Από: ypodomes.com / Νίκος Καραγιάννης
Το ypodomes.com βρέθηκε εκεί και όπως μπορείτε να δείτε έχει ξεκινήσει η σταδιακή κατάληψη του χώρου. Τις επόμενες ημέρες οι γνωστές εργοταξιακές λαμαρίνες θα λάβουν τις θέσεις τους. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο αυτού του σταθμού, είναι πως με τη λειτουργία του θα συνδεθεί με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2. Η διαφορά σε σχέση με άλλους σταθμούς που συνδέουν δύο γραμμές, είναι πως η σύνδεση δεν θα γίνεται μέσω επιπέδων (ένας σταθμός κάτω από τον άλλο) αλλά μέσω υπόγειας πεζοδιάβασης. Ο λόγος είναι πως οι δύο σταθμοί έχουν απόσταση περίπου 100 μέτρα ο ένας από τον άλλο.
Το ίδιο σκηνικό συναντάμε και στην πλατεία Ριζάρη, όπου έχει ξεκινήσει η κατάληψη χώρου για το εργοτάξιο του σταθμού Ευαγγελισμός. Όπως αναφέρουν πηγές της Αττικό Μετρό, τα εργοτάξια αναμένεται να έχουν ετοιμαστεί μέχρι τα τέλη του μήνα. Τα επόμενα εργοτάξια που θέλει να στήσει ο εργολάβος είναι στο Κολωνάκι, τα Εξάρχεια, την Αλεξάνδρας και τα Δικαστήρια.
Ποιες εργασίες ξεκινούν
Οι πρώτες εργασίες στα εργοτάξια θα αφορούν αρχαιολογικές ανασκαφές και στη συνέχεια μετατόπιση ΟΚΩ. Την ίδια στιγμή οι αρχαιολογικές εργασίες προχωρούν στο βασικό εργοτάξιο της νέας γραμμής, στην Κατεχάκη. Εκεί το εργοτάξιο έχει στηθεί από το καλοκαίρι ενώ και ο βασικός εργολάβος (ΑΒΑΞ-GHELLA-ASTOM) έχει στήσει το “στρατηγείο” του, έχοντας βάλει container-γραφεία. Το εργοτάξιο έχει στηθεί και στο Άλσος Βεϊκου.
Τα δύο αυτά εργοτάξια πρέπει να τρέξουν καθώς σύμφωνα με πληροφορίες η κοινοπραξία κατασκευής έχει παραγγείλει τους δύο Μετροπόντικες από τη Γερμανία. Τα δύο ογκώδη μηχανήματα θα έλθουν σε περίπου ένα έτος και στόχος είναι να έχουν συναρμολογηθεί στα δύο άκρα και να ξεκινήσουν το ταξίδι τους μέχρι το τέλος του 2022.
Αν δεν έχουμε εκπλήξεις, το 2023 θα έχουμε τις πρώτα breakthrough σε σταθμούς από τους Μετροπόντικες. Άλσος Βεϊκου, Γαλάτσι και Ελικώνος στα δυτικά και Γουδή, Ζωγράφου, Ιλίσια στα ανατολικά θα είναι οι πρώτοι σταθμοί στην πορεία των μηχανημάτων.
Περίοδος μελετών
Μπορεί να έχουμε εισέλθει σε κατασκευαστικούς ρυθμούς, καταλήψεις εργοταξίων και εκκίνηση αρχαιολογικών εργασιών, όμως σε αυτή τη χρονική περίοδο είμαστε κυρίως σε φάση εκπόνησης δεκάδων μελετών. Βασικό ρόλο παίζουν οι κυκλοφοριακές μελέτες οι οποίες αφορούν κάθε εργοτάξιο και θα εφαρμόζονται για όσο διάστημα τα εργοτάξια θα παραμένουν ενεργά.
Επίσης γίνονται μελέτες ΟΚΩ για τις οποίες απαιτούνται συνεχείς συσκέψεις και επαφές με τους “ιδιοκτήτες” του κάθε δικτύου. Δεν λείπουν επίσης και τα οι γεωλογικές και γεωτεχνικές τομές που πραγματοποιούνται από την κοινοπραξία του βασικού έργου προκειμένου να διαπιστωθεί το υπέδαφος στο οποίο θα πραγματοποιηθούν εργασίες.