«Ναυμαχία» για τις φρεγάτες: Δυνατά οι Άγγλοι με την Arrowhead 140 - Στον Πειραιά το πλοίο ενδιάμεσης λύσης HMS Kent - Ενδιαφέρον για τα Ελληνικά ναυπηγεία

Πρόκειται για ένα μεγάλο πλοίο με εκτόπισμα 5700 τόνους διαμορφωμένο σύμφωνα με την εταιρεία στις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού της Ελλάδας όπως έχουν τεθεί.


Όλα τους τα «χαρτιά» στη ναυμαχία για το πρόγραμμα της καινούργιας φρεγάτας του Ελληνικού Στόλου ρίχνουν οι Άγγλοι. Την ερχόμενη Τετάρτη 23 Ιουνίου παρουσιάζεται στο λιμάνι του Πειραιά σε μια κίνηση υψηλού συμβολισμού αλλά και ουσίας η φρεγάτα κλάσης Type 23 HMS Kent. Πρόκειται για τα μεταχειρισμένα πλοία ενδιάμεσης λύσης τα οποία προτείνουν στο Πολεμικό Ναυτικό μαζί με τις καινούργιες Arrowhead 140 προκειμένου να δελεάσουν την Αθήνα και να κερδίσουν τη μάχη από τους υπόλοιπους μνηστήρες για το πρόγραμμα των 5 δις ευρώ.

Η φρεγάτα HMS Kent έχει ήδη καταπλεύσει στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και το απόγευμα της Τετάρτης αναμένεται να παρουσιαστεί στους εκπροσώπους του Ελληνικού αμυντικού τύπου σε ανώτατο επίπεδο από την Βρετανίδα πρέσβη στην Αθήνα Kate Smith.Πρόκειται για τη διπλωμάτη η οποία μαζί με τους εκπροσώπους της εταιρείας Babcock είχε παρουσιάσει την Βρετανική πρόταση για τις Arrowhead 140 στον υπουργό Εθνικής Άμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο αλλά και στον Αρχηγό του ΓΕΝ Αντιναύαρχο Στυλιανό Πετράκη.

Η HMS Kent αποτελεί μια από τις 16 φρεγάτες κλάσης Type 23 Duke οι οποίες κατασκευάστηκαν για το Βασιλικό Πολεμικό Ναυτικό. Δύο από αυτές προσφέρουν οι Άγγλοι στο Πολεμικό Ναυτικό προκειμένου να κερδίσουν το πρόγραμμα. Η φρεγάτα HMS Kent(F78) κατασκευάστηκε το 1998 και μπήκε σε υπηρεσία το 2000. Ήταν το πρώτο καινούργιο πλοίο του Βασιλικού Ναυτικού για τον 21οΑιώνα. Φρεγάτα με εκτόπισμα 4900 τόνους, μήκος 133 μέτρα και πλήρωμα 185 άτομα. Αρχικά κατασκευάστηκε για ανθυποβρυχιακές αποστολές αλλά σταδιακά μετατράπηκε σε φρεγάτα πολλαπλού ρόλου αφού διαθέτει αντιπλοϊκούς πυραύλους Harpoon και αντιαεροπορικούς εκτοξευτές SeaWolf.

Η πρώτη Type 23 HMS Norfolk ανέλαβε υπηρεσία το 1990 ενώ η τελευταία η HMS St Albans το 2002. Τρεις από τις 16 Type 23 έχουν παραδοθεί και χρησιμοποιούνται από το πολεμικό ναυτικό της Χιλής.

Πάνω στη φρεγάτα HMS Kent τόσο η Βρετανίδα πρέσβης όσο και οι εκπρόσωποι της Babcock αναμένεται να παρουσιάσουν αναλυτικά την Βρετανική πρόταση «πακέτο» για τον Ελληνικό Στόλο.

Η φρεγάτα Arrowhead 140 στηρίζεται ουσιαστικά πάνω στη ήδη γνωστή Iver Huitfeldt του Βασιλικού Ναυτικού της Δανίας. Πρόκειται για ένα μεγάλο πλοίο με εκτόπισμα 5700 τόνους διαμορφωμένο σύμφωνα με την εταιρεία στις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού της Ελλάδας όπως έχουν τεθεί. Η Βρετανική πρόταση αφορά ένα πλοίο ικανό για πολλαπλές επιχειρήσεις με έμφαση στην αποκάλυψη και ταυτόχρονη εμπλοκή πλοίων, αεροσκαφών και πυραύλων σε μεγάλες αποστάσεις αλλά με έμφαση και στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο. Ουσιαστικά οι Άγγλοι προτείνουν μια μεγάλη πλατφόρμα με high-end δυνατότητες σε οπλισμό κατευθυνόμενων βλημάτων από εκτοξευτές MK41, πυροβόλο έως και 127mm, σύστημα εγγύς προστασίας RAM, Sonar γάστρας αλλά και συρόμενο Captas 4 και Σύστημα Διαχείρισης Μάχης Tacticos(ήδη γνωστό στον Ελληνικό Στόλο). Η Βρετανική πρόταση θεωρείται οικονομικά ιδιαίτερα ανταγωνιστική με την τιμή κάθε Μονάδας να μην ξεπερνά τα 600 εκ.

Επιπλέον οι Βρετανοί προτείνουν μέσα στο ‘’πακέτο’’ την αναβάθμιση των τεσσάρων Ελληνικών ΜΕΚΟ από την εταιρεία Thales με την εμπειρία που διαθέτει το Βασιλικό Ναυτικό ήδη από την αναβάθμιση των Type 23. Ισχυρό όπλο στη ‘’φαρέτρα’’ των Βρετανών αποτελεί η δέσμευση για εμπλοκή των Ελληνικών ναυπηγείων στο πρόγραμμα με κατασκευή και των τεσσάρων πλοίων στην Ελλάδα. Ήδη η κατασκευάστρια εταιρεία Babcock φέρεται να ενδιαφέρεται ακόμα και για επένδυση στα Ελληνικά ναυπηγεία ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται να ‘’χτυπήσει’’ τον σχετικό διαγωνισμό. Η Babcock θα έχει παρουσία και στη μεγάλη αμυντική έκθεση DEFEA η οποία πραγματοποιείται στη Αθήνα από τις 13 έως τις 15 Ιουλίου.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail