υπολογιστές υψηλού υπολογισμού.
Ο Temel Kotil, γενικός διευθυντής της Turkish Aerospace Industries (TAI), ο οποίος είναι ο κύριος εργολάβος του έργου, δήλωσε στο Anadolu ότι η διαδικασία παραγωγής προχωρά καλά και ότι το πρωτότυπο, που περιλαμβάνει αεροηλεκτρονικά, συστήματα ελέγχου και υδραυλικά συστήματα, θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στις 18 Μαρτίου 2023.
Το MMU θα αποτελείται από περίπου 20.000 μέρη. Δηλώνοντας ότι η παραγωγή των ανταλλακτικών θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2022, ο Kotil είπε: «Το πιο σημαντικό μέρος του MMU είναι τα μέρη τιτανίου που συγκρατούν τους κινητήρες. Αυτό είναι το πιο δύσκολο κομμάτι στην κατασκευή».
«Ωστόσο, η εταιρεία διαθέτει εκτεταμένη εμπειρία και γνώση σε τέτοιες κατασκευές», είπε καθώς δημιουργούν το midbody των F-35.
Ο αξιωματούχος πρόσθεσε ότι ένας έτοιμος κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία του κινητήρα στην αρχή. Ένας νέος κινητήρας που αναπτύχθηκε από την TRMotor θα ενσωματωθεί αργότερα στο αεροσκάφος.
Η TAI έχει συνεργαστεί με πολλές τοπικές και διεθνείς εταιρείες για την κατασκευή του αεροσκάφους.
"Έχουμε την Aselsan για ηλεκτρονικά και ηλεκτρονικό υλικό, έχουμε τη Havelsan για λογισμικό, η TAI έχει επίσης την ομάδα λογισμικού του", δήλωσε ο Kotil.
Οι ενεργοποιητές, οι οποίοι παρέχουν κίνηση των πτερυγίων και των επιφανειών ελέγχου σε πολεμικά αεροπλάνα, θα παράγονται από την TAI σε συνεργασία με την Altınay και μια ουκρανική εταιρεία.
Η TAI εργάζεται για την παραγωγή του διαφανούς θόλου που περιβάλλει το πιλοτήριο, συνέχισε ο Kotil και είπε: «Υπάρχει ένα πολύ αποτελεσματικό ραντάρ στη μύτη του αεροπλάνου. Δώσαμε αυτή την αποστολή στην Aselsan, το επεξεργάζονται. Υπάρχουν αισθητήρες στο αεροπλάνο, που παράγονται τόσο από την Aselsan όσο και από τη Havelsan».
Το Κέντρο Επιστημονικής και Τεχνολογικής Έρευνας του Κέντρου Ερευνών Προηγμένων Τεχνολογιών (BILGEM) της Τουρκίας (TITBITAK) αναπτύσσει τους κεντρικούς υπολογιστές.
Η Pavotek, μια άλλη τουρκική εταιρεία, αναπτύσσει το σύστημα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας.
Το υπόστεγο που προετοιμάζεται για τα μαχητικά αεροσκάφη πρόκειται να ολοκληρωθεί φέτος. Λόγω του υψηλού επιπέδου εμπιστευτικότητας του έργου MMU, το υπόστεγο ειδικά προσαρμοσμένο για το αεροσκάφος θα είναι μια μεμονωμένη δομή, έχοντας τη δική της υποδομή επικοινωνίας και υπολογιστές υψηλού υπολογισμού.