Η εμπειρία της Ελληνοτουρκικής κρίσης κατέδειξε στους επιτελείς ότι τα Αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας αποτελούν ένα από τα "όπλα" του Στόλου στον έλεγχο του Αρχιπελάγους και στο "κυνήγι" των Τουρκικών υποβρυχίων.
Από: newpost.gr
του Κώστα Σαρικά
Τον κώδωνα του κινδύνου για την έγκαιρη ολοκλήρωση του προγράμματος αναβάθμισης των τεσσάρων Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας P3B ORION φέρεται να κρούει προς την ΕΑΒ η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας αλλά και των Ενόπλων Δυνάμεων. Σύμφωνα με το επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα έως το 2024 η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία θα πρέπει να έχει παραδώσει στο Πολεμικό Ναυτικό και τα τέσσερα αναβαθμισμένα ΑΦΝΣ.Αρχικά η πρόβλεψη ήταν για παράδοση των δύο πρώτων αναβαθμισμένων MLU (Middle Life Upgrade) P3B μέσα στο 2022 και των υπόλοιπων δύο μέσα στο 2023 όμως αυτό ήδη δείχνει εξαιρετικά αμφίβολο.
Σύμφωνα με πληροφορίες στο πρόγραμμα των P3 αυτή την περίοδο εργάζονται περίπου 50 τεχνικοί κυρίως σε ένα από τα τέσσερα αεροσκάφη ενώ σύμφωνα με τον σχεδιασμό των εργασιών απαιτούνται τουλάχιστον 200 προκειμένου η αναβάθμιση να προχωρήσει εντός του χρονοδιαγράμματος και χωρίς καθυστερήσεις. Ο ιδανικός αριθμός τεχνικών ώστε το πρόγραμμα να επιταχυνθεί και τα αεροσκάφη να ολοκληρωθούν εντός της προθεσμίας εκτιμάται ότι είναι περίπου 60 τεχνικοί ανά αεροσκάφος για ταυτόχρονη εργασία και στα τέσσερα P3. Ήδη στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ βρίσκονται όλα τα απαραίτητα απάρτια και ανταλλακτικά που απαιτούνται για την δομική αναβάθμιση των τεσσάρων αεροσκαφών η οποία θα κοστίσει συνολικά 500 εκ δολάρια. Με το μεγαλύτερο μέρος του ποσού να έχει ήδη εκταμιευθεί ενώ αναμένεται και αναπροσαρμογή έπειτα από το πέρας της σύμβασης ανάλογα με τον τελικό απολογισμό.
Στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ πάντως ήδη έχει στηθεί ένας χώρος εξομοίωσης με όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα τα οποία θα τοποθετηθούν στα τέσσερα αναβαθμισμένα P3B ORION. Με τον τρόπο αυτό μπορούν να εκπαιδευτούν τα πληρώματα στο 75% των αποστολών τις οποίες θα αναλαμβάνουν τα ΑΦΝΣ.
Το πρόγραμμα αναβάθμισης των τεσσάρων Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας P3B ORION αποτελεί ένα από τα τέσσερα βασικά projects που έχει αναλάβει η ΕΑΒ. Τα υπόλοιπα τρία αφορούν συμπαραγωγή για απάρτια μαχητικών F-16, μεταγωγικών C-130J και φυσικά το μεγάλο πρόγραμμα αναβάθμισης των 84 μαχητικών F-16 σε διαμόρφωση Viper.
To πέμπτο ΑΦΝΣ P3B ORION, το αεροσκάφος "ενδιάμεσης λύσης", παραδόθηκε από τη ΕΑΒ στο Πολεμικό Ναυτικό τον Μάιο του 2019 και χρησιμοποιείται ήδη επιχειρησιακά σε ανθυποβρυχιακές αποστολές. Το καλοκαίρι του 2020 κατά τη διάρκεια της Ελληνοτουρκικής κρίσης αποτέλεσε μαζί με τα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα του Στόλου(S70 Aegean Hawk και AB-212) τον εφιάλτη των Τουρκικών υποβρυχίων. Το P3 είχε εντοπίσει και "ξετρυπώσει" έπειτα από ρίψη ηχοσημαντήρων υποβρύχιο των γειτόνων κλάσης "209" κοντά στον Καφηρέα με τους Τούρκους να αναγκάζονται στο τέλος έπειτα από ανελέητη καταδίωξη να αναδυθούν στην επιφάνεια.
Η εμπειρία της Ελληνοτουρκικής κρίσης κατέδειξε στους επιτελείς ότι τα Αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας αποτελούν ένα από τα "όπλα" του Στόλου στον έλεγχο του Αρχιπελάγους και στο "κυνήγι" των Τουρκικών υποβρυχίων. Ειδικά τα επόμενα χρόνια με τους γείτονες να ενισχύονται με έξι υπερσύγχρονα υποβρύχια "214" όμοια με τα Ελληνικά "Παπανικολής", τα ΑΦΝΣ P3B ORION μαζί με τα επτά ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα MH-60 Romeo θα "κλειδώσουν" το βυθό του Αιγαίου στην κρίσιμη ανθυποβρυχιακή αναμέτρηση.
Tα αναβαθμισμένα P3B ORION θα έχουν 15.000 ώρες "ωφέλιμης ζωής". Θα διαθέτουν ραντάρ έρευνας πολλαπλών αποστολών μεγάλης εμβέλειας, σύστημα Flir, σύστημα Ηλεκτρονικού Πολέμου, αισθητήρες, εξ’ ολοκλήρου νέο πιλοτήριο. Με μέγιστο βάρος οπλισμού που φτάνει τους 10 τόνους μπορούν να φέρουν συνδυασμό όπλων όπως τορπίλες, βόμβες, νάρκες βυθού αλλά και βλήματα Harpoon.
του Κώστα Σαρικά
Τον κώδωνα του κινδύνου για την έγκαιρη ολοκλήρωση του προγράμματος αναβάθμισης των τεσσάρων Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας P3B ORION φέρεται να κρούει προς την ΕΑΒ η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας αλλά και των Ενόπλων Δυνάμεων. Σύμφωνα με το επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα έως το 2024 η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία θα πρέπει να έχει παραδώσει στο Πολεμικό Ναυτικό και τα τέσσερα αναβαθμισμένα ΑΦΝΣ.Αρχικά η πρόβλεψη ήταν για παράδοση των δύο πρώτων αναβαθμισμένων MLU (Middle Life Upgrade) P3B μέσα στο 2022 και των υπόλοιπων δύο μέσα στο 2023 όμως αυτό ήδη δείχνει εξαιρετικά αμφίβολο.
Σύμφωνα με πληροφορίες στο πρόγραμμα των P3 αυτή την περίοδο εργάζονται περίπου 50 τεχνικοί κυρίως σε ένα από τα τέσσερα αεροσκάφη ενώ σύμφωνα με τον σχεδιασμό των εργασιών απαιτούνται τουλάχιστον 200 προκειμένου η αναβάθμιση να προχωρήσει εντός του χρονοδιαγράμματος και χωρίς καθυστερήσεις. Ο ιδανικός αριθμός τεχνικών ώστε το πρόγραμμα να επιταχυνθεί και τα αεροσκάφη να ολοκληρωθούν εντός της προθεσμίας εκτιμάται ότι είναι περίπου 60 τεχνικοί ανά αεροσκάφος για ταυτόχρονη εργασία και στα τέσσερα P3. Ήδη στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ βρίσκονται όλα τα απαραίτητα απάρτια και ανταλλακτικά που απαιτούνται για την δομική αναβάθμιση των τεσσάρων αεροσκαφών η οποία θα κοστίσει συνολικά 500 εκ δολάρια. Με το μεγαλύτερο μέρος του ποσού να έχει ήδη εκταμιευθεί ενώ αναμένεται και αναπροσαρμογή έπειτα από το πέρας της σύμβασης ανάλογα με τον τελικό απολογισμό.
Στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ πάντως ήδη έχει στηθεί ένας χώρος εξομοίωσης με όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα τα οποία θα τοποθετηθούν στα τέσσερα αναβαθμισμένα P3B ORION. Με τον τρόπο αυτό μπορούν να εκπαιδευτούν τα πληρώματα στο 75% των αποστολών τις οποίες θα αναλαμβάνουν τα ΑΦΝΣ.
Το πρόγραμμα αναβάθμισης των τεσσάρων Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας P3B ORION αποτελεί ένα από τα τέσσερα βασικά projects που έχει αναλάβει η ΕΑΒ. Τα υπόλοιπα τρία αφορούν συμπαραγωγή για απάρτια μαχητικών F-16, μεταγωγικών C-130J και φυσικά το μεγάλο πρόγραμμα αναβάθμισης των 84 μαχητικών F-16 σε διαμόρφωση Viper.
To πέμπτο ΑΦΝΣ P3B ORION, το αεροσκάφος "ενδιάμεσης λύσης", παραδόθηκε από τη ΕΑΒ στο Πολεμικό Ναυτικό τον Μάιο του 2019 και χρησιμοποιείται ήδη επιχειρησιακά σε ανθυποβρυχιακές αποστολές. Το καλοκαίρι του 2020 κατά τη διάρκεια της Ελληνοτουρκικής κρίσης αποτέλεσε μαζί με τα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα του Στόλου(S70 Aegean Hawk και AB-212) τον εφιάλτη των Τουρκικών υποβρυχίων. Το P3 είχε εντοπίσει και "ξετρυπώσει" έπειτα από ρίψη ηχοσημαντήρων υποβρύχιο των γειτόνων κλάσης "209" κοντά στον Καφηρέα με τους Τούρκους να αναγκάζονται στο τέλος έπειτα από ανελέητη καταδίωξη να αναδυθούν στην επιφάνεια.
Η εμπειρία της Ελληνοτουρκικής κρίσης κατέδειξε στους επιτελείς ότι τα Αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας αποτελούν ένα από τα "όπλα" του Στόλου στον έλεγχο του Αρχιπελάγους και στο "κυνήγι" των Τουρκικών υποβρυχίων. Ειδικά τα επόμενα χρόνια με τους γείτονες να ενισχύονται με έξι υπερσύγχρονα υποβρύχια "214" όμοια με τα Ελληνικά "Παπανικολής", τα ΑΦΝΣ P3B ORION μαζί με τα επτά ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα MH-60 Romeo θα "κλειδώσουν" το βυθό του Αιγαίου στην κρίσιμη ανθυποβρυχιακή αναμέτρηση.
Tα αναβαθμισμένα P3B ORION θα έχουν 15.000 ώρες "ωφέλιμης ζωής". Θα διαθέτουν ραντάρ έρευνας πολλαπλών αποστολών μεγάλης εμβέλειας, σύστημα Flir, σύστημα Ηλεκτρονικού Πολέμου, αισθητήρες, εξ’ ολοκλήρου νέο πιλοτήριο. Με μέγιστο βάρος οπλισμού που φτάνει τους 10 τόνους μπορούν να φέρουν συνδυασμό όπλων όπως τορπίλες, βόμβες, νάρκες βυθού αλλά και βλήματα Harpoon.