Σε μακρόσυρτη διαδικασία εξελίσσεται η προμήθεια των νέων φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού με την κυβέρνηση να εξετάζει σοβαρά πλέον το ενδεχόμενο κατάτμησης του προγράμματος, όπως διαφάνηκε από τη σύσκεψη που έγινε υπό τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου.
Από: onalert.gr
Του Κώστα Αλατζά
Επιβεβαιώνοντας τα όσα είχε γράψει το OnAlert πριν από δύο εβδομάδες, στη σύσκεψη που έγινε το περασμένο Σάββατο κατά την οποία η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία παρουσίασε στον πρωθυπουργό τη short list του Πολεμικού Ναυτικού με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των προσφορών, αποφασίστηκε η συνέχιση της διαδικασίας αξιολόγησης των προτάσεων για τις νέες φρεγάτες τουλάχιστον για τους επόμενους τρεις μήνες.
Ταυτόχρονα, όπως πληροφορείται το OnAlert, στη σύσκεψη έγινε συζήτηση και για το ενδεχόμενο διαχωρισμού του προγράμματος με τα σενάρια που έπεσαν στο τραπέζι να θέλουν διαφορετικούς αναδόχους για τα τρία σκέλη του προγράμματος (4 νέες φρεγάτες, εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ, πλοία ενδιάμεσης λύσης).
Σε αυτό το πλαίσιο και με δεδομένη την επιχειρησιακή ανάγκη του ΠΝ για αναβάθμιση του στόλου, η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να δώσει προτεραιότητα στον εκσυγχρονισμό των παλαιότερων φρεγατών ΜΕΚΟ και τον δανεισμό με option απόκτησης δύο πλοίων μέχρι την υλοποίηση της ναυπήγησης φρεγατών. Σε αυτό το σενάριο δεν αποκλείεται το πρόγραμμα των νέων φρεγατών να μετατεθεί για την επόμενη χρονιά.
Η καθυστέρηση στην υλοποίηση του μεγαλύτερου εξοπλιστικού προγράμματος, συνολικού προϋπολογισμού 5 δισ. ευρώ, οφείλεται κυρίως σε τρεις παράγοντες:
Του Κώστα Αλατζά
Επιβεβαιώνοντας τα όσα είχε γράψει το OnAlert πριν από δύο εβδομάδες, στη σύσκεψη που έγινε το περασμένο Σάββατο κατά την οποία η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία παρουσίασε στον πρωθυπουργό τη short list του Πολεμικού Ναυτικού με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των προσφορών, αποφασίστηκε η συνέχιση της διαδικασίας αξιολόγησης των προτάσεων για τις νέες φρεγάτες τουλάχιστον για τους επόμενους τρεις μήνες.
Ταυτόχρονα, όπως πληροφορείται το OnAlert, στη σύσκεψη έγινε συζήτηση και για το ενδεχόμενο διαχωρισμού του προγράμματος με τα σενάρια που έπεσαν στο τραπέζι να θέλουν διαφορετικούς αναδόχους για τα τρία σκέλη του προγράμματος (4 νέες φρεγάτες, εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ, πλοία ενδιάμεσης λύσης).
Σε αυτό το πλαίσιο και με δεδομένη την επιχειρησιακή ανάγκη του ΠΝ για αναβάθμιση του στόλου, η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να δώσει προτεραιότητα στον εκσυγχρονισμό των παλαιότερων φρεγατών ΜΕΚΟ και τον δανεισμό με option απόκτησης δύο πλοίων μέχρι την υλοποίηση της ναυπήγησης φρεγατών. Σε αυτό το σενάριο δεν αποκλείεται το πρόγραμμα των νέων φρεγατών να μετατεθεί για την επόμενη χρονιά.
Η καθυστέρηση στην υλοποίηση του μεγαλύτερου εξοπλιστικού προγράμματος, συνολικού προϋπολογισμού 5 δισ. ευρώ, οφείλεται κυρίως σε τρεις παράγοντες:
- Στο μεγάλο οικονομικό κόστος που απαιτεί ένα τέτοιο πρόγραμμα,
- τη συμμετοχή των ελληνικών ναυπηγείων που βρίσκονται εδώ και καιρό σε διαδικασία πώλησης, αλλά και
- στο γεωπολιτικό όφελος που προσδοκά η κυβέρνηση από την ανάθεση των συμβολαίων του προγράμματος των φρεγατών.
Το Πολεμικό Ναυτικό θα συνεχίζει να εξετάζει τις προτάσεις οι οποίες πλέον είναι έξι μετά τον αποκλεισμό της ισπανικής προσφοράς, όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Άμυνας μετά το τέλος της σύσκεψης υπό το πρωθυπουργό.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση αποφασίστηκε «να εξεταστούν οι περαιτέρω δυνατότητες αξιολόγησης προμήθειας φρεγατών από τις χώρες που παρατίθενται ακολούθως κατ’ αλφαβητική σειρά: Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένες Πολιτείες, Ιταλία, Ολλανδία.