Σύμφωνα με τον σχεδιασμό και το χρονοδιάγραμμα μέσα στο 2022 στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία συνολικά 8 F-16 θα μετατραπούν σε Viper.
Από: newpost.gr
Η Πολεμική Αεροπορία ανεβαίνει επίπεδο, καθώς το πρώτο F-16 Viper πέρασε με επιτυχία τα πρώτα «crash test» στις ΗΠΑ. Μάλιστα το μαχητικό F-16 block 52+ adv βρίσκεται εδώ και δύο μήνες στην Αμερική και στην Αεροπορική Βάση Edwards στην Καλιφόρνια και σε καθημερινή βάση πραγματοποιεί πτήσεις έχουν συμπληρώσει συνολικά 60 κατά τη διάρκεια των οποίων δοκιμάζονται στα όρια όλα τα καινούργια συστήματα τα οποία τοποθετήθηκαν στο μαχητικό όσο βρισκόταν στην Ελλάδα.
Οι έλεγχοι που κάνουν οι Αμερικανοί στο μαχητικό είναι εξονυχιστικοί και τεστάρεται κάθε λειτουργία του ενώ παράλληλα καταγράφεται η συμπεριφορά του σε κάθε πτητική φάση αλλά και στο έδαφος. Συγκεκριμένα ελέγχονται θερμοκρασίες, ακτινοβολίες, πιστοποιήσεις συστημάτων και όπλων. Το «Fly Test Aircraft» υποβάλλεται καθημερινά σε εξαντλητικούς ελέγχους με τους αρμόδιους να μετρούν με τη βοήθεια ειδικού εξοπλισμού τη συμπεριφορά του και τις επιδόσεις του.
Οι παρατηρήσεις και οι διορθώσεις
Οι παρατηρήσεις και οι σχετικές ρυθμίσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο «πρωτότυπο» μαχητικό είναι ελάχιστες με τα στελέχη της LM να κάνουν λόγο για ένα απόλυτα επιτυχημένο project όπως ακριβώς είχε σχεδιαστεί από την εταιρεία και παρουσιάστηκε στην Πολεμική Αεροπορία.
Να σημειωθεί ότι ιδιαίτερη έμφαση στον έλεγχο της συμβατότητας του νέου ραντάρ AESA AN/APG-83 SABR με το σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS II το οποίο ήδη διέθεταν τα Ελληνικά F-16. Tα πρώτα στοιχεία από τις δοκιμές σύμφωνα με πληροφορίες δείχνουν ότι δεν έχουν προκύψει προβλήματα στην «συνύπαρξη» των δύο συστημάτων και έτσι δεν τίθεται θέμα για νέο σύστημα αυτοπροστασίας το οποίο θα επιβάρυνε επιπλέον το συνολικό κόστος του προγράμματος αναβάθμισης κατά περίπου 200 εκατ.
Οι δοκιμές περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων έλεγχο σε ειδική εγκατάσταση ραντάρ, έλεγχο επικοινωνιών, ναυτιλίας, ηλεκτρονικού πολέμου σε περιβάλλον κάθε είδους παρεμβολών και απειλών. Τεχνικοί και δοκιμαστές επισημαίνουν ότι μπορεί να αλλάξει με στόχο την άριστη λειτουργία του μαχητικού σε συνθήκες απόλυτης πίεσης και την δυνατότητα καλύτερου ελέγχου και χειρισμού από τον ιπτάμενο.
Όταν ολοκληρωθούν όλες οι δοκιμές του «Fly Test Aircraft» στην Αεροπορική Βάση Edwards το μαχητικό αναμένεται μέσα στο καλοκαίρι να πετάξει στο Αεροπορική Βάση Elgin στη Φλόριντα. Eκεί θα υποβληθεί σε νέες εξαντλητικές δοκιμές και κυρίως σε έλεγχο στον Anechoic Chamber, στον ειδικό δηλαδή ανηχοϊκό θάλαμο. Πρόκειται ουσιαστικά για το τελευταίο κρίσιμο «crash test» για να ανάψει το «πράσινο φως» και να προχωρήσει η μαζική μετατροπή των 83 υπόλοιπων Ελληνικών F-16 σε διαμόρφωση Viper. Έως τα τέλη του 2021 σύμφωνα με τον σχεδιασμό το «Fly Test Aircraft» μαχητικό θα επιστρέψει στην Ελλάδα με την γραμμή παραγωγής στην ΕΑΒ να αναλαμβάνει.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό και το χρονοδιάγραμμα μέσα στο 2022 στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία συνολικά 8 F-16 θα μετατραπούν σε Viper ,το 2023 ακόμη 14 και το 2024 16 τα οποία θα επιστρέφουν σε δύο Πολεμικές Μοίρες ώστε άμεσα να συγκροτηθούν οι πρώτες επιχειρησιακές Μοίρες Viper. Θα ακολουθήσει η αναβάθμιση ακόμη 16 το 2025, 18 το 2026 και το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί το 2027 με τα τελευταία 11 μαχητικά.
Η Πολεμική Αεροπορία ανεβαίνει επίπεδο, καθώς το πρώτο F-16 Viper πέρασε με επιτυχία τα πρώτα «crash test» στις ΗΠΑ. Μάλιστα το μαχητικό F-16 block 52+ adv βρίσκεται εδώ και δύο μήνες στην Αμερική και στην Αεροπορική Βάση Edwards στην Καλιφόρνια και σε καθημερινή βάση πραγματοποιεί πτήσεις έχουν συμπληρώσει συνολικά 60 κατά τη διάρκεια των οποίων δοκιμάζονται στα όρια όλα τα καινούργια συστήματα τα οποία τοποθετήθηκαν στο μαχητικό όσο βρισκόταν στην Ελλάδα.
Οι έλεγχοι που κάνουν οι Αμερικανοί στο μαχητικό είναι εξονυχιστικοί και τεστάρεται κάθε λειτουργία του ενώ παράλληλα καταγράφεται η συμπεριφορά του σε κάθε πτητική φάση αλλά και στο έδαφος. Συγκεκριμένα ελέγχονται θερμοκρασίες, ακτινοβολίες, πιστοποιήσεις συστημάτων και όπλων. Το «Fly Test Aircraft» υποβάλλεται καθημερινά σε εξαντλητικούς ελέγχους με τους αρμόδιους να μετρούν με τη βοήθεια ειδικού εξοπλισμού τη συμπεριφορά του και τις επιδόσεις του.
Οι παρατηρήσεις και οι διορθώσεις
Οι παρατηρήσεις και οι σχετικές ρυθμίσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο «πρωτότυπο» μαχητικό είναι ελάχιστες με τα στελέχη της LM να κάνουν λόγο για ένα απόλυτα επιτυχημένο project όπως ακριβώς είχε σχεδιαστεί από την εταιρεία και παρουσιάστηκε στην Πολεμική Αεροπορία.
Να σημειωθεί ότι ιδιαίτερη έμφαση στον έλεγχο της συμβατότητας του νέου ραντάρ AESA AN/APG-83 SABR με το σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS II το οποίο ήδη διέθεταν τα Ελληνικά F-16. Tα πρώτα στοιχεία από τις δοκιμές σύμφωνα με πληροφορίες δείχνουν ότι δεν έχουν προκύψει προβλήματα στην «συνύπαρξη» των δύο συστημάτων και έτσι δεν τίθεται θέμα για νέο σύστημα αυτοπροστασίας το οποίο θα επιβάρυνε επιπλέον το συνολικό κόστος του προγράμματος αναβάθμισης κατά περίπου 200 εκατ.
Οι δοκιμές περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων έλεγχο σε ειδική εγκατάσταση ραντάρ, έλεγχο επικοινωνιών, ναυτιλίας, ηλεκτρονικού πολέμου σε περιβάλλον κάθε είδους παρεμβολών και απειλών. Τεχνικοί και δοκιμαστές επισημαίνουν ότι μπορεί να αλλάξει με στόχο την άριστη λειτουργία του μαχητικού σε συνθήκες απόλυτης πίεσης και την δυνατότητα καλύτερου ελέγχου και χειρισμού από τον ιπτάμενο.
Όταν ολοκληρωθούν όλες οι δοκιμές του «Fly Test Aircraft» στην Αεροπορική Βάση Edwards το μαχητικό αναμένεται μέσα στο καλοκαίρι να πετάξει στο Αεροπορική Βάση Elgin στη Φλόριντα. Eκεί θα υποβληθεί σε νέες εξαντλητικές δοκιμές και κυρίως σε έλεγχο στον Anechoic Chamber, στον ειδικό δηλαδή ανηχοϊκό θάλαμο. Πρόκειται ουσιαστικά για το τελευταίο κρίσιμο «crash test» για να ανάψει το «πράσινο φως» και να προχωρήσει η μαζική μετατροπή των 83 υπόλοιπων Ελληνικών F-16 σε διαμόρφωση Viper. Έως τα τέλη του 2021 σύμφωνα με τον σχεδιασμό το «Fly Test Aircraft» μαχητικό θα επιστρέψει στην Ελλάδα με την γραμμή παραγωγής στην ΕΑΒ να αναλαμβάνει.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό και το χρονοδιάγραμμα μέσα στο 2022 στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία συνολικά 8 F-16 θα μετατραπούν σε Viper ,το 2023 ακόμη 14 και το 2024 16 τα οποία θα επιστρέφουν σε δύο Πολεμικές Μοίρες ώστε άμεσα να συγκροτηθούν οι πρώτες επιχειρησιακές Μοίρες Viper. Θα ακολουθήσει η αναβάθμιση ακόμη 16 το 2025, 18 το 2026 και το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί το 2027 με τα τελευταία 11 μαχητικά.