Απαντήσεις σε κάθε απαίτηση της Αθήνας φαίνεται πως έχει το Παρίσι – «Χτυπούν» την προσφορά των Ολλανδών για κορβέτες προσφέροντας τις εξαιρετικές Gowind – Ανοίγουν τα «χαρτιά» τους οι «μνηστήρες» στην μεγαλύτερη έκθεση αμυντικών εξοπλισμών.
Από: newsbomb.gr
Βασίλης Σκουλαράκος
Από τη λεωφόρο Μεσογείων και το ελληνικό «Πεντάγωνο», η… ναυμαχία για τις νέες ελληνικές φρεγάτες μεταφέρεται στην έκθεση Defea 2021, την μεγαλύτερη έκθεση αμυντικού εξοπλισμού στην Ελλάδα, στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo.
Οι έξι «μνηστήρες» για τα πλοία που θα αποτελέσουν τις βασικές μονάδες κρούσης της Διοίκησης Φρεγατών τα επόμενα χρόνια, θα δώσουν ηχηρό παρών στην Defea 2021, αναλύοντας τις προτάσεις τους και κυρίως πραγματοποιώντας επαφές που μπορεί να αποδειχθούν και καθοριστικές, με δεδομένη την κρίσιμη χρονική συγκυρία.
Άλλωστε, σύμφωνα με πληροφορίες, έως τις αρχές Αυγούστου αναμένεται να ξεκαθαρίσει ακόμη περισσότερο το τοπίο, με το Πολεμικό Ναυτικό να «δείχνει» ποιο πλοίο μπορεί να ικανοποιήσει πλήρως τις ανάγκες του και ποια λύση είναι η προτιμότερη συνολικά.
Ήδη έχουν βγει εκτός μάχης οι Ισπανοί με τις φρεγάτες F-110 και οι Γερμανοί με τις Α300, ενώ παραμένουν στο παιχνίδι με τις Α200, αν και η πρότασή τους δεν καλύπτει πλήρως την Αθήνα.
Η ηγεσία του ΓΕΝ και η αρμόδια επιτροπή δεν έχουν σταματήσει λεπτό να εξετάζουν τις προτάσεις των «μνηστήρων» ζητώντας διευκρινίσεις και επιπλέον στοιχεία επί των προτάσεων, τόσο για τεχνικά ζητήματα και θέματα οπλισμού των φρεγατών, όσο και για το οικονομικό σκέλος, τα χρονοδιαγράμματα, το κόστος και τους τρόπους αποπληρωμής.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι απαντήσεις έχουν δοθεί και απομένουν οι τελικές λεπτομέρειες για να «κλειδώσει» η τελική τετράδα που θα φτάσει στα χέρια της πολιτικής ηγεσίας, στου υπουργού Άμυνας κ. Νίκου Παναγιωτόπουλου και φυσικά στου πρωθυπουργού που θα λάβει και την τελική απόφαση.
Στην Defea 2021 λοιπόν, θα δούμε τους «μνηστήρες» να χτυπιούνται στα… ίσια για τα πλοία τους, επιδιδόμενοί σε μια μάχη που θα τους αποφέρει 5 δισ. ευρώ από τα ελληνικά ταμεία. Φαίνεται πάντως ότι οι ισχυροί της κούρσας συνεχίζουν να είναι στην κορυφή, χωρίς να έχει αλλάξει κάτι. Αυτοί φυσικά είναι οι Γάλλοι με τις πανίσχυρες Belh@rra, που έχουν μια ολοκληρωμένη και πληρέστατη προσφορά, οι Ολλανδοί που ναι μεν προσφέρουν την καλύτερη ενδιάμεση λύση, τις φρεγάτες «Μ», αλλά δεν έχουν προσδιορίσει το χρόνο παράδοσης, οι Ιταλοί με τις Fremm και οι Αμερικανοί με τις MMSC, που η αλήθεια είναι πως δεν «γεμίζουν το μάτι» των έμπειρων αξιωματικών του ΓΕΝ. Όχι ότι δεν είναι καλά πλοία, απλά δεν κάνουν για τις ανάγκες του Πολεμικού μας Ναυτικού.
Βασίλης Σκουλαράκος
Από τη λεωφόρο Μεσογείων και το ελληνικό «Πεντάγωνο», η… ναυμαχία για τις νέες ελληνικές φρεγάτες μεταφέρεται στην έκθεση Defea 2021, την μεγαλύτερη έκθεση αμυντικού εξοπλισμού στην Ελλάδα, στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo.
Οι έξι «μνηστήρες» για τα πλοία που θα αποτελέσουν τις βασικές μονάδες κρούσης της Διοίκησης Φρεγατών τα επόμενα χρόνια, θα δώσουν ηχηρό παρών στην Defea 2021, αναλύοντας τις προτάσεις τους και κυρίως πραγματοποιώντας επαφές που μπορεί να αποδειχθούν και καθοριστικές, με δεδομένη την κρίσιμη χρονική συγκυρία.
Άλλωστε, σύμφωνα με πληροφορίες, έως τις αρχές Αυγούστου αναμένεται να ξεκαθαρίσει ακόμη περισσότερο το τοπίο, με το Πολεμικό Ναυτικό να «δείχνει» ποιο πλοίο μπορεί να ικανοποιήσει πλήρως τις ανάγκες του και ποια λύση είναι η προτιμότερη συνολικά.
Ήδη έχουν βγει εκτός μάχης οι Ισπανοί με τις φρεγάτες F-110 και οι Γερμανοί με τις Α300, ενώ παραμένουν στο παιχνίδι με τις Α200, αν και η πρότασή τους δεν καλύπτει πλήρως την Αθήνα.
Η ηγεσία του ΓΕΝ και η αρμόδια επιτροπή δεν έχουν σταματήσει λεπτό να εξετάζουν τις προτάσεις των «μνηστήρων» ζητώντας διευκρινίσεις και επιπλέον στοιχεία επί των προτάσεων, τόσο για τεχνικά ζητήματα και θέματα οπλισμού των φρεγατών, όσο και για το οικονομικό σκέλος, τα χρονοδιαγράμματα, το κόστος και τους τρόπους αποπληρωμής.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι απαντήσεις έχουν δοθεί και απομένουν οι τελικές λεπτομέρειες για να «κλειδώσει» η τελική τετράδα που θα φτάσει στα χέρια της πολιτικής ηγεσίας, στου υπουργού Άμυνας κ. Νίκου Παναγιωτόπουλου και φυσικά στου πρωθυπουργού που θα λάβει και την τελική απόφαση.
Στην Defea 2021 λοιπόν, θα δούμε τους «μνηστήρες» να χτυπιούνται στα… ίσια για τα πλοία τους, επιδιδόμενοί σε μια μάχη που θα τους αποφέρει 5 δισ. ευρώ από τα ελληνικά ταμεία. Φαίνεται πάντως ότι οι ισχυροί της κούρσας συνεχίζουν να είναι στην κορυφή, χωρίς να έχει αλλάξει κάτι. Αυτοί φυσικά είναι οι Γάλλοι με τις πανίσχυρες Belh@rra, που έχουν μια ολοκληρωμένη και πληρέστατη προσφορά, οι Ολλανδοί που ναι μεν προσφέρουν την καλύτερη ενδιάμεση λύση, τις φρεγάτες «Μ», αλλά δεν έχουν προσδιορίσει το χρόνο παράδοσης, οι Ιταλοί με τις Fremm και οι Αμερικανοί με τις MMSC, που η αλήθεια είναι πως δεν «γεμίζουν το μάτι» των έμπειρων αξιωματικών του ΓΕΝ. Όχι ότι δεν είναι καλά πλοία, απλά δεν κάνουν για τις ανάγκες του Πολεμικού μας Ναυτικού.
Ο «άσσος» του Παρισιού
Έχοντας εξαιρετικές προτάσεις απέναντί τους όπως οι Ολλανδικές Sigma, οι Ιταλικές Fremm, οι Αγγλικές Arrowhead και οι γερμανικές A200, οι Γάλλοι της Naval Group εντείνουν τις προσπάθειές τους προβάλλοντας τα ισχυρά σημεία τόσο των Belh@ra όσο και του συνολικού «πακέτου» που προσφέρουν.
Η αλήθεια είναι ότι οι Γάλλοι παραμένουν δικαίως στην κορυφή της κούρσας. Έχουν το πιο προηγμένο πλοίο τεχνολογικά, με τον πιο ισχυρό οπλισμό, που περιλαμβάνει πυραύλους Scalp Naval και τελευταίας τεχνολογίας συστήματα για τον ανθυποβρυχιακό πόλεμο. Παράλληλα, δίνουν ζωή στα ελληνικά ναυπηγεία με την κατασκευή των τριών από τέσσερα πλοία στην Ελλάδα, ενώ δηλώνουν πως θα συνεργαστούν στενά με την εγχώρια βιομηχανία για την αγορά παντός είδους υλικών και εξαρτημάτων.
Η πρώτη FDI Belh@rra κατασκευάζεται ήδη στη Γαλλία για λογαριασμό του Marine Nationale με τη εταιρεία να τονίζει χαρακτηριστικά ότι το δεύτερο πλοίο θα «χτιστεί» για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού της Ελλάδας και σε κάθε περίπτωση ακόμα και αν η συμφωνία καθυστερήσει να «κλειδώσει», θα παραδοθεί τους πρώτους μήνες του 2025. «Είναι γραμμένο στο μάρμαρο αυτό» τόνισε εμφατικά ο Global CEO της Naval Group Pierre-Eric Pommellet μιλώντας σε εκπροσώπους του αμυντικού Τύπου.
Στο «αγκάθι» της ενδιάμεσης λύσης, οι Γάλλοι φαίνεται πως δεν έχουν πει ακόμα την τελευταία τους λέξη. Έχοντας φυσικά πάρει το μήνυμα από το ΓΕΝ ότι τα 25ετίας πλοία που πρότειναν δεν ικανοποιούν σε καμία περίπτωση τις ανάγκες του Στόλου μέχρι να ετοιμαστούν τα νέα και να αναβαθμιστούν οι 4 φρεγάτες ΜΕΚΟ, οι Γάλλοι της Naval ετοίμασαν μια... ρελάνς που δελέαζει την Αθήνα.
O κρυφός «άσσος» των Γάλλων λέγεται κορβέτες Gowind! Πρόκειται για μια συμπαγής πλατφόρμα επιφανείας, εξοπλισμένη με ένα σύνολο υπερσύγχρονων, δοκιμασμένων σε πραγματικές συνθήκες, αντιαεροπορικών, αντιπλοϊκών και ανθυποβρυχιακών όπλων και συστημάτων τελευταίας τεχνολογίας, σύμφωνα με τις προδιαγραφές και τα πρότυπα του ΝΑΤΟ.
Η Gowind αξιοποιεί τα καλύτερα τεχνολογικά επιτεύγματα που αναπτύχθηκαν και αξιοποιήθηκαν από τη Naval Group για μεγάλες φρεγάτες, προκειμένου να προβλεφθούν και να καλυφθούν μελλοντικές επιχειρησιακές απαιτήσεις.
Ενσωματώνει την τελευταία γενιά συστημάτων μάχης που ανέπτυξε η Naval Group, το σύστημα διαχείρισης μάχης SETIS και το “Panoramic Sensors and Intelligence Module (PSIM)”, ένα συνδυασμό ενσωματωμένου ιστού με τους αισθητήρες του και το κέντρο επιχειρήσεων με εφεδρικούς χώρους, καθώς και υψηλό επίπεδο ολοκλήρωσης, αυτοματοποίησης και φιλικότητας προς το χρήστη των συστημάτων της Naval Group.
Η κορβέτα Gowind είναι ήδη δοκιμασμένη στη θάλασσα και σε υπηρεσία με το ναυτικό της Αιγύπτου. Το πρώτο σκάφος ναυπηγήθηκε στη Γαλλία σε μόλις 38 μήνες και άλλα τρία ναυπηγούνται εγχώρια.
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΓΑΛΛΙΚΗ ΚΟΡΒΕΤΑ GOWIND:
Η αλήθεια είναι πως ένα τέτοιο πλοίο το «βλέπει» πολύ θετικά και το Πολεμικό Ναυτικό. Όπως σημειώνουν στρατιωτικές πηγές, οι κορβέτες Gowind αποτελούν μια πολύ αξιόλογη λύση, μιας και μιλάμε για ολοκαίνουργια πλοία που θα μπορούσαν να καλύψουν επαρκώς τις ανάγκες του Στόλου μας. Από το ελληνικό «Πεντάγωνο» επισημαίνεται ωστόσο πως αυτή τη στιγμή δεν ξέρουμε καν την τιμή τους και οποιαδήποτε συζήτηση είναι πρόωρη.
Όσον αφορά τους υπόλοιπους μνηστήρες, οι Ολλανδοί συνεχίζουν να έχουν το προβάδισμα στο ζήτημα της ενδιάμεσης λύσης, προσφέροντας ή τις φρεγάτες «Μ» ή καινούργιες φρεγατο-κορβέτες 10514, ενώ οι φρεγάτες Sigma, ως βασική επιλογή φρεγάτας ικανοποιεί τις ανάγκες του Στόλου.
Ερωτηματικό αποτελούν οι Αμερικανοί που ασκούν πιέσεις σε όλα τα επίπεδα για να πάρει η χώρα μας ένα πλοίο που δεν ικανοποιεί καμία από τις ανάγκες μας.
Έχοντας εξαιρετικές προτάσεις απέναντί τους όπως οι Ολλανδικές Sigma, οι Ιταλικές Fremm, οι Αγγλικές Arrowhead και οι γερμανικές A200, οι Γάλλοι της Naval Group εντείνουν τις προσπάθειές τους προβάλλοντας τα ισχυρά σημεία τόσο των Belh@ra όσο και του συνολικού «πακέτου» που προσφέρουν.
Η αλήθεια είναι ότι οι Γάλλοι παραμένουν δικαίως στην κορυφή της κούρσας. Έχουν το πιο προηγμένο πλοίο τεχνολογικά, με τον πιο ισχυρό οπλισμό, που περιλαμβάνει πυραύλους Scalp Naval και τελευταίας τεχνολογίας συστήματα για τον ανθυποβρυχιακό πόλεμο. Παράλληλα, δίνουν ζωή στα ελληνικά ναυπηγεία με την κατασκευή των τριών από τέσσερα πλοία στην Ελλάδα, ενώ δηλώνουν πως θα συνεργαστούν στενά με την εγχώρια βιομηχανία για την αγορά παντός είδους υλικών και εξαρτημάτων.
Η πρώτη FDI Belh@rra κατασκευάζεται ήδη στη Γαλλία για λογαριασμό του Marine Nationale με τη εταιρεία να τονίζει χαρακτηριστικά ότι το δεύτερο πλοίο θα «χτιστεί» για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού της Ελλάδας και σε κάθε περίπτωση ακόμα και αν η συμφωνία καθυστερήσει να «κλειδώσει», θα παραδοθεί τους πρώτους μήνες του 2025. «Είναι γραμμένο στο μάρμαρο αυτό» τόνισε εμφατικά ο Global CEO της Naval Group Pierre-Eric Pommellet μιλώντας σε εκπροσώπους του αμυντικού Τύπου.
Στο «αγκάθι» της ενδιάμεσης λύσης, οι Γάλλοι φαίνεται πως δεν έχουν πει ακόμα την τελευταία τους λέξη. Έχοντας φυσικά πάρει το μήνυμα από το ΓΕΝ ότι τα 25ετίας πλοία που πρότειναν δεν ικανοποιούν σε καμία περίπτωση τις ανάγκες του Στόλου μέχρι να ετοιμαστούν τα νέα και να αναβαθμιστούν οι 4 φρεγάτες ΜΕΚΟ, οι Γάλλοι της Naval ετοίμασαν μια... ρελάνς που δελέαζει την Αθήνα.
O κρυφός «άσσος» των Γάλλων λέγεται κορβέτες Gowind! Πρόκειται για μια συμπαγής πλατφόρμα επιφανείας, εξοπλισμένη με ένα σύνολο υπερσύγχρονων, δοκιμασμένων σε πραγματικές συνθήκες, αντιαεροπορικών, αντιπλοϊκών και ανθυποβρυχιακών όπλων και συστημάτων τελευταίας τεχνολογίας, σύμφωνα με τις προδιαγραφές και τα πρότυπα του ΝΑΤΟ.
Η Gowind αξιοποιεί τα καλύτερα τεχνολογικά επιτεύγματα που αναπτύχθηκαν και αξιοποιήθηκαν από τη Naval Group για μεγάλες φρεγάτες, προκειμένου να προβλεφθούν και να καλυφθούν μελλοντικές επιχειρησιακές απαιτήσεις.
Ενσωματώνει την τελευταία γενιά συστημάτων μάχης που ανέπτυξε η Naval Group, το σύστημα διαχείρισης μάχης SETIS και το “Panoramic Sensors and Intelligence Module (PSIM)”, ένα συνδυασμό ενσωματωμένου ιστού με τους αισθητήρες του και το κέντρο επιχειρήσεων με εφεδρικούς χώρους, καθώς και υψηλό επίπεδο ολοκλήρωσης, αυτοματοποίησης και φιλικότητας προς το χρήστη των συστημάτων της Naval Group.
Η κορβέτα Gowind είναι ήδη δοκιμασμένη στη θάλασσα και σε υπηρεσία με το ναυτικό της Αιγύπτου. Το πρώτο σκάφος ναυπηγήθηκε στη Γαλλία σε μόλις 38 μήνες και άλλα τρία ναυπηγούνται εγχώρια.
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΓΑΛΛΙΚΗ ΚΟΡΒΕΤΑ GOWIND:
Η αλήθεια είναι πως ένα τέτοιο πλοίο το «βλέπει» πολύ θετικά και το Πολεμικό Ναυτικό. Όπως σημειώνουν στρατιωτικές πηγές, οι κορβέτες Gowind αποτελούν μια πολύ αξιόλογη λύση, μιας και μιλάμε για ολοκαίνουργια πλοία που θα μπορούσαν να καλύψουν επαρκώς τις ανάγκες του Στόλου μας. Από το ελληνικό «Πεντάγωνο» επισημαίνεται ωστόσο πως αυτή τη στιγμή δεν ξέρουμε καν την τιμή τους και οποιαδήποτε συζήτηση είναι πρόωρη.
Όσον αφορά τους υπόλοιπους μνηστήρες, οι Ολλανδοί συνεχίζουν να έχουν το προβάδισμα στο ζήτημα της ενδιάμεσης λύσης, προσφέροντας ή τις φρεγάτες «Μ» ή καινούργιες φρεγατο-κορβέτες 10514, ενώ οι φρεγάτες Sigma, ως βασική επιλογή φρεγάτας ικανοποιεί τις ανάγκες του Στόλου.
Ερωτηματικό αποτελούν οι Αμερικανοί που ασκούν πιέσεις σε όλα τα επίπεδα για να πάρει η χώρα μας ένα πλοίο που δεν ικανοποιεί καμία από τις ανάγκες μας.