Τα σενάρια περί ανασχηματισμού της κυβέρνησης, τα οποία πυροδοτήθηκαν από τον στενό συνεργάτη του πρωθυπουργού Γιώργο Γεραπετρίτη και ενισχύθηκαν από την κυβερνητική εκπρόσωπο Αριστοτελία Πελώνη, για να διαψευστούν τελικά από την ίδια, είχαν στην πραγματικότητα στόχο να αφυπνίσουν τους εφησυχασμένους υπουργούς, ενώ παράλληλα χτύπησαν και το καμπανάκι σε όσους θεωρούν ότι τα πηγαίνουν καλά και… δεν χρειάζεται να κάνουν περισσότερα.
Από: Το Ποντίκι - Πηνελόπη Νάσσου
Παράλληλα το Μέγαρο Μαξίμου, με την κίνηση αυτή, θέλησε να ανοίξει τη συζήτηση γύρω από τις ενδεχόμενες αλλαγές που θα θελήσει να κάνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης με αφορμή τη διαχείριση των χρημάτων του ταμείου ανάκαμψης.
Οι πληροφορίες λένε ότι στην πραγματικότητα ο πρωθυπουργός αναζητά δικούς του ανθρώπους «καμικάζι», οι οποίοι θα θελήσουν να εκτεθούν και να αναλάβουν το κόστος των μεταρρυθμίσεων, αφού – όπως είναι γνωστό – τα χρήματα που θα έρθουν στη χώρα μας θα συνοδεύονται άμεσα και με ένα πακέτο σκληρών μεταρρυθμίσεων.
Θέλουν;
Με δεδομένο ότι ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας είναι πολιτικός παλαιάς κοπής, αφού έχει εκλογική περιφέρεια και ψηφοφόρους, είναι άγνωστο εάν θα θελήσει να αναλάβει ένα τέτοιο ρίσκο. Το ίδιο ερώτημα φυσικά υπάρχει και για τον Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος μπορεί στα λόγια να εμφανίζεται ως σκληρός μεταρρυθμιστής, αλλά στην πράξη μετράει τις συνέπειες των πράξεών του.
Και οι δύο αυτοί υπουργοί συγκαταλέγονται στο γκρουπ όσων ενδέχεται να μετακινηθούν εάν είτε οι ίδιοι είτε το Μαξίμου κρίνουν ότι δεν είναι σε θέση ή δεν επιθυμούν να παίξουν σκληρά την επόμενη περίοδο.
Όλα δείχνουν λοιπόν ότι ο Μητσοτάκης θα αναζητήσει συνεργάτες οι οποίοι και πιστεύουν στις νεοφιλελεύθερες μεταρρυθμίσεις και δεν έχουν πρόβλημα να εμφανιστούν σαν… «Ιφιγένειες», καθώς δεν έχουν ερείσματα στον εκλογικό στίβο.
Στο κόκκινο
Υπάρχουν ωστόσο κάποιοι υπουργοί που έτσι και αλλιώς βρίσκονται σημειωμένοι με κόκκινο στο τεφτέρι του πρωθυπουργού, καθώς η πορεία τους στο υπουργείο που έχουν αναλάβει δεν κρίνεται ιδιαίτερα θετική.
Ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής – λένε οι πληροφορίες – δεν κατάφερε να ανταποκριθεί όπως θα έπρεπε στα θέματα του τομέα του εν μέσω πανδημίας. Η μη επάρκεια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και οι αργές κινήσεις που έκανε προκειμένου να προστεθούν λεωφορεία που θα εξυπηρετούσαν με ασφάλεια τους πολίτες έκαναν τον πρωθυπουργό να έχει δεύτερες σκέψεις για τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.
Θα πρέπει εξάλλου να σημειωθεί ότι η κατάσταση στα μέσα μεταφοράς απασχόλησε πολλές φορές την αρμόδια επιτροπή των επιστημόνων για την πορεία της πανδημίας, η οποία ζητούσε να ληφθούν άμεσα μέτρα σε αυτόν τον πολύ ευαίσθητο τομέα. Όμως, ακόμη και τα λεωφορεία που προμηθεύτηκε το υπουργείο με τη διαδικασία του λίζινγκ ήταν χωρίς παράθυρα, με αποτέλεσμα να πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι πολίτες.
Φυσικά για τη μετακίνηση του Καραμανλή θα παίξουν ρόλο πολλά θέματα, και κυρίως ποιοι θα είναι οι συσχετισμοί μέσα στην κυβέρνηση. Πόσα δηλαδή στελέχη από την καραμανλική πτέρυγα θα μπουν στην κυβέρνηση και ποια χαρτοφυλάκια θα αναλάβουν.
Ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος δεν μπόρεσε να απαντήσει στις χυδαιότητες που είπε ο εφοπλιστής Παναγιώτης Λασκαρίδης εναντίον του Μητσοτάκη – ότι η ναυτιλία δεν χρειάζεται την κυβέρνηση και ότι έχει χ…ο τον πρωθυπουργό –, βρίσκεται στον κατάλογο των υπουργών που κινδυνεύουν να δουν την πόρτα εξόδου από την κυβέρνηση, καθώς η ιστορία αυτή έχει ενοχλήσει ιδιαίτερα τον ίδιο τον πρωθυπουργό.
Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη βρίσκεται και σε άμεσο κίνδυνο να κριθεί ανεπιθύμητη, αφού ο χειρισμός της στην υπόθεση Λιγνάδη και οι κακές σχέσεις της με τους ανθρώπους του πολιτισμού μέσα στην πανδημία την έχουν κάνει κόκκινο πανί για συνεργάτες του πρωθυπουργού. Μέχρι τώρα άλλωστε δεν μπορούν να ξεχάσουν τη συνέντευξη που είχε δώσει για την υπόθεση Λιγνάδη και τα όσα είπε, αλλά και το γεγονός ότι την κατηύθυνε στις απαντήσεις η στενή της συνεργάτιδα Άννα Παναγιωταρέα.
Φυσικά κατά καιρούς η Μενδώνη έχει εξυπηρετήσει σε πολλά θέματα το Μέγαρο Μαξίμου και γι’ αυτό πολλοί ισχυρίζονται ότι η μετακίνησή της μπορεί να μην είναι τόσο εύκολη. Φυσικά σε αυτή την περίπτωση ο χρόνος θα δείξει…
Οι… σίγουροι
Ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης θεωρείται βέβαιο ότι θα μετακινηθεί, καθώς στο Μέγαρο Μαξίμου υπάρχουν πολλές και έντονες μουρμούρες για την πορεία του στο εν λόγω υπουργείο.
Μάλιστα πολλοί απόρησαν όταν στον προηγούμενο ανασχηματισμό ο Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε στον συνεργάτη του μια ακόμη ευκαιρία. Το γεγονός ωστόσο ότι ο τουρισμός δεν πηγαίνει καλά και το ότι ο Θεοχάρης δεν κατάφερε να αλλάξει την απόφαση των Βρετανών για τη χώρα μας έχουν επιβαρύνει ακόμα περισσότερο το κλίμα. Η συνέντευξή του δε στο BBC εκμηδένισε και την παραμικρή περίπτωση που υπήρχε να παραμείνει στη θέση του.
Ο υπουργός Υγείας θεωρείται σίγουρο ότι θα μετακινηθεί από το υπουργείο του, όχι τόσο με κριτήριο την αποδοτικότητά του στην πανδημία, αλλά επειδή έχει ενοχλήσει το Μέγαρο Μαξίμου λόγω της μεγάλης δημοτικότητας που έχει, παρότι έγιναν προσπάθειες να αποδυναμωθεί το προφίλ του. Το γεγονός δε ότι ο Κικίλιας έχει ισχυρά στηρίγματα στον επιχειρηματικό κόσμο λειτουργεί αρνητικά για τον υπουργό, αφού κάποιοι πέριξ του Μητσοτάκη – με μεγάλη δόση υπερβολής – είδαν έναν δυνάμει… δελφίνο!
Από: Το Ποντίκι - Πηνελόπη Νάσσου
Παράλληλα το Μέγαρο Μαξίμου, με την κίνηση αυτή, θέλησε να ανοίξει τη συζήτηση γύρω από τις ενδεχόμενες αλλαγές που θα θελήσει να κάνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης με αφορμή τη διαχείριση των χρημάτων του ταμείου ανάκαμψης.
Οι πληροφορίες λένε ότι στην πραγματικότητα ο πρωθυπουργός αναζητά δικούς του ανθρώπους «καμικάζι», οι οποίοι θα θελήσουν να εκτεθούν και να αναλάβουν το κόστος των μεταρρυθμίσεων, αφού – όπως είναι γνωστό – τα χρήματα που θα έρθουν στη χώρα μας θα συνοδεύονται άμεσα και με ένα πακέτο σκληρών μεταρρυθμίσεων.
Θέλουν;
Με δεδομένο ότι ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας είναι πολιτικός παλαιάς κοπής, αφού έχει εκλογική περιφέρεια και ψηφοφόρους, είναι άγνωστο εάν θα θελήσει να αναλάβει ένα τέτοιο ρίσκο. Το ίδιο ερώτημα φυσικά υπάρχει και για τον Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος μπορεί στα λόγια να εμφανίζεται ως σκληρός μεταρρυθμιστής, αλλά στην πράξη μετράει τις συνέπειες των πράξεών του.
Και οι δύο αυτοί υπουργοί συγκαταλέγονται στο γκρουπ όσων ενδέχεται να μετακινηθούν εάν είτε οι ίδιοι είτε το Μαξίμου κρίνουν ότι δεν είναι σε θέση ή δεν επιθυμούν να παίξουν σκληρά την επόμενη περίοδο.
Όλα δείχνουν λοιπόν ότι ο Μητσοτάκης θα αναζητήσει συνεργάτες οι οποίοι και πιστεύουν στις νεοφιλελεύθερες μεταρρυθμίσεις και δεν έχουν πρόβλημα να εμφανιστούν σαν… «Ιφιγένειες», καθώς δεν έχουν ερείσματα στον εκλογικό στίβο.
Στο κόκκινο
Υπάρχουν ωστόσο κάποιοι υπουργοί που έτσι και αλλιώς βρίσκονται σημειωμένοι με κόκκινο στο τεφτέρι του πρωθυπουργού, καθώς η πορεία τους στο υπουργείο που έχουν αναλάβει δεν κρίνεται ιδιαίτερα θετική.
Ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής – λένε οι πληροφορίες – δεν κατάφερε να ανταποκριθεί όπως θα έπρεπε στα θέματα του τομέα του εν μέσω πανδημίας. Η μη επάρκεια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και οι αργές κινήσεις που έκανε προκειμένου να προστεθούν λεωφορεία που θα εξυπηρετούσαν με ασφάλεια τους πολίτες έκαναν τον πρωθυπουργό να έχει δεύτερες σκέψεις για τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.
Θα πρέπει εξάλλου να σημειωθεί ότι η κατάσταση στα μέσα μεταφοράς απασχόλησε πολλές φορές την αρμόδια επιτροπή των επιστημόνων για την πορεία της πανδημίας, η οποία ζητούσε να ληφθούν άμεσα μέτρα σε αυτόν τον πολύ ευαίσθητο τομέα. Όμως, ακόμη και τα λεωφορεία που προμηθεύτηκε το υπουργείο με τη διαδικασία του λίζινγκ ήταν χωρίς παράθυρα, με αποτέλεσμα να πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι πολίτες.
Φυσικά για τη μετακίνηση του Καραμανλή θα παίξουν ρόλο πολλά θέματα, και κυρίως ποιοι θα είναι οι συσχετισμοί μέσα στην κυβέρνηση. Πόσα δηλαδή στελέχη από την καραμανλική πτέρυγα θα μπουν στην κυβέρνηση και ποια χαρτοφυλάκια θα αναλάβουν.
Ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος δεν μπόρεσε να απαντήσει στις χυδαιότητες που είπε ο εφοπλιστής Παναγιώτης Λασκαρίδης εναντίον του Μητσοτάκη – ότι η ναυτιλία δεν χρειάζεται την κυβέρνηση και ότι έχει χ…ο τον πρωθυπουργό –, βρίσκεται στον κατάλογο των υπουργών που κινδυνεύουν να δουν την πόρτα εξόδου από την κυβέρνηση, καθώς η ιστορία αυτή έχει ενοχλήσει ιδιαίτερα τον ίδιο τον πρωθυπουργό.
Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη βρίσκεται και σε άμεσο κίνδυνο να κριθεί ανεπιθύμητη, αφού ο χειρισμός της στην υπόθεση Λιγνάδη και οι κακές σχέσεις της με τους ανθρώπους του πολιτισμού μέσα στην πανδημία την έχουν κάνει κόκκινο πανί για συνεργάτες του πρωθυπουργού. Μέχρι τώρα άλλωστε δεν μπορούν να ξεχάσουν τη συνέντευξη που είχε δώσει για την υπόθεση Λιγνάδη και τα όσα είπε, αλλά και το γεγονός ότι την κατηύθυνε στις απαντήσεις η στενή της συνεργάτιδα Άννα Παναγιωταρέα.
Φυσικά κατά καιρούς η Μενδώνη έχει εξυπηρετήσει σε πολλά θέματα το Μέγαρο Μαξίμου και γι’ αυτό πολλοί ισχυρίζονται ότι η μετακίνησή της μπορεί να μην είναι τόσο εύκολη. Φυσικά σε αυτή την περίπτωση ο χρόνος θα δείξει…
Οι… σίγουροι
Ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης θεωρείται βέβαιο ότι θα μετακινηθεί, καθώς στο Μέγαρο Μαξίμου υπάρχουν πολλές και έντονες μουρμούρες για την πορεία του στο εν λόγω υπουργείο.
Μάλιστα πολλοί απόρησαν όταν στον προηγούμενο ανασχηματισμό ο Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε στον συνεργάτη του μια ακόμη ευκαιρία. Το γεγονός ωστόσο ότι ο τουρισμός δεν πηγαίνει καλά και το ότι ο Θεοχάρης δεν κατάφερε να αλλάξει την απόφαση των Βρετανών για τη χώρα μας έχουν επιβαρύνει ακόμα περισσότερο το κλίμα. Η συνέντευξή του δε στο BBC εκμηδένισε και την παραμικρή περίπτωση που υπήρχε να παραμείνει στη θέση του.
Ο υπουργός Υγείας θεωρείται σίγουρο ότι θα μετακινηθεί από το υπουργείο του, όχι τόσο με κριτήριο την αποδοτικότητά του στην πανδημία, αλλά επειδή έχει ενοχλήσει το Μέγαρο Μαξίμου λόγω της μεγάλης δημοτικότητας που έχει, παρότι έγιναν προσπάθειες να αποδυναμωθεί το προφίλ του. Το γεγονός δε ότι ο Κικίλιας έχει ισχυρά στηρίγματα στον επιχειρηματικό κόσμο λειτουργεί αρνητικά για τον υπουργό, αφού κάποιοι πέριξ του Μητσοτάκη – με μεγάλη δόση υπερβολής – είδαν έναν δυνάμει… δελφίνο!