iaath.gr |
Του Στρατή Μαζίδη
Μεταξύ άλλων συγκράτησα και το ξίνισμα της όψης αρκετών στο άκουσμα ότι θα αναγνωστεί το μήνυμα του αρχιεπισκόπου. Φυσικά δεν είμαστε ικανοί να κρίνουμε το περιεχόμενο του σημερινού μηνύματος, ωστόσο πτωχοί τω πνεύματι γαρ, προβληματιζόμαστε και απορούμε για ορισμένα σημεία του.
Ακούσαμε για παράδειγμα ότι το εμβόλιο δεν είναι απλά ένα όπλο με τα υπέρ του και τα κατά του κατά του κορωνοϊού, αλλά δώρο του Θεού. Αν όμως είναι δώρο του Θεού γιατί έχει παρενέργειες και αρκετοί άνθρωποι απέκτησαν σοβαρά προβλήματα ή έχασαν ακόμα και τη ζωή τους εξαιτίας του; Δεν είναι τέλειος ο Θεός κατά τον αρχιεπίσκοπο; Κάνει δώρα τα οποία ορισμένα πλάσματα του τα βλάπτουν;
Επιπλέον γιατί ο αρχιεπίσκοπος δεν μας είπε τίποτα και για τα φάρμακα σαν αυτά που χορήγησαν στον ίδιο και έγινε καλά; Αυτά δεν είναι δώρο του Θεού; Δεν τον έσωσαν και αυτόν και άλλους εκλεκτούς; Γιατί δεν καλεί τους αρμόδιους να τα εισάγουν μαζικά και να τα χορηγήσουν στους ασθενείς;
Επίσης η αναφορά στον Άγιο Πορφύριο αλλά και τον Άγιο Λουκά της Κριμαίας τον γιατρό ήταν εύστοχη; Ο Άγιος Πορφύριος ήταν ο ιερέας των νοσοκομείων και ο Άγιος Λουκάς θαυματουργούσε αλλά δεν έχουμε διαβάσει πουθενά να υποχρέωσαν ή να απείλησαν ποτέ κάποιον για να κάνει κάτι.
Και αφού λοιπόν εισχώρησε στα ιατρικά ζητήματα, δεν έπρεπε να αναφερθεί επίσης στην ανάγκη της ενίσχυσης των νοσοκομείων; Ο Μέγας Βασίλειος αλλά και ο Άγιος Ιωάννης ο ελεήμων δεν ίδρυσαν νοσοκομεία; Δεν μπορούσε να πει μία λέξη για την ανάγκη της ενίσχυσης της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας που κατά πολλούς αποτελεί ουσιαστικό όπλο αντιμετώπισης της πανδημίας με κατάλληλη παρακολούθηση των ασθενών;
Ίσως κάνω και λάθος. Δεν ξέρω. Σε κάθε περίπτωση πάντως θα ήταν χρήσιμο την επόμενη φορά να ακούσουμε ενδεχομένως και ένα μήνυμα αυτοκριτικής της Εκκλησίας της Ελλάδος και μιας προσπάθειας ερμηνείας γιατί αδειάζουν οι ναοί στο πνεύμα του ευαγγελικού "τα του καίσαρος τω καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ".