12019 / pixabay |
gatestoneinstitute.org - Gordon G. Chang / Παρουσίαση Freepen.gr
Τουλάχιστον αυτό ισχυρίστηκε η αντιπρόεδρος Καμάλα Χάρις στο ταξίδι της στη Νοτιοανατολική Ασία και έχει δίκιο. Τα ράφια σε όλη την Αμερική ήταν άδεια νωρίτερα φέτος και, κατά πάσα πιθανότητα, θα ξαναδειάσουν λόγω εξαιρετικών διακοπών στην αλυσίδα εφοδιασμού στην Κίνα και σε ολόκληρη την Ανατολική Ασία.
Υπάρχει μια λύση που εξαλείφει αυτές τις διαταραχές και σώζει τον πλανήτη. Η Χάρις δεν το ανέφερε και οι παγκόσμιες ελίτ απλώς το μισούν.
"Οι ιστορίες που ακούμε τώρα για την προσοχή ότι αν θέλετε να έχετε χριστουγεννιάτικα παιχνίδια για τα παιδιά σας, ίσως τώρα είναι η ώρα να αρχίσετε να τα αγοράζετε, γιατί η καθυστέρηση μπορεί να είναι πολλοί, πολλοί μήνες", είπε η Χάρις σε μια στρογγυλή τράπεζα των ηγετών επιχειρήσεων στη Σιγκαπούρη στις 23 Αυγούστου. "Έτσι, σε όλο τον κόσμο, οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν το ζήτημα".
Γιατί τα παιδιά των Αμερικανών θα απογοητευτούν κατά τη διάρκεια των διακοπών; «Φυσικά, η κλιματική κρίση τροφοδοτεί πολύ αυτήν την κατάσταση», ανέφερε. "Όταν βλέπουμε τους ισχυρότερους τυφώνες που έχουν διαταράξει τις ναυτιλιακές διαδρομές και την άνοδο της στάθμης της θάλασσας, κάτι που απειλεί ως παράδειγμα τις λιμενικές υποδομές. Αυτά είναι λοιπόν τα πολλά ζητήματα που προκαλούν αυτές τις διαταραχές."
Όχι, κυρία Αντιπρόεδρε, η κλιματική αλλαγή δεν έχει σχεδόν καμία σχέση με τις τρέχουσες διαταραχές. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες, όπως η μακροπρόθεσμη στροφή της μεταποίησης στην Ανατολική Ασία. Επιπλέον, υπάρχουν βραχυπρόθεσμα προβλήματα, ένα από αυτά είναι η μεταφορά άδειων εμπορευματοκιβωτίων.
Ένας άλλος ένοχος είναι η Delta Variant. Ένα νέο κύμα COVID-19 στη Νοτιοανατολική Ασία που οδήγησε σε αποκλεισμούς στην Ταϊλάνδη, τη Μαλαισία και το Βιετνάμ. Στην πόλη Χο Τσι Μινχ, οι αρχές διέταξαν τους κατοίκους από τις 23 Αυγούστου να "μείνουν εκεί που είναι".
Σε ολόκληρη την Κίνα, τα lockdowns έχουν κλείσει τα εργοστάσια, έχουν σταματήσει τα φορτηγά και έχουν παραλύσει τα λιμάνια. Τον Μάιο, η ασθένεια έκλεισε το λιμάνι Yantian του Shenzhen, το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι στην Ασία. Οι αξιωματούχοι στις 11 Αυγούστου έκλεισαν τον τερματικό σταθμό Meishan του λιμανιού Ningbo-Zhoushan. Το Meishan διαχειρίζεται περίπου το ένα πέμπτο της κυκλοφορίας εκεί, το τρίτο πιο πολυσύχναστο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Το κλείσιμο του Meishan είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους Αμερικανούς καταναλωτές επειδή οι φορτωτές χρησιμοποιούν το Ningbo για να φορτώσουν φορτίο για το Long Beach. Επιπλέον, το κλείσιμο δε θα μπορούσε να έρθει σε χειρότερη στιγμή. Ο Αύγουστος είναι η μέγιστη ώρα αποστολής για την επόμενη ημέρα των Ευχαριστιών, πιο γνωστή στους αμερικανικούς κύκλους λιανικής πώλησης - και γύρω από τα τραπέζια κουζίνας στις ΗΠΑ - ως Black Friday.
Ως αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, τα ναύλα έχουν εκτοξευθεί στα ύψη. Το κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον Ειρηνικό Ωκεανό, για παράδειγμα, αυξήθηκε περισσότερο από 500% κατά το τελευταίο έτος. Τιμές επί τόπου-ποσοστά που αντικατοπτρίζουν τις τρέχουσες τιμές-σε Κίνα-ΗΠΑ. Οι διαδρομές της Ανατολικής Ακτής ήταν στα $ 20,804 την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου ενώ βρίσκονταν κάτω από $ 11.000 στις 27 Ιουλίου.
"Αυτοί οι παράγοντες μετέτρεψαν την παγκόσμια ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων σε μια πολύ διαταραγμένη, υποπρομηθευμένη αγορά πωλητών, στην οποία οι ναυτιλιακές εταιρείες μπορούν να χρεώνουν τέσσερις έως δέκα φορές την κανονική τιμή για τη μεταφορά φορτίων", δήλωσε ο Philip Damas της ναυτιλιακής εταιρείας συμβούλων Drewry, αναφερόμενος σε τυφώνες και κανόνες λόγω COVID. «Δεν το έχουμε δει στη ναυτιλία για περισσότερα από 30 χρόνια».
Το υψηλό κόστος αποστολής δε φαίνεται να είναι προσωρινό φαινόμενο. Η Damas αναμένει ότι τα "ακραία ποσοστά" θα συνεχιστούν μέχρι τις διακοπές της Σεληνιακής Πρωτοχρονιάς του επόμενου έτους, αλλά ορισμένοι προβλέπουν ότι θα συνεχιστούν τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2022, ειδικά καθώς τα πλοία αποσύρονται από τις εταιρείες για να τα μετατρέψουν από βρώμικο καύσιμο σε πιο καθαρό φυσικό αέριο και ντίζελ.
Στις 20 Αυγούστου σημειώθηκε ρεκόρ όλων των εποχών για τα πλοία που υποστηρίχθηκαν από τα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς. Ωστόσο, οι διαταραχές των εμπορευματοκιβωτίων δεν είναι το τέλος της ιστορίας. «Υπάρχει ένα άλλο τεράστιο κυκλοφοριακό κομφούζιο, που συγκρατεί ακόμη περισσότερο φορτίο», αναφέρει το FreightWaves. Οι διαταραχές στον τομέα των χύδην φορτίων είναι ακόμη χειρότερες, εν μέρει λόγω των αυστηρών κανόνων της Κίνας για τον COVID, ιδίως των καραντίνων που επιβάλλονται στους πιλότους.
Ο Nick Ristic, αναλυτής ξηρού φορτίου στην Braemar ACM Shipbroking, αναφέρει ότι στα μέσα Αυγούστου υπήρχαν 1.692 πλοία με συνολική χωρητικότητα 142 εκατομμυρίων τόνωνdeadweight που περίμεναν σε ουρές σε όλο τον κόσμο. Αυτό ήταν, λέει, "το υψηλότερο επίπεδο που έχουμε καταγράψει και περίπου 15% υψηλότερο σε ετήσια βάση".
Οι τιμές λιανικής αναμένεται να αυξηθούν στην Αμερική. Εάν είστε ο διαχειριστής αποστολής για την Apple, δεν σας ενδιαφέρει καθόλου γιατί το πρόσθετο κόστος αποστολής, ας πούμε, ενός iPhone είναι αμελητέο.
Ωστόσο, το πρόσθετο κόστος δεν είναι αμελητέο, αν φτιάξετε μεγαλύτερα αντικείμενα. "Ένα κοντέινερ 40 ποδών μπορεί να χωρέσει 20 καναπέδες", λέει ο Jonathan Bass, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας διακόσμησης σπιτιού WhomHome, στο Gatestone. "Η δραματική αύξηση των τιμών - μπορεί τώρα να κοστίσει 25.000 $ για την αποστολή ενός εμπορευματοκιβωτίου στον Ειρηνικό στην Ανατολική Ακτή - και προσθέτει περίπου 1.625 $ ανά καναπέ". Αυτό το αυξημένο κόστος καθιστά αυτό το είδος επίπλων απλησίαστο για τους περισσότερους καταναλωτές.
Τι να κάνουμε; Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού της Χάρις, ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε ότι το Υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ και το Υπουργείο Εμπορίου και Βιομηχανίας της Σιγκαπούρης είχαν προχωρήσει σε μια συνεργασία "για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας στην εφοδιαστική αλυσίδα". Έθεσε το ζήτημα συνεχώς κατά τη διάρκεια της επίσκεψής της στη Σιγκαπούρη, συζητώντας ακόμη και το θέμα με τον πρωθυπουργό Lee Hsien Loong.
"Υπάρχουν τόσα πολλά ειδικά για την πανδημία που ανέδειξε τα προβλήματα, τις αποτυχίες και τις ρωγμές στο σύστημά μας", δήλωσε η Harris στη συνάντησή της με τον Lee. «Και αυτή η στιγμή μας δίνει την ευκαιρία που γεννήθηκε τότε από την κρίση να διορθώσουμε πραγματικά και να βρούμε λύσεις σε μακροπρόθεσμα ζητήματα που μας έχουν προκαλέσει».
Ο Bass, ένας σχεδόν υποστηρικτής, έχει μια λύση: "Τώρα, δεδομένου του κόστους αποστολής και άλλων παραγόντων που δεν είναι προσωρινοί, θα ήταν φθηνότερο να κατασκευάζουμε καναπέδες και άλλα είδη στη Βόρεια Αμερική".
Η αντιπρόεδρος Χάρις, η οποία πιστεύει ότι σχεδόν όλα τα προβλήματα του κόσμου προέρχονται από την κλιματική αλλαγή, θα πρέπει να είναι ευχαριστημένη με αυτή τη λύση, διότι θα εξαλείψει τις εκπομπές άνθρακα από τη ναυσιπλοΐα μέσω του Ειρηνικού. "Ο παγκόσμιος φορτωτικός στόλος θερμαίνει τα ύδατα με ρυθμό τέσσερις πυρηνικές βόμβες την ημέρα", σημειώνει ο Bass.
Η μετακίνηση της παραγωγής όχι μόνο θα απασχολούσε τους Βορειοαμερικανούς και θα επέστρεφε την ευημερία στην πατρίδα, θα σήμαινε επίσης πως οι Αμερικανοί θα σταματήσουν να χρηματοδοτούν ένα εχθρικό κινεζικό καθεστώς που, μεταξύ άλλων, απλώς χαρακτήρισε τις ΗΠΑ ως «εχθρό».
Ας θυμηθούμε: Κάθε καναπές που αγοράζουν οι Αμερικανοί από την Κίνα δίνει στο κακόβουλο καθεστώς της τα κεφάλαια για την ανάπτυξη βιολογικών όπλων, την εκσκαφή σιλό πυραύλων και την ανάπτυξη ακόμη περισσότερων μέσων για να σκοτώνουν τους Αμερικανούς. Έτσι, κάθε καναπές που χτίζουμε σε αυτή την πλευρά του Ειρηνικού βοηθά στην υπεράσπιση της αμερικανικής δημοκρατίας.