Παρόλο που διαθέτουν μεγάλους τραπεζικούς λογαριασμούς, δείχνουν πως προτιμούν να αγοράσουν ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Ποιός είναι ο λόγος;
Από: newsauto.gr - Αναστάσης Γαλάνης
Πολλά είναι τα προβλήματα που βίωσε η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου το προηγούμενο έτος εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού. Πλέον, φαίνεται πως επιστρέφει η κανονικότητα και μοναδική τροχοπέδη συνιστά η έλλειψη ημιαγωγών, κάτι που επηρεάζει σημαντικά την παραγωγική δυνατότητα των κατασκευαστών.
Μουδιασμένοι είναι, φυσικά, και οι αγοραστές νέου αυτοκινήτου, οι οποίοι καλούνται να έχουν πολλή υπομονή, μιας και οι χρόνοι παράδοσης σε πολλές περιπτώσεις φτάνουν ή και ξεπερνούν ακόμα και τους έξι μήνες.
Ανεπηρέαστοι δεν έχουν μείνει ούτε όσοι ανήκουν στα υψηλά κοινωνικό-οικονομικά στρώματα και έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν πανάκριβα μοντέλα που για τους περισσότερους αποτελούν ανεκπλήρωτο όνειρο. Οι εύποροι οδηγοί, λοιπόν, αντί να περιμένουν επί μήνες για την παραλαβή του νέου τους supercar, προτιμούν να απευθυνθούν στην αγορά μεταχειρισμένων, στην οποία παρατηρείται έντονη κινητικότητα.
Σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης των τάσεων της αγοράς Edmunds, τον περασμένο Ιούνιο οι τιμές των μεταχειρισμένων αυξήθηκαν κατά 30%, συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Ακόμα μεγαλύτερη άνοδο γνώρισαν αυτές των supercars από δεύτερο χέρι, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την McLaren 765LT, η οποία προσφέρεται με τιμή κατά 40% υψηλότερη σε σχέση με τον επίσημο τιμοκατόλογο της μάρκας.
Ο λόγος φυσικά έγκειται στο γεγονός πως οι εταιρείες μεταχειρισμένων έχουν διαγνώσει τη ζήτηση των εύπορων οδηγών για ένα supercar ή ένα hypercar – μετά τον παρατεταμένο εγκλεισμό ελέω πανδημίας – και ως εκ τούτου αξιώνουν «τρελά» ποσά.
«Δεν έχουμε δει ποτέ κάτι σαν και αυτό… Η άνοδο στην αξία των οχημάτων είναι απίστευτη», ανέφερε χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του στην Philadelphia Inquirer, ο Matt Trapp, υψηλόβαθμο στέλεχος της δημοφιλούς εταιρείας δημοπρασιών Manheim Auto Auctions.
Όπως αναφέρει το Automotive News Europe, τεράστιους χρόνους αναμονής έχουν και τα μοντέλα της Rolls-Royce, αν και η πολυτελής μάρκα δεν επλήγη από την κρίση των μικροτσίπ. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός, πως οι υποψήφιοι αγοραστές γυρίζουν την πλάτη στις αναρίθμητες δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρει η Rolls, και αντί αυτού προτιμούν «εδώ και τώρα» ένα μεταχειρισμένο σε καλή κατάσταση.
Του λόγου το αληθές αποδεικνύουν και οι δηλώσεις του Gerry Spahn, επικεφαλής επικοινωνίας της Rolls Royce, o οποίος παραδέχθηκε πως το 75% των πωλήσεων της μάρκας προέρχεται από ένα πρόγραμμα μεταχειρισμένων (υπό την ονομασία Provenance), που τους τελευταίους μήνες γνώρισε αύξηση της τάξεως του 33%. Σημειώστε ότι από τη στιγμή που… μπει για πρώτη φορά το κλειδί σε μια Rolls-Royce Wraith, η αξία της πέφτει κατά 20%, ενώ μετά από πενταετή χρήση η υποτίμηση αγγίζει το 40%.
Τέλος, όπως προσθέτει ο Philadelphia Inquirer, οι αντιπροσωπείες αδυνατούν να προμηθευτούν καινούρια αυτοκίνητα, και επομένως προσπαθούν να αντισταθμίσουν την κατάσταση, ρίχνοντας το βάρος στα μεταχειρισμένα. Και παρόλο που τα υπό πώληση μεταχειρισμένα τείνουν να γίνονται όλο και γηραιότερα, με περισσότερα χιλιόμετρα στο βιογραφικό τους, πουλάνε… σαν ζεστό ψωμί.
Πολλά είναι τα προβλήματα που βίωσε η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου το προηγούμενο έτος εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού. Πλέον, φαίνεται πως επιστρέφει η κανονικότητα και μοναδική τροχοπέδη συνιστά η έλλειψη ημιαγωγών, κάτι που επηρεάζει σημαντικά την παραγωγική δυνατότητα των κατασκευαστών.
Μουδιασμένοι είναι, φυσικά, και οι αγοραστές νέου αυτοκινήτου, οι οποίοι καλούνται να έχουν πολλή υπομονή, μιας και οι χρόνοι παράδοσης σε πολλές περιπτώσεις φτάνουν ή και ξεπερνούν ακόμα και τους έξι μήνες.
Ανεπηρέαστοι δεν έχουν μείνει ούτε όσοι ανήκουν στα υψηλά κοινωνικό-οικονομικά στρώματα και έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν πανάκριβα μοντέλα που για τους περισσότερους αποτελούν ανεκπλήρωτο όνειρο. Οι εύποροι οδηγοί, λοιπόν, αντί να περιμένουν επί μήνες για την παραλαβή του νέου τους supercar, προτιμούν να απευθυνθούν στην αγορά μεταχειρισμένων, στην οποία παρατηρείται έντονη κινητικότητα.
Σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης των τάσεων της αγοράς Edmunds, τον περασμένο Ιούνιο οι τιμές των μεταχειρισμένων αυξήθηκαν κατά 30%, συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Ακόμα μεγαλύτερη άνοδο γνώρισαν αυτές των supercars από δεύτερο χέρι, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την McLaren 765LT, η οποία προσφέρεται με τιμή κατά 40% υψηλότερη σε σχέση με τον επίσημο τιμοκατόλογο της μάρκας.
Ο λόγος φυσικά έγκειται στο γεγονός πως οι εταιρείες μεταχειρισμένων έχουν διαγνώσει τη ζήτηση των εύπορων οδηγών για ένα supercar ή ένα hypercar – μετά τον παρατεταμένο εγκλεισμό ελέω πανδημίας – και ως εκ τούτου αξιώνουν «τρελά» ποσά.
«Δεν έχουμε δει ποτέ κάτι σαν και αυτό… Η άνοδο στην αξία των οχημάτων είναι απίστευτη», ανέφερε χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του στην Philadelphia Inquirer, ο Matt Trapp, υψηλόβαθμο στέλεχος της δημοφιλούς εταιρείας δημοπρασιών Manheim Auto Auctions.
Όπως αναφέρει το Automotive News Europe, τεράστιους χρόνους αναμονής έχουν και τα μοντέλα της Rolls-Royce, αν και η πολυτελής μάρκα δεν επλήγη από την κρίση των μικροτσίπ. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός, πως οι υποψήφιοι αγοραστές γυρίζουν την πλάτη στις αναρίθμητες δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρει η Rolls, και αντί αυτού προτιμούν «εδώ και τώρα» ένα μεταχειρισμένο σε καλή κατάσταση.
Του λόγου το αληθές αποδεικνύουν και οι δηλώσεις του Gerry Spahn, επικεφαλής επικοινωνίας της Rolls Royce, o οποίος παραδέχθηκε πως το 75% των πωλήσεων της μάρκας προέρχεται από ένα πρόγραμμα μεταχειρισμένων (υπό την ονομασία Provenance), που τους τελευταίους μήνες γνώρισε αύξηση της τάξεως του 33%. Σημειώστε ότι από τη στιγμή που… μπει για πρώτη φορά το κλειδί σε μια Rolls-Royce Wraith, η αξία της πέφτει κατά 20%, ενώ μετά από πενταετή χρήση η υποτίμηση αγγίζει το 40%.
Τέλος, όπως προσθέτει ο Philadelphia Inquirer, οι αντιπροσωπείες αδυνατούν να προμηθευτούν καινούρια αυτοκίνητα, και επομένως προσπαθούν να αντισταθμίσουν την κατάσταση, ρίχνοντας το βάρος στα μεταχειρισμένα. Και παρόλο που τα υπό πώληση μεταχειρισμένα τείνουν να γίνονται όλο και γηραιότερα, με περισσότερα χιλιόμετρα στο βιογραφικό τους, πουλάνε… σαν ζεστό ψωμί.