Ο Ακάρ παραδέχεται δημόσια ότι η ελληνική Πολεμική Αεροπορία υπερέχει κατά κράτος

Μικτός σχηματισμός από Γαλλικά Rafale, ίδια σαν αυτά που από την 21η Ιουλίου περνούν στην κυριότητα της Ελλάδας, F-16, F-4 Phantom & Mirage 2000-5 κατά την διάρκεια της άσκησης “SKYROS” που διεξήχθη σ’ όλο το εύρος του FIR Αθηνών. Πηγή εικόνας: Γαλλική πρεσβεία
Δημόσια παραδοχή του Χουλουσί Ακάρ πριν λίγες ώρες, ότι δηλαδή αυτή τη στιγμή η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία έχει χάσει το 80% του ανθρώπινου δυναμικού της και μόνο το 20% των αεροπόρων και μηχανικών της εργάζονται στην TuAF.

Από: hellasjournal.com

Κι αυτό επιβεβαιώνει όλες εκείνες τις πληροφορίες που φτάνουν στο Ελληνικό Επιτελείο για την πλήρη ένδεια που επικρατεί στις αεροπορικές τάξεις της γείτονος η οποία πέραν του προσωπικού επεκτείνεται σταδιακά και στις διαθεσιμότητες των αεροσκαφών.

Ο Χουλουσί Ακάρ ουσιαστικά έδωσε μια «καυτή» πληροφορία μέσα από την αποστροφή του λόγου του κατά την εκδήλωση που έγινε για την 15η Ιουλίου του 2016. Ο Τούρκος υπουργός είπε την Τετάρτη ότι και πριν το αποτυχημένο «πραξικόπημα» προβλήματα είχαν στην αεροπορία, διότι πολλοί αποχωρούσαν.

Για τις διώξεις, στη συνέχεια, σημείωσε πως «μετά την 15η Ιουλίου αυτοί που πρόδωσαν πετάχτηκαν. Πετάχτηκε το 80% από αυτούς τους προδότες. Τώρα δουλεύουμε με πιο λίγους ιπταμένους, ένας δουλεύει για πέντε.»

Πάντως δια στόματος υπουργού Άμυνας τέτοιες πληροφορίες δεν ξεστομίζονται εύκολα ακόμη κι αν ήθελε ο κ. Ακάρ να πει στη συνέχεια ότι βρίσκονται σε όλα τα μέτωπα για ν’ αντιμετωπίσουν είτε αντάρτες είτε δυνάμεις δίχως αεροπορία…

Αυτό το 20% των αεροπόρων και μηχανικών καλείται από την Τουρκική ηγεσία να συνεχίσει το έργο των αμφισβητήσεων στον ουρανό του Αιγαίου. Ωστόσο όσοι πετούν παράνομα εκεί ξέρουν πως έχουν ν’ αντιμετωπίσουν τους διεθνώς αναγνωρισμένους για τις ικανότητές τους Έλληνες αεροπόρους, οι οποίοι δεν αργούν να φανούν στον Ελληνικό ουρανό τόσο με τα RAFALE F3R αλλά και τα F-16 Viper.

Τα «γεράκια» του Αρχιπελάγους δεν σταματούν να πετούν κατά δεκάδες καθημερινά στον ζωτικό χώρο της εκπαίδευσής τους, δηλαδή σε όλο το εύρος του FIR Αθηνών ενώ εστιάζουν τις περισσότερες φορές σε πτήσεις στον ουρανό του Αιγαίου, πάνω από την ακριτική νησιωτική Ελλάδα. Σ’ ότι αφορά την παραβατική συμπεριφορά των Τούρκων αεροπόρων αυτή καταγράφεται και αναλύεται στο Επιτελείο.

«Το γεγονός των προβλημάτων στην Τουρκική αεροπορία μαρτυρούσαν μια σειρά από γεγονότα, όπως η καθημερινή παραβατική συμπεριφορά των γειτόνων στον Ελληνικό ουρανό, που μπορεί ορισμένες ημέρες να έχουν καταγράψει δεκάδες υπερπτήσεις και παραβιάσεις, όμως αυτό το επιτυγχάνουν με μικρό αριθμό αεροσκαφών», σημείωνε στρατιωτική πηγή από το αεροπορικό Επιτελείο, που διατηρεί τα στοιχεία εκείνα που δείχνουν την ποιοτική διαφορά στους αριθμούς των μαχητικών που παραβιάζουν το FIR Αθηνών.

Σίγουρα οι παραβιάσεις καταγράφονται και δείχνουν την αγωνιώδη προσπάθεια της Άγκυρας να υπάρχει συνέχεια των αμφισβητήσεων. Από την άλλη πλευρά, την Ελληνική, το air policing ενίοτε μετατρέπεται σε σκληρή αερομαχία, όπως την Τρίτη που μας πέρασε.

Αλλά δεν είναι μόνο η παραβατική καθημερινότητα στον ουρανό του Αιγαίου- η οποία συνεχίζεται μεν αλλά όχι καθημερινά- που πιστοποιεί στο αεροπορικό Επιτελείο το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Τουρκία με την έλλειψη ιπταμένων και μηχανικών.

Από τις ενδείξεις… στο χαστούκι

Η 5ετία που πέρασε από το αποτυχημένο «πραξικόπημα» δεν ορθοπόδησε την Τουρκική Πολεμική Αεροπορία.

Υπάρχει μια σειρά γεγονότων που ουσιαστικά αποδεικνύουν την ένδεια στις αεροπορικές τάξεις της Τουρκίας. Οι πολυδιαφημισμένες ασκήσεις νοτιοανατολικά του FIR Αθηνών συνοδείας στόχου υψηλής αξίας, όπως το ιπτάμενο τάνκερ KC-135 που κατευθύνονταν προς τη Λιβύη από ελάχιστο αριθμό μαχητικών αεροσκαφών ήταν μόνο ένα δείγμα, το οποίο αναλύθηκε ιδιαίτερα στο Ελληνικό Επιτελείο.

Τα συμπεράσματα ήταν απλά, πως πρώτον ο αριθμός των αεροσκαφών που συνόδευαν τον στόχο αυτόν ήταν ελάχιστος και δεύτερον ο αριθμός εκείνων που θα έκαναν κάποια επίθεση ήταν ανύπαρκτος.

Σε άλλη στιγμή δοκιμάστηκε από την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία το σύστημα αεράμυνας της γείτονος, εν τω μέσω της Ελληνοτουρκικής κρίσης. Οι πτήσεις των F-16 από την Ελλάδα στην Κύπρο, όπως και οι μετασταθμεύσεις, δίχως ουδείς στα ραντάρ και τα readiness να το αντιληφθούν ήταν ίσως το πιο ηχηρό χαστούκι στην Τουρκική Πολεμική Αεροπορία.

Κι ένα μήνυμα ότι κανείς δεν μπορεί να παίζει με την HAF, στην οποία ανήκει η αεροπορική υπεροχή, άρα και οι κανόνες…

Στα πιο πρόσφατα γεγονότα, ο μεγαλειώδης «Ηνίοχος» έφερε όλη την αεροπορική αφρόκρεμα στην Ανδραβίδα αλλά και πάνω από κάθε νησί του Αν. Αιγαίου, ακόμη και το Καστελόριζο.

Η «Anatolian Eagle» πέραν της μικρής συμμετοχής το μόνο που κατάφερε είναι να «εντυπωσιάσει» για τα Καταριανά Rafale.

Η δε συμμετοχή σε Νατοϊκές ασκήσεις και αεροπορικά σχολεία από την Τουρκική Πολεμική Αεροπορία σχεδόν ανύπαρκτη.

Το απονενοημένο διάβημα του Τούρκου προέδρου μετά το αποτυχημένο «πραξικόπημα» της 15ης Ιουλίου του 2016 ήταν ο πλήρης αποκεφαλισμός της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας, ενός όπλου που ξεχώριζε κάποτε και στη Συμμαχία.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail