Από: newsauto.gr - Αναστάσης Γαλάνης
Σε 99 διαφορετικές χώρες εξήγαγε η Τουρκία τα λεωφορεία της το 2020, όπως είχε μεταδώσει πρόσφατα το τουρκικό πρακτορείο Αναντολού, επικαλούμενο στοιχεία της Ένωσης Εξαγωγέων Αυτοκινητοβιομηχανίας Uludağ.
Πρόκειται για εξαγωγές συνολικής αξίας άνω των 1,25 δισ. ευρώ (11,12 δισ. τουρκικές λίρες) που αφορούσαν λεωφορεία μικρού (minibus), μεσαίου (midibus) και μεγάλου μεγέθους (bus).
Οι χώρες που προμηθεύονται λεωφορεία από την Τουρκία
Το 2020 τα περισσότερα λεωφορεία στάλθηκαν στις ευρωπαϊκές χώρες, κάτι που δεν προκαλεί έκπληξη δεδομένου ότι η Γηραιά Ήπειρος απορροφά το μεγαλύτερο ποσοστό εξαγωγών της γειτονικής χώρας.
Πρώτη στη λίστα με τις χώρες-προορισμούς ήταν η Γαλλία, με εξαγωγές λεωφορείων ύψους 240,2 εκ. ευρώ και μερίδιο 18%, τη δεύτερη θέση κατέλαβε η Γερμανία (221,85 εκ. ευρώ) και την τρίτη η Ιταλία (110,5 εκ. ευρώ). Το μερίδιο των δύο χωρών ήταν 17% και 8% αντίστοιχα.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως η αθροιστική αξία των εξαγωγών στις παραπάνω ανέρχεται σε 572 εκ. ευρώ, ένα ποσό που αντιπροσωπεύει σχεδόν το 44,91% των συνολικών πωλήσεων λεωφορείων της Τουρκίας. Ή πιο απλά, σχεδόν ένα στα δύο λεωφορεία που εξάγει η Τουρκία φτάνει είτε στη Γαλλία, είτε στη Γερμανία, είτε στην Ιταλία.
Τα τουρκικά λεωφορεία γνωρίζουν μεγάλη δημοφιλία και στο Μαρόκο (4η θέση), με τις εξαγωγές στην αφρικανική χώρα να σημειώνουν ετήσια αύξηση 66%: Από τα 38 εκ. το 2019 στα 63 εκ. ευρώ το 2020. Από κοντά και η Γεωργία, με εξαγωγές ύψους 43,5 εκ. ευρώ και άνοδο 96 ποσοστιαίων μονάδων.
Παράλληλα, μεγάλη ζήτηση για τα λεωφορεία της γείτονος καταγράφηκε στη Σουηδία, με τις εξαγωγές να αυξάνονται κατά 292% (από 10,9 εκ. στα 31 εκ. ευρώ), στη Σαουδική Αραβία (348% – από 5,36 εκ. στα 18,69 εκ. ευρώ) αλλά και στην Αίγυπτο. Το περασμένο έτος η τελευταία εισήγαγε τουρκικά λεωφορεία αξίας 11,4 εκ. ευρώ, όταν το 2019 δεν ξεπερνούσε τις 137.500 χιλιάδες.
Τέλος, πολλά σχετικού τύπου οχήματα εξήχθησαν σε Λιβύη, Ρουάντα, Ουρουγουάη, Κονγκό, Μαδαγασκάρη, Μαλαισία και Γουινέα.
Ανάμεσα στα λεωφορεία που εξάγονται είναι το MD9 electriCITY, ένα αμιγώς ηλεκτρικό αστικό, που παράγεται από την Temsa και στέλνεται στη Σουηδία. Η τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία Temsa, μια κοινοπραξία μεταξύ των εταιρειών Sabanci Holding και PFF Group, πρόσφατα ανακοίνωσε πως ξεκινά την παραγωγή και του ολοκαίνουριου λεωφορείου Avenue EV που είναι κατασκευασμένο από 100% τουρκικά εξαρτήματα.
Η αυτονομία του είναι 80 χλμ. η φόρτιση θα διαρκεί μόλις 15 λεπτά, και στο εσωτερικό του θα υπάρχουν θέσεις για 35 καθήμενους και 52 όρθιους επιβάτες.