Γιατί το Rafale μπορεί να νικήσει το F-35 ως το επόμενο μαχητικό της Ελβετίας

Freepen.gr - Το δικινητήριο Rafale της Γαλλίας έχει αναδειχθεί ως ένας απροσδόκητος κορυφαίος υποψήφιος στην προσφορά Air 2030 ύψους 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την παροχή νέων αεροσκαφών μάχης στην Ελβετική Πολεμική Αεροπορία. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε το 2020, και δεν έχει εξεταστεί κανένα μη-δυτικό μαχητικό αεροσκάφος, που να αμφισβητεί το Rafale εναντίον των αμερικανικών F-35 Lightning II και F-18E Super Hornet και του Eurofighter.

Το αεροσκάφος που θα επιλεχθεί θα αντικαταστήσει τον ελβετικό στόλο F-5E Tiger II και F-18C Hornet. Τα F-35 και F-18E αναμενόταν να είναι οι κορυφαίοι διεκδικητές, εν μέρει λόγω της ιστορικής προτίμησης της Ελβετίας για αμερικανικά μαχητικά. Το Super Hornet επωφελείται από το να είναι συμβατό με πολλές από τις ήδη υπάρχουσες υποδομές συντήρησης με το F-18C που ήδη χρησιμοποιεί η χώρα, με τη μετάβαση από το Hornet στο Super Hornet να είναι ιδιαίτερα ομαλή και το F-18E να είναι δημοφιλές στους πελάτες του F -18C στο παρελθόν. Το F-35 θεωρήθηκε επίσης κορυφαίο λόγω του ότι είναι το μόνο μαχητικό πέμπτης γενιάς στην παραγωγή στον Δυτικό κόσμο, και επωφελήθηκε από τις ανώτερες αεροηλεκτρονικά του και τις δυνατότητες stealth απέναντι στους αντιπάλους του, αναφέρει το militarywatchmagazine.com.

Παρά τις προηγμένες δυνατότητες των αμερικανικών μαχητικών, υπάρχει αυξανόμενη εικασία ότι το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Συμβούλιο θα ανακοινώσει το Rafale ως νικητή του διαγωνισμού στα τέλη Ιουνίου. Το F-35 και, σε μικρότερο βαθμό, το F-18E, αντιμετώπισαν σημαντική αντίσταση από Ελβετούς αξιωματούχους - σύμφωνα με πληροφορίες επειδή οι ΗΠΑ έχουν επιβάλει αυστηρούς όρους σχετικά με τον τρόπο χρήσης του αεροσκάφους μετά την πώληση, κάτι η Γαλλία δεν κάνει. Η αγορά των F-35 θα συνδέσει την Ελβετία στενά με τον αμυντικό τομέα των ΗΠΑ, με το αεροσκάφος να είναι δικτυομένο σε εγκαταστάσεις στην Αμερική κι ενώ έχει αναφερθεί στο παρελθόν πως γίνεται κατασκοπεία στους χειριστές των αεροπλάνων στέλνοντας τα δεδομένα πίσω στις ΗΠΑ.

«Το να αγοράσουμε τα αμερικανικά F-35, τα οποία είναι τα πιο ακριβά, αποκλείεται », δήλωσε ο ηγέτης της Σοσιαλιστικής Ομάδας στην Ομοσπονδιακή Συνέλευση, Roger Nordmann, ο οποίος έδωσε κάποια πρώιμη ένδειξη της...συναίνεσης στην κυβέρνηση. Η συμβατότητα του Rafale με το Thales το σύστημα εναέριας παρακολούθησης SkyView, το οποίο πρόσφατα απέκτησε η Ελβετία από τη Γαλλία, είναι ένας άλλος λόγος. Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, το Rafale ξεχωρίζει γιατί είναι το μόνο μαχητικό που δεν είναι συμβατό με αμερικανικούς πυραύλους αέρος-αέρος, όπως ο AIM-9 ή το AIM-120, που σημαίνει ότι η Ελβετία θα πρέπει να απορρίψει ολόκληρο το τρέχον οπλοστάσιο, εάν επιλέξει τα γαλλικά τζετ.

Παρόλο που το F-35 είναι συνολικά ένα πολύ πιο ικανό αεροσκάφος από το Rafale σε όλες σχεδόν τις παραμέτρους, το γαλλικό τζετ έχει πολλά πλεονεκτήματα, όπως πολύ χαμηλότερο λειτουργικό κόστος, χαμηλότερες απαιτήσεις συντήρησης και ανώτερους πυραύλους αέρος-αέρος μεγάλου βεληνεκούς λόγω του ανάπτυξη του Meteor. 

Με το F-35 να έχει ξεκινήσει την παραγωγή πολύ πιο πρόσφατα, ωστόσο, και καθώς αναμένεται να συνεχίσει να δέχεται αναβαθμίσεις για αρκετές δεκαετίες ακόμη, το αμερικανικό τζετ πιθανότατα θα παραμείνει σε υπηρεσία πολύ περισσότερο πριν χρειαστεί αντικατάσταση.

Το F-35, αν και πιο εξελιγμένο, αποτελεί ένα πολύ πιο προβληματικό αεροσκάφος και απέχει πολύ από το να είναι έτοιμο για μάχη, με το Πεντάγωνο να μην το έχει εγκρίνει ακόμη για παραγωγή πλήρους κλίμακας λόγω συνεχιζόμενων ζητημάτων, παρά το γεγονός ότι το τζετ είχε επίσημα τεθεί σε λειτουργία το 2014. Το Rafale μπορεί επομένως να αντιπροσωπεύει μια φθηνότερη και πιο αξιόπιστη επιλογή, με την έλλειψη πολυπλοκότητας ή σοφιστικέ τεχνολογιών από ορισμένες απόψεις να είναι πλεονεκτική.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail