Και τα δύο προηγούμενα προγράμματα μαχητικών αεροσκαφών της Ιαπωνίας, συμπεριλαμβανομένου του επιθετικού αεροσκάφους F-1 και του ελαφρού μαχητικού F-2, βασίστηκαν σε μεγάλο βαθμό σε σχέδια ξένων αεροσκαφών - δηλαδή στo ευρωπαϊκό Jaguar και στό αμερικανικό F-16 αν και και στις δύο περιπτώσεις τα ιαπωνικά παράγωγα θεωρήθηκαν σημαντικές βελτιώσεις.
Το επερχόμενο μαχητικό έκτης γενιάς F-3 θα αντικαταστήσει το F-2 και μεγάλο μέρος του κατασκευασμένου από την Ιαπωνία στόλου βαρέων μαχητικών F-15 στις αρχές του 2030, και αναπτύσσεται για να γεφυρώσει το χάσμα απόδοσης με τη γειτονική Κίνα και τη Ρωσία - όπου η πρώτη που διαθέτει τις μοναδικές μοίρες πλήρους ισχύος στον κόσμο μη αμερικανικών μαχητικών πέμπτης γενιάς, και η δεύτερη αναπτύσσει τουλάχιστον δύο μαχητικά αεροσκάφη έκτης γενιάς, γράφει το https://militarywatchmagazine.com/article/britain-japan-engines-sixth-gen-fighter.
Για την ανάπτυξη κινητήρων για το μαχητικό έκτης γενιάς, η IHI Corporation της Ιαπωνίας θα συνεργαστεί με την Rolls-Royce της Βρετανίας, με τον τελικό σχεδιασμό που αναπτύχθηκε ενδεχομένως να επηρεάσει επίσης το πρόγραμμα μαχητικών έκτης γενιάς της Βρετανίας, το Tempest. Η Ιαπωνική Ashai Shinmun ανέφερε σχετικά με την εξέλιξη: «Ανώνυμοι Ιάπωνες αξιωματούχοι είπαν στο πρακτορείο ειδήσεων ότι ο πρωθυπουργός της Ιαπωνίας [Yoshihide] Suga μίλησε για το ζήτημα με τον Βρετανό πρωθυπουργό Τζόνσον κατά τη σύνοδο κορυφής της G7 τον περασμένο μήνα. Στα τέλη Ιουνίου, αξιωματούχοι του Υπουργείου Άμυνας της Ιαπωνίας ταξίδεψαν στη Βρετανία για συνομιλίες για το θέμα. Η Rolls Royce της Βρετανίας συμμετέχει επίσης στο πρόγραμμα Tempest.
Σύμφωνα με αρκετούς αξιωματούχους της ιαπωνικής κυβέρνησης, πραγματοποιήθηκε ανταλλαγή απόψεων για την κοινή ανάπτυξη κινητήρων σε μια συνάντηση μεταξύ των πρωθυπουργών Yoshihide Suga και Johnson στη σύνοδο κορυφής της G7 που πραγματοποιήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο τον Ιούνιο. " Η Ιαπωνία έχει πετάξει ειδικά για τις τεχνολογίες μαχητικών επόμενης γενιάς, το Shinshin X2, παρόλο που ακόμη και σε συνεργασία με τη Βρετανία, η χώρα μπορεί να αγωνιστεί να αναπτύξει έναν κινητήρα ισοδύναμο με αυτόν που αναμένεται να χρησιμοποιηθεί από τον μαχητικό έκτης γενιάς της Αμερικής.
Ακόμη και η ανάπτυξη ενός κινητήρα με συγκρίσιμη απόδοση με τον αμερικανικό F135, το οποίο τροφοδοτεί το μαχητικό πέμπτης γενιάς F-35, θα ήταν ένα σημαντικό επίτευγμα, λαμβάνοντας υπόψη το πόσο μπροστά βρίσκονται οι ΗΠΑ στο πεδίο και τη σημαντική απόκλιση στις δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη.