Η κλεψύδρα για την επιλογή της επόμενης φρεγάτες που θα αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά του ελληνικού στόλου για τις επόμενες δεκαετίες αδειάζει.
Από: newpost.gr
Αντίστροφα κυλάει ο χρόνος για τις οριστικές αποφάσεις που αφορούν στο μεγάλο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του ελληνικού στόλου που προβλέπει απόκτηση δύο παλαιών πλοίων (ενδιάμεσης λύσης), τεσσάρων νέων φρεγατών και εκσυγχρονισμού τεσσάρων ΜΕΚΟ.
Η Αθήνα στέλνει τελεσίγραφο στους «μνηστήρες» δεν έχουν… άπειρο χρόνο για να βελτιώσουν τις προτάσεις τους καθώς το ΠΝ πρέπει άμεσα να βάλει τέλος σε αυτή την εκκρεμότητα.
ADVERTISING
Το… τελεσίγραφο αφορά και τους Αμερικανούς, που καθυστερούν την απάντηση στην ελληνική ερώτηση (LOR) για τις φρεγάτες MMSC. Οι ΗΠΑ, σε τέτοιες περιπτώσεις απαντούν περίπου μετά από έξι μήνες, ωστόσο, ο Έλληνας υπουργός φρόντισε να στείλει σαφές μήνυμα ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να περιμένει.
Το μεγάλο «αγκάθι» θα μπορούσε να χαρακτηριστεί στο εξοπλιστικό πρόγραμμα για τις νέες φρεγάτες, το ζήτημα της ενδιάμεσης λύσης. Πώς άλλωστε να μην είναι αφού ο Στόλος μας τα επόμενα τρία τουλάχιστον χρόνια θα περιμένει να κατασκευαστούν οι νέες φρεγάτες που θα παραγγείλει και παράλληλα θα έχουν μπει στα… πιτς οι φρεγάτες ΜΕΚΟ που πρόκειται να εκσυγχρονιστούν.
Μολονότι το υπουργείο Άμυνας είχε αποφασίσει μία χώρα να τα προσφέρει όλα ως λύση «πακέτο», δηλαδή 4 νέες φρεγάτες, εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ, πλοία ενδιάμεσης λύσης και ναυπήγηση στην Ελλάδα, τελικά, κρίθηκε προτιμότερο και για εξοικονόμηση χρόνου και γιατί κάποιοι μπορεί να προσφέρουν καλές μεταχειρισμένες φρεγάτες αλλά όχι τόσο καλές λύσεις για καινούργια πλοία, οι διαδικασίες να «σπάσουν» σε τρεις αυτόνομες συμβάσεις.
Σημειώνεται πως στην «κούρσα» συνεχίζουν:
Αντίστροφα κυλάει ο χρόνος για τις οριστικές αποφάσεις που αφορούν στο μεγάλο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του ελληνικού στόλου που προβλέπει απόκτηση δύο παλαιών πλοίων (ενδιάμεσης λύσης), τεσσάρων νέων φρεγατών και εκσυγχρονισμού τεσσάρων ΜΕΚΟ.
Η Αθήνα στέλνει τελεσίγραφο στους «μνηστήρες» δεν έχουν… άπειρο χρόνο για να βελτιώσουν τις προτάσεις τους καθώς το ΠΝ πρέπει άμεσα να βάλει τέλος σε αυτή την εκκρεμότητα.
ADVERTISING
Το… τελεσίγραφο αφορά και τους Αμερικανούς, που καθυστερούν την απάντηση στην ελληνική ερώτηση (LOR) για τις φρεγάτες MMSC. Οι ΗΠΑ, σε τέτοιες περιπτώσεις απαντούν περίπου μετά από έξι μήνες, ωστόσο, ο Έλληνας υπουργός φρόντισε να στείλει σαφές μήνυμα ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να περιμένει.
Το μεγάλο «αγκάθι» θα μπορούσε να χαρακτηριστεί στο εξοπλιστικό πρόγραμμα για τις νέες φρεγάτες, το ζήτημα της ενδιάμεσης λύσης. Πώς άλλωστε να μην είναι αφού ο Στόλος μας τα επόμενα τρία τουλάχιστον χρόνια θα περιμένει να κατασκευαστούν οι νέες φρεγάτες που θα παραγγείλει και παράλληλα θα έχουν μπει στα… πιτς οι φρεγάτες ΜΕΚΟ που πρόκειται να εκσυγχρονιστούν.
Μολονότι το υπουργείο Άμυνας είχε αποφασίσει μία χώρα να τα προσφέρει όλα ως λύση «πακέτο», δηλαδή 4 νέες φρεγάτες, εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ, πλοία ενδιάμεσης λύσης και ναυπήγηση στην Ελλάδα, τελικά, κρίθηκε προτιμότερο και για εξοικονόμηση χρόνου και γιατί κάποιοι μπορεί να προσφέρουν καλές μεταχειρισμένες φρεγάτες αλλά όχι τόσο καλές λύσεις για καινούργια πλοία, οι διαδικασίες να «σπάσουν» σε τρεις αυτόνομες συμβάσεις.
Σημειώνεται πως στην «κούρσα» συνεχίζουν:
- Η Γαλλία με τις φρεγάτες Belharra
- Η Γερμανία με τις φρεγάτες Α 200
- Το Ηνωμένο Βασίλειο με τις φρεγάτες Arrowhead 140
- Οι ΗΠΑ με τις φρεγάτες MMSC
- Η Ιταλία με τις φρεγάτες FREMM
- Η Ολλανδία με τις φρεγάτες Sigma