Μπορεί οι φρεγάτες MMSC/HF2 να ήταν το βασικό προϊόν που πλασάρονταν από την Αμερικανική πλευρά κατά την έκθεση DEFEA, όμως σύμφωνα με πληροφορίες οι συζητήσεις που έγιναν τόσο με την πολιτική, όσο και με την στρατιωτική ηγεσία έφτασαν και στο μαχητικό 5ης γενιάς F-35.
Από: hellasjournal.com
Από τις Ηνωμένες Πολιτείες, όπως σημειώνουν στρατιωτικές πηγές, επισημάνθηκε γι’ ακόμη μια φορά η ανάγκη αποστολής επίσημης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το αεροσκάφος 5ης γενιάς ώστε να μην υπάρξει περαιτέρω χρονοτριβή.
Από την άλλη πλευρά οι Αμερικανοί λένε ότι η επιστολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος δεν σημαίνει και άμεση παραλαβή των μαχητικών 5ης γενιάς.Και αυτό μπορεί να θεωρηθεί αναμενόμενο διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Αθήνα είχε ρωτήσει τις Ηνωμένες Πολιτείες σχεδόν πριν έναν χρόνο αν υπάρχει ενδεχόμενο να εφαρμοστεί το «μοντέλο» Rafale, δηλαδή να προμηθευτεί αρχικά η HAF μεταχειρισμένα μαχητικά 5ης γενιάς. Αυτή η κίνηση εντάσσεται σε μια προσπάθεια να συμβαδίσει αν καταστεί εφικτό αυτό, το πρόγραμμα των F-16 Viper με το αεροσκάφος 5ης γενιάς με Ελληνικά διακριτικά.
Η Πολεμική Αεροπορία έχει ήδη εκφραστεί και μάλιστα πολλές φορές από το παρελθόν, ότι η 5η γενιά είναι ο μονόδρομος του μέλλοντος. Σίγουρα δεν αρκεί το δικό της «θέλω» αφού απαιτείται η πολιτική απόφαση ώστε να προχωρήσει αυτή η διαδικασία.
Από: hellasjournal.com
Από τις Ηνωμένες Πολιτείες, όπως σημειώνουν στρατιωτικές πηγές, επισημάνθηκε γι’ ακόμη μια φορά η ανάγκη αποστολής επίσημης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το αεροσκάφος 5ης γενιάς ώστε να μην υπάρξει περαιτέρω χρονοτριβή.
- Βεβαίως όπως έχει επισημανθεί πολλές φορές από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, το 2021 αποτελεί χρονιά αποφάσεων για το Πολεμικό Ναυτικό κάτι που συνοψίζεται στην απόφαση που καλείται να πάρει η κυβέρνηση για τις τέσσερις νέες φρεγάτες.
Από την άλλη πλευρά οι Αμερικανοί λένε ότι η επιστολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος δεν σημαίνει και άμεση παραλαβή των μαχητικών 5ης γενιάς.Και αυτό μπορεί να θεωρηθεί αναμενόμενο διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Αθήνα είχε ρωτήσει τις Ηνωμένες Πολιτείες σχεδόν πριν έναν χρόνο αν υπάρχει ενδεχόμενο να εφαρμοστεί το «μοντέλο» Rafale, δηλαδή να προμηθευτεί αρχικά η HAF μεταχειρισμένα μαχητικά 5ης γενιάς. Αυτή η κίνηση εντάσσεται σε μια προσπάθεια να συμβαδίσει αν καταστεί εφικτό αυτό, το πρόγραμμα των F-16 Viper με το αεροσκάφος 5ης γενιάς με Ελληνικά διακριτικά.
- Επιπλέον το νομοσχέδιο των Ρόμπερτ Μενέντεζ και Μάρκο Ρούμπιο έχει βάλει στο κάδρο με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο την Ελλάδα στο αεροσκάφος F-35, με τον φιλέλληνα Γερουσιαστή να τονίζει την αξία της χώρας μας ως στρατηγικό σύμμαχο των Ηνωμένων Πολιτειών.
Η Πολεμική Αεροπορία έχει ήδη εκφραστεί και μάλιστα πολλές φορές από το παρελθόν, ότι η 5η γενιά είναι ο μονόδρομος του μέλλοντος. Σίγουρα δεν αρκεί το δικό της «θέλω» αφού απαιτείται η πολιτική απόφαση ώστε να προχωρήσει αυτή η διαδικασία.
210719205846_F-35 LM COCPIT DEMONSTRATOR 4
Ο ιπτάμενος του F-35
μπορεί να έχει στη διάθεσή του μέχρι 12 οθόνες (απεικονίσεις) με
ενδείξεις στοιχείων και εικόνας από τα συστήματα και τους αισθητήρες του
μαχητικού
Όποιος παρατηρεί τα βήματα με τα οποία κινείται το σχέδιο επαύξησης της αμυντικής ισχύος στο όπλο της αεροπορίας, βλέπει ότι η προμήθεια των Rafale, τα όπλα που φέρουν, όπως κι άλλες κινήσεις που αφορούν την αεροπορική φαρέτρα, είναι προς αυτή την κατεύθυνση.
Αλλά από την άλλη πλευρά όπως σημειώνεται από το αεροπορικό Επιτελείο, γνωρίζουν ότι θα πρέπει στο θέμα του F-35 να περάσουν στην σειρά προτεραιότητας. Και για να σταθούν εκεί, υπάρχει μόνο ένας τρόπος που δεν είναι άλλος από την αποστολή εγγράφου εκδήλωσης ενδιαφέροντος(LOR) για συγκεκριμένο αριθμό μαχητικών.
Είναι άλλο το «θέλω» κι άλλο το «παίρνω» κυρίως την στιγμή που παρατηρείται συνωστισμός πελατών στην Lockheed Martin για το F-35 και παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει με τεχνικά ζητήματα, όπως έχει γραφτεί εδώ και λίγες μέρες στα διεθνή μέσα κι έχουν παραδεχτεί στελέχη της εταιρείας.
Αλλά από την άλλη πλευρά όπως σημειώνεται από το αεροπορικό Επιτελείο, γνωρίζουν ότι θα πρέπει στο θέμα του F-35 να περάσουν στην σειρά προτεραιότητας. Και για να σταθούν εκεί, υπάρχει μόνο ένας τρόπος που δεν είναι άλλος από την αποστολή εγγράφου εκδήλωσης ενδιαφέροντος(LOR) για συγκεκριμένο αριθμό μαχητικών.
Είναι άλλο το «θέλω» κι άλλο το «παίρνω» κυρίως την στιγμή που παρατηρείται συνωστισμός πελατών στην Lockheed Martin για το F-35 και παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει με τεχνικά ζητήματα, όπως έχει γραφτεί εδώ και λίγες μέρες στα διεθνή μέσα κι έχουν παραδεχτεί στελέχη της εταιρείας.
100 μαχητικά για τις ΗΠΑ και 40 για τη διεθνή αγορά κάθε χρόνο
Δείγματα γραφειοκρατικών διαδικασιών που έχουν να κάνουν με τις Ηνωμένες Πολιτείες ήδη τα ζει το Ελληνικό Επιτελείο και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, μιας και αναμένει ακόμα την επίσημη απάντηση (LOA) για τις προτεινόμενες φρεγάτες από την Αμερική.
Αυτή η απάντηση σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν ενδέχεται να φτάσει στην Ελλάδα περί τα τέλη του φθινοπώρου.
Το LOR για ν’ απαντηθεί. είναι γνωστό ότι οι Αμερικανοί χρειάζονται από έξι μήνες και πάνω, άρα ο χρόνος τρέχει και μέσα σ’ αυτόν προστίθενται παραγγελίες από χώρες που προηγούνται. Η κατασκευή ενός F-35 απαιτεί 2,5 με 3 χρόνια από την στιγμή που θα υπάρξει η συμφωνία ανάμεσα στα δυο συμβαλλόμενα μέρη. Στο υποθετικό σενάριο της συμφωνίας Ελλάδας- Ηνωμένων Πολιτειών, προηγούνται προς παράδοση 195 αεροσκάφη σε άλλες χώρες.
Οι παραγγελίες που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα αναμένεται ν’ αυξηθούν καθώς Φιλανδία και Καναδάς δεν έχουν οριστικοποιήσει ακόμα τον αριθμό των μαχητικών που θέλουν για τις ανάγκες τους.
Η Ελβετία είναι η τελευταία χώρα που συμφώνησε με την Αμερικανική εταιρεία, παραγγέλνοντας 36 F-35. Νωρίτερα είχαν δηλώσει τους αριθμούς των αεροσκαφών το Βέλγιο, με 36, η Πολωνία με 48, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με 50 , το Ισραήλ με 25.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες για τις δικές της ανάγκες ετησίως χρειάζεται 100 μαχητικά F-35 την στιγμή που η κατασκευάστρια εταιρεία μπορεί να υποστηρίξει για την παγκόσμια αγορά επιπλέον 40.
«Το τρένο γεμίζει κι εμείς θα συζητάμε τι θα κάνουμε», επισημαίνει πηγή μας, την στιγμή που ο Τιμ Τέχιλ, ανώτατο στέλεχος της Αμερικανικής εταιρείας, δήλωνε στη συνέντευξη τύπου που έγινε την περασμένη εβδομάδα στη Λέσχη Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων, ότι «τα F-16 Viper & τα F-35 θα πετούν σύντομα στην Ελλάδα».
Δείγματα γραφειοκρατικών διαδικασιών που έχουν να κάνουν με τις Ηνωμένες Πολιτείες ήδη τα ζει το Ελληνικό Επιτελείο και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, μιας και αναμένει ακόμα την επίσημη απάντηση (LOA) για τις προτεινόμενες φρεγάτες από την Αμερική.
Αυτή η απάντηση σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν ενδέχεται να φτάσει στην Ελλάδα περί τα τέλη του φθινοπώρου.
Το LOR για ν’ απαντηθεί. είναι γνωστό ότι οι Αμερικανοί χρειάζονται από έξι μήνες και πάνω, άρα ο χρόνος τρέχει και μέσα σ’ αυτόν προστίθενται παραγγελίες από χώρες που προηγούνται. Η κατασκευή ενός F-35 απαιτεί 2,5 με 3 χρόνια από την στιγμή που θα υπάρξει η συμφωνία ανάμεσα στα δυο συμβαλλόμενα μέρη. Στο υποθετικό σενάριο της συμφωνίας Ελλάδας- Ηνωμένων Πολιτειών, προηγούνται προς παράδοση 195 αεροσκάφη σε άλλες χώρες.
Οι παραγγελίες που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα αναμένεται ν’ αυξηθούν καθώς Φιλανδία και Καναδάς δεν έχουν οριστικοποιήσει ακόμα τον αριθμό των μαχητικών που θέλουν για τις ανάγκες τους.
Η Ελβετία είναι η τελευταία χώρα που συμφώνησε με την Αμερικανική εταιρεία, παραγγέλνοντας 36 F-35. Νωρίτερα είχαν δηλώσει τους αριθμούς των αεροσκαφών το Βέλγιο, με 36, η Πολωνία με 48, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με 50 , το Ισραήλ με 25.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες για τις δικές της ανάγκες ετησίως χρειάζεται 100 μαχητικά F-35 την στιγμή που η κατασκευάστρια εταιρεία μπορεί να υποστηρίξει για την παγκόσμια αγορά επιπλέον 40.
«Το τρένο γεμίζει κι εμείς θα συζητάμε τι θα κάνουμε», επισημαίνει πηγή μας, την στιγμή που ο Τιμ Τέχιλ, ανώτατο στέλεχος της Αμερικανικής εταιρείας, δήλωνε στη συνέντευξη τύπου που έγινε την περασμένη εβδομάδα στη Λέσχη Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων, ότι «τα F-16 Viper & τα F-35 θα πετούν σύντομα στην Ελλάδα».