Το γεγονός ότι η μεγάλη πλειονότητα των τεχνολογιών επόμενης γενιάς που θα χρησιμοποιήσει το μαχητικό θα έχει ήδη αναπτυχθεί για το βαρύτερο αντίστοιχο του αναμένεται να μειώσει σημαντικά το κόστος έρευνας και ανάπτυξης. Οι αναφορές σχετικά με την απόδοση του νέου μονού κινητήρα δείχνουν ότι θα επωφεληθεί από προηγμένες μορφές τεχνητής νοημοσύνης - μια τεχνολογία που ενσωματώθηκε πρόσφατα σε πιο βασική μορφή στο MiG-35 - καθώς και από ένα θεμελιωδώς νέο σύστημα θωράκισης και ελέγχου ώθησης φορέα.
Αναφορές από ρωσικά μέσα ενημέρωσης δείχνουν ότι το αεροσκάφος "ξεπερνά σημαντικά όλα τα ξένα μαχητικάς τέταρτης γενιάς στις ικανότητες μάχης του και μπορεί να ανταγωνιστεί επιτυχώς με πλατφόρμες όπως το F-35 Lightning II στο πεδίο της μάχης και στις αγορές όπλων". Σε αντίθεση με το F-35, το νέο μαχητικό θα επωφεληθεί από τη μεγάλη ελικτική δυνατότητα - ένα χαρακτηριστικό του J-10C της Κίνας - καθώς και η ικανότητα να πετάει υπερηχητικά για παρατεταμένες περιόδους χωρίς να χρησιμοποιεί το afterburner του.
Το νέο μονοκινητήριο αεροσκάφος αναμένεται να τροφοδοτείται από έναν κινητήρα Saturn 30, ο οποίος είναι προγραμματισμένος να τροφοδοτεί νέες παραλλαγές του Su-57 από το 2022 και σύμφωνα με ρωσικές πηγές θα είναι ο πιο ισχυρός κινητήρας μαχητικών στον κόσμο. Η Ρωσία έχει μια μακρά ιστορία θέτοντας παγκόσμια ρεκόρ για την ισχύ των κινητήρων μαχητικών, με αξιοσημείωτα παραδείγματα όπως το Mi-23 R-35 από το 1970 και το MiG-31's D30-F6 από το 1981, με το τελευταίο να κατέχει αυτό το ρεκόρ για λίγους μήνες πριν από 25 χρόνια.
Τα βομβαρδιστικά Tu-160M χρησιμοποιούν επί του παρόντος τους πιο ισχυρούς κινητήρες οποιωνδήποτε στρατιωτικών αεροσκαφών στον κόσμο - τους NK-32M. Το επερχόμενο μαχητικό μονού κινητήρα που θα χρησιμοποιεί το Saturn 30 θα παράγεται με γνώμονα τις αγορές εξαγωγής, αλλά θα μπορούσε επίσης να μεταφερθεί σε σημαντικό αριθμό από την ίδια τη Ρωσική Πολεμική Αεροπορία για να αντικαταστήσει το MiG-29 και ενδεχομένως το Su-30. Το αεροσκάφος αναμένεται να έχει πολύ χαμηλότερες απαιτήσεις συντήρησης από το Su-30 που αποτελεί σήμερα τη ραχοκοκαλιά του ρωσικού στόλου.
Ορισμένες μη επαληθευμένες εκτιμήσεις σχετικά με το βάρος του νέου μονοκινητήριου αεροπλάνου δείχνουν ότι μπορεί να βασίζεται σε έναν κινητήρα που προέρχεται από τις τεχνολογίες του Saturn 30 που συμβιβάζουν την ισχύ για χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και χαμηλές ανάγκες συντήρησης, αν και αυτό θα ήταν σχεδόν σίγουρα πολύ πιο ισχυρό από οποιαδήποτε τέταρτης γενιάς κινητήρα μαχητικών.