haf.gr |
Από: hellasjournal.com
Πηγές από την Πολεμική Αεροπορία εκφράζουν την ανησυχία τους για το πρόγραμμα αναβάθμισης των μαχητικών F-16 στο επίπεδο VIPER, αν και μέχρι στιγμής, τα πάντα βαίνουν εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος.
Η ανησυχία αυτή όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές δεν έχει να κάνει με την αντίδραση της κατασκευάστριας εταιρίας των F-16, Lockheed Martin, που αφαιρεί την αποκλειστικότητα από την ΕΑΒ για την κατασκευή τμημάτων των F-16 για την παγκόσμια αγορά, αλλά με μια τυχόν μελλοντική κατάσταση αντιπαράθεσης, την στιγμή που θα είναι μεγάλος αριθμός F-16 στο υπόστεγο για την μετατροπή σε «Οχιά».
Το πρόγραμμα VIPER σ’ αυτή την φάση εξαρτάται ιδιαίτερα από το πρωτότυπο «005» που περνά από εξαντλητικές δοκιμές στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Προς ώρας στο υπόστεγο της ΕΑΒ έχουν εισέλθει τρία F-16 κι έχουν ήδη ξεκινήσει οι εργασίες μετατροπής τους.
- Μέχρι το τέλος του έτους το πρωτότυπο αεροσκάφος θα ταξιδέψει από την Αμερική πίσω στην Ελλάδα και την ΕΑΒ. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει για το 2022 8 F-16 να μετατρέψει η ΕΑΒ στο επίπεδο VIPER, 14 το 2023, 16 το 2024, ισάριθμη θα είναι η αναβάθμιση και για το 2025, 18 το 2026 και τέλος 11, το 2027.
Μέσα από όλα αυτά τα χρόνια, οι Επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας ευελπιστούν να μην υπάρξουν νέα προβλήματα, αλλά δεν έχουν και αυταπάτες βλέποντας όλα αυτά τα οποία συμβαίνουν στην πύλη της ΕΑΒ.
Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι απαιτούν οι προσλήψεις να γίνονται απευθείας από την ΕΑΒ κι όχι μέσω τρίτης εταιρίας.
Παράλληλα οι πολυετείς ανοιχτές «πληγές» στην Πολεμική Αεροπορία δεν είναι λίγες, λένε άνθρωποι από το αεροπορικό Επιτελείο, τονίζοντας μάλιστα πως ότι έχει αναθέσει η αεροπορία στην ΕΑΒ, έχει προπληρωθεί στο μεγαλύτερο μέρος των παραγγελιών, αλλά δεν υπάρχει ταχύτητα στην απόδοση του ανατιθέμενου έργου.
Το P-3B Orion καθυστερεί…
Και από την άλλη πλευρά, στο Πολεμικό Ναυτικό σαν να μην έφταναν οι αναθεωρήσεις των συμβάσεων με τα ναυπηγεία Ελευσίνας ώστε να ολοκληρωθεί επιτέλους το πρόγραμμα των πυραυλακάτων, έχουν και το βλέμμα στραμμένο στην ΕΑΒ για το πρόγραμμα των P-3B ORION.
Οι παρατηρητές του ΠΝ που καταγράφουν την πορεία του έργου στα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας, σημειώνουν ότι την στιγμή που χρειάζονται περίπου 200 άτομα να «πέσουν πάνω σε ένα αεροπλάνο», για να υπάρξει ουσιαστική πρόοδος, τώρα δουλεύουν περίπου 50 άτομα. Και μάλιστα αυτό συμβαίνει την στιγμή που το μεγαλύτερο μέρος των δομικών τμημάτων του αεροσκάφους έχουν φτάσει στην ΕΑΒ και περιμένουν την τοποθέτησή τους στα P-3.
Ο αγώνας δρόμου που δίνεται στο υπόστεγο του P-3 για την έγκαιρη παράδοση ίσως μπορεί να θεωρηθεί και άνισος, με το πρόγραμμα να πρέπει να ολοκληρωθεί το 2024.
- Πάντως την ώρα που βλέπουμε μέσα από το ρεπορτάζ ότι η ΕΑΒ είναι παγκόσμια υπολογίσιμη δύναμη και προσκαλείται σε συζητήσεις που αφορούν το κατασκευαστικό μέλλον, όπως για παράδειγμα τα UAV, αντιλαμβανόμαστε ότι οι συνομιλητές προερχόμενοι από το εξωτερικό δεν απεμπολούν το σημαντικό έργο των ανθρώπων της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας, το οποίο πολλές φορές ήταν πρωτοπόρο και εντελώς ξεχωριστό.
Σήμερα στην ΕΑΒ εργάζονται περίπου 1400 άτομα ενώ έως το τέλος του χρόνου θα έχουν προστεθεί άλλα 300, τα οποία αυτό το διάστημα εκπαιδεύονται. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες για να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία πρόσληψης έργου των 300 αυτών ατόμων απαιτήθηκε η παρέμβαση του Κυριάκου Μητσοτάκη σε σύσκεψη που είχε γίνει ανάμεσα στα συναρμόδια υπουργεία και την εταιρία Lockheed Martin.
Οι εργαζόμενοι σήμερα στην ΕΑΒ εργάζονται πάνω στην παγκόσμια παραγωγή απαρτίων του F-16, όπως και για τα μεταγωγικά C-130.
Έχει αναλάβει τον εκσυγχρονισμό των Ελληνικών F-16 στο επίπεδο VIPER και την «αναγέννηση» των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3B Orion.