Οι φρεγάτες του στόλου έχουν ηλικίες που ξεκινούν από τα 35 έτη και φτάνουν έως τα 45. Αυτός είναι ο βασικός λόγος που οι Επιτελείς του ναυτικού επισημαίνουν διαρκώς ότι δεν μπορεί να υπάρχουν καθυστερήσεις στην επιλογή των τεσσάρων νέων πλοίων. Πηγή φωτογραφίας Πολεμικό Ναυτικό
Ρότα προς τη διαλεύκανση της υπόθεσης που ακούει στην κωδική ονομασία «ενδιάμεση λύση» βάζει το Πολεμικό Ναυτικό, μιας και το μείζον θέμα των τεσσάρων νέων φρεγατών λαμβάνει μια εντελώς διαφορετική τροπή, την στιγμή μάλιστα που οι Επιτελείς παραδέχονται ότι τα νέα πλοία είναι μια προτεραιότητα που θα έπρεπε να τελειώσει «χθες».
Από: hellasjournal.com
Κι από την στιγμή που στο Μέγαρο Μαξίμου η ενημέρωση που έκανε το Πολεμικό Ναυτικό στον Κυριάκο Μητσοτάκης, επέστρεψε από τον πρωθυπουργό και πάλι στους Ναυάρχους και στο υπουργείο για την περαιτέρω επιχειρησιακή αξιολόγηση, το ναυτικό Επιτελείο φέρεται να έχει λάβει το θετικό νεύμα ώστε να κλείσει το θέμα των πλοίων ενδιάμεσης λύσης.
Αυτά τα μεταχειρισμένα πλοία είναι προς το παρόν το μέρος εκείνο του πακέτου που «σπάει», φεύγοντας από το συνολικό κάδρο που θέλει η κυβέρνηση, δηλαδή των τεσσάρων νέων φρεγατών, της αναβάθμισης των τεσσάρων ΜΕΚΟ, τη ναυπήγηση των τριών τουλάχιστον φρεγατών σε Ελληνικά ναυπηγεία.
Στο ναυτικό Επιτελείο γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα ότι τα δυο ή και περισσότερα μεταχειρισμένα πλοία που θα βρεθούν, εντός του χρηματοδοτικού πακέτου που προορίζονται για την ενδιάμεση λύση, θα είναι η «ενδοφλέβια» ένεση που θα τονώσει με τον καλύτερο τρόπο τον στόλο.
Πρόκειται για την «ανάσα» που θα φτάσει ώστε να γίνει το επόμενο βήμα, δηλαδή ο εκσυγχρονισμός των υφιστάμενων ΜΕΚΟ που θα τεθούν σε μακρά ακινησία μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες συντήρησης- αναβάθμισης.
Το ναυτικό Επιτελείο έχει κάνει ήδη αυτοψίες κι έχει διαμορφώσει άποψη για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα προτιμόμενα μεταχειρισμένα πολεμικά πλοία. Μέσα από τις αναφορές των κλιμακίων του ναυτικού που είδαν από κοντά το μεταχειρισμένο υλικό εκείνο που προκύπτει είναι ότι κοντά στα Ελληνικά δεδομένα και στις επιχειρησιακές απαιτήσεις είναι οι μεταχειρισμένες «Μ» του Πολεμικού Ναυτικού της Ολλανδίας.
Οι προτάσεις και οι «ντρίπλες» της ενδιάμεσης λύσης…
Επιγραμματικά να θυμίσουμε ότι οι «μνηστήρες» του Πολεμικού Ναυτικού και τα κράτη από τα οποία προέρχονται έχουν κάνει τις δικές τους προσφορές προς την Ελληνική πλευρά και με αλφαβητική σειρά, σαν εκείνη που είχε γραφτεί και στην επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου Εθνικής άμυνας για την σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου του Σαββάτου, αναφέρουμε κι εμείς τις ενδιάμεσες λύσης που βρίσκονται στους φακέλους του ναυτικού.
Το Ηνωμένο Βασίλειο μαζί με τις τέσσερις νέες φρεγάτες είχε προτείνει ως ενδιάμεση λύση τις φρεγάτες Type 23.
Με τις Ηνωμένες Πολιτείες περιπλέκονται κάπως τα δεδομένα, από την στιγμή που ορισμένα πλοία οι Αμερικανοί τα συνδέουν με την αναθεώρηση της αμυντικής συμφωνίας Αθήνας – Ουάσιγκτον.
Σε πρώτο βαθμό μαζί με τις τέσσερις νέες φρεγάτες, οι Αμερικανοί ως ενδιάμεση λύση δίνουν στην Ελλάδα τις παροπλισμένες φρεγάτες κλάσης Perry και τις νεότερες κλάσης Freedom οι οποίες πριν λίγους μήνες είχε αποκαλυφθεί όμως ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα στο σύστημα πρόωσης. Μέσω τις MDCA οι Αμερικανοί έχουν σημειώσει ότι τοποθετούν στο κάδρο για το Πολεμικό Ναυτικό το θηριώδες Ticonderoga αλλά και αποβατικά τύπου Island.
Οι Ιταλοί πέραν των νέων FREMM, έχουν συμπεριλάβει στην πρότασή τους φρεγάτες κλάσης Maestrale.
Οι Ολλανδοί έχουν προτείνει τις φρεγάτες τύπου «Μ», οι οποίες είναι η επόμενη γενιά των υφιστάμενων φρεγατών του Ελληνικού στόλου, τύπου «Standard». Αυτές οι φρεγάτες είναι πολύ πιο κοντά στις ανάγκες που έχει το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, όπως έχουν πει πολλές φορές Επιτελείς.
Οι Επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού τόσο στις εσωτερικές συσκέψεις στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, αλλά και στις συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία έχει δείξει πολλές φορές τα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί στον στόλο ενώ έχουν επισημάνει ότι τυχόν προσθήκη επιπλέον προβλημάτων είναι ένα δυσανάλογο βάρος, ιδιαιτέρως κοστοβόρο.
Από: hellasjournal.com
Κι από την στιγμή που στο Μέγαρο Μαξίμου η ενημέρωση που έκανε το Πολεμικό Ναυτικό στον Κυριάκο Μητσοτάκης, επέστρεψε από τον πρωθυπουργό και πάλι στους Ναυάρχους και στο υπουργείο για την περαιτέρω επιχειρησιακή αξιολόγηση, το ναυτικό Επιτελείο φέρεται να έχει λάβει το θετικό νεύμα ώστε να κλείσει το θέμα των πλοίων ενδιάμεσης λύσης.
Αυτά τα μεταχειρισμένα πλοία είναι προς το παρόν το μέρος εκείνο του πακέτου που «σπάει», φεύγοντας από το συνολικό κάδρο που θέλει η κυβέρνηση, δηλαδή των τεσσάρων νέων φρεγατών, της αναβάθμισης των τεσσάρων ΜΕΚΟ, τη ναυπήγηση των τριών τουλάχιστον φρεγατών σε Ελληνικά ναυπηγεία.
- Ενδεχομένως εντός του επόμενου 15θήμερου να τεθούν οι μηχανές του Πολεμικού Ναυτικού «πάση δυνάμει» για να προχωρήσει στην επιθυμητή για τον στόλο λύση, που δεν είναι άλλη από την προσθήκη των μεταχειρισμένων πλοίων που θα κάνει τη δουλειά του και δίχως να προσθέσει επιπλέον προβλήματα στα ήδη υπάρχοντα.
Στο ναυτικό Επιτελείο γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα ότι τα δυο ή και περισσότερα μεταχειρισμένα πλοία που θα βρεθούν, εντός του χρηματοδοτικού πακέτου που προορίζονται για την ενδιάμεση λύση, θα είναι η «ενδοφλέβια» ένεση που θα τονώσει με τον καλύτερο τρόπο τον στόλο.
Πρόκειται για την «ανάσα» που θα φτάσει ώστε να γίνει το επόμενο βήμα, δηλαδή ο εκσυγχρονισμός των υφιστάμενων ΜΕΚΟ που θα τεθούν σε μακρά ακινησία μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες συντήρησης- αναβάθμισης.
- Από την ώρα που πολλά παίζονται στις «καθυστερήσεις», η φερόμενη ως ειλημμένη απόφαση να ξεκαθαριστεί το ταχύτερο δυνατό το θέμα της ενδιάμεσης λύσης, βεβαίως αναδεικνύει πως η τελική απόφαση για τις τέσσερις νέες φρεγάτες, ακόμη αργεί.
Το ναυτικό Επιτελείο έχει κάνει ήδη αυτοψίες κι έχει διαμορφώσει άποψη για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα προτιμόμενα μεταχειρισμένα πολεμικά πλοία. Μέσα από τις αναφορές των κλιμακίων του ναυτικού που είδαν από κοντά το μεταχειρισμένο υλικό εκείνο που προκύπτει είναι ότι κοντά στα Ελληνικά δεδομένα και στις επιχειρησιακές απαιτήσεις είναι οι μεταχειρισμένες «Μ» του Πολεμικού Ναυτικού της Ολλανδίας.
Οι προτάσεις και οι «ντρίπλες» της ενδιάμεσης λύσης…
Επιγραμματικά να θυμίσουμε ότι οι «μνηστήρες» του Πολεμικού Ναυτικού και τα κράτη από τα οποία προέρχονται έχουν κάνει τις δικές τους προσφορές προς την Ελληνική πλευρά και με αλφαβητική σειρά, σαν εκείνη που είχε γραφτεί και στην επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου Εθνικής άμυνας για την σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου του Σαββάτου, αναφέρουμε κι εμείς τις ενδιάμεσες λύσης που βρίσκονται στους φακέλους του ναυτικού.
- Η Γαλλία είχε προτείνει εντελώς δωρεάν δυο φρεγάτες κλάσης Cassard, μια αεράμυνας περιοχής και μια ανθυποβρυχιακή.
Το Ηνωμένο Βασίλειο μαζί με τις τέσσερις νέες φρεγάτες είχε προτείνει ως ενδιάμεση λύση τις φρεγάτες Type 23.
Με τις Ηνωμένες Πολιτείες περιπλέκονται κάπως τα δεδομένα, από την στιγμή που ορισμένα πλοία οι Αμερικανοί τα συνδέουν με την αναθεώρηση της αμυντικής συμφωνίας Αθήνας – Ουάσιγκτον.
Σε πρώτο βαθμό μαζί με τις τέσσερις νέες φρεγάτες, οι Αμερικανοί ως ενδιάμεση λύση δίνουν στην Ελλάδα τις παροπλισμένες φρεγάτες κλάσης Perry και τις νεότερες κλάσης Freedom οι οποίες πριν λίγους μήνες είχε αποκαλυφθεί όμως ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα στο σύστημα πρόωσης. Μέσω τις MDCA οι Αμερικανοί έχουν σημειώσει ότι τοποθετούν στο κάδρο για το Πολεμικό Ναυτικό το θηριώδες Ticonderoga αλλά και αποβατικά τύπου Island.
Οι Ιταλοί πέραν των νέων FREMM, έχουν συμπεριλάβει στην πρότασή τους φρεγάτες κλάσης Maestrale.
Οι Ολλανδοί έχουν προτείνει τις φρεγάτες τύπου «Μ», οι οποίες είναι η επόμενη γενιά των υφιστάμενων φρεγατών του Ελληνικού στόλου, τύπου «Standard». Αυτές οι φρεγάτες είναι πολύ πιο κοντά στις ανάγκες που έχει το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, όπως έχουν πει πολλές φορές Επιτελείς.
Οι Επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού τόσο στις εσωτερικές συσκέψεις στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, αλλά και στις συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία έχει δείξει πολλές φορές τα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί στον στόλο ενώ έχουν επισημάνει ότι τυχόν προσθήκη επιπλέον προβλημάτων είναι ένα δυσανάλογο βάρος, ιδιαιτέρως κοστοβόρο.