Η Ελλάδα φαίνεται ότι διαθέτει έναν από τους χειρότερους στόλους οχημάτων μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ.
Από: newsauto.gr / Γιώργος Κ. Ανδρής
Ένας αριθμός-μαμούθ από παλαιά και ρυπογόνα Ταξί θα πρέπει να αποσυρθεί από την κυκλοφορία στα τέλη του 2021 καθώς εκπνέει η τρίτη και τελευταία προθεσμία που τους έχει δώσει έχει δώσει η κυβέρνηση.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr περίπου 8.000 παλαιά και ρυπογόνα Ταξί πρέπει να αποσυρθούν από την κυκλοφορία έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021 και μάλιστα δεν υπάρχει καμία απολύτως περίπτωση να δοθεί νέα παράταση καθώς μέχρι σήμερα έχουν δοθεί συνολικά τρεις παρατάσεις ενώ υπάρχει κίνδυνος επιβολής προστίμου από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Υπό αυτό το πρίσμα τα στελέχη του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα αυξήσουν τα ποσά της επιδότησης για την απόκτηση ηλεκτρικών Ταξί στις 22.500 ευρώ από επαγγελματίες οδηγούς ώστε να μειωθεί η ατμοσφαιρική ρύπανση μέσα στις πόλεις. Παράλληλα όσοι αποκτήσουν κάποιο ηλεκτρικό Ταξί θα «απολαμβάνουν» και όλα εκείνα τα επιπλέον οφέλη που θα εφαρμόσουν πάρα πολλές δημοτικές Αρχές για να προστατεύσουν την υγεία των πολιτών τους βελτιώνοντας την ποιότητα του αέρα.
Ο στόλος των Ταξί στην Ελλάδα
Η Ελλάδα διατηρεί έναν από τους γηραιότερους και πιο ρυπογόνους στόλους οχημάτων Ταξί στην ΕΕ σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συλλέξει και δημοσιεύει αποκλειστικά το Newsauto.gr.
Ειδικότερα στην Αττική κυκλοφορούν 13.779 οχήματα εκ των οποίων μόλις 1.369 αυτοκίνητα πληρούν την οδηγία Euro6. Δηλαδή μόλις ένα στα δέκα Ταξί είναι «καθαρό»! Επίσης 4.956 οχήματα πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5, ενώ 4.336 αυτοκίνητα πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 και 3.188 οχήματα ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro3.
Στην Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν 2.288 Ταξί εκ των οποίων μόλις τα 315 ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro6 με αποτέλεσμα και στην Συμπρωτεύουσα λιγότερο από ένα στα δέκα Ταξί να είναι «καθαρό». Στην οδηγία ρύπων Euro5 ανήκουν 648 οχήματα, η οδηγία Euro4 περιλαμβάνει 799 αυτοκίνητα και στην οδηγία ρύπων Euro3 ανήκουν 526 οχήματα.
Τραγική είναι η εικόνα των Ταξί στην υπόλοιπη Ελλάδα καθώς σε σύνολο 12.169 οχημάτων μόλις τα 719 ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro6! Δηλαδή ούτε το ένα στα δέκα Ταξί δεν είναι «καθαρό».
Αντίθετα η οδηγία ρύπων Euro3 περιλαμβάνει 5.684 αυτοκίνητα, η Euro4 αφορά σε 3.640 οχήματα και 2.126 Ταξί πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5.
Συνολικά στην Ελλάδα κυκλοφορούν 9.328 Ταξί που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3, δηλαδή έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας μεταξύ 2000 και 2004 και ποσοστό άνω του 80% θα πρέπει να αποσυρθεί.
Ταξί με ηλικίες από 18 έως και 24 έτη!
Η τελευταία «παράταση» ζωής στα παλαιά Ταξί δόθηκε τον Μάρτιο του 2018 και μέσω νομοθετικής ρύθμισης αυξήθηκε κατά 3 χρόνια το όριο ηλικίας των επαγγελματικών οχημάτων που κινούνται σε Αττική και επαρχία.
Αποτέλεσμα της νέας νομοθεσίας ήταν η ηλικία των Ταξί σε Αττική και Θεσσαλονίκη να ανέρχεται από 18 έως 21 έτη και στην υπόλοιπη επικράτειας αυξήθηκε σε έως 24 έτη!
Ειδικότερα το επίμαχο άρθρο 5 του νέου νόμου ανέφερε ότι: «Όσα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα ΤΑΞΙ έχουν έδρα τις ενιαίες διοικητικές μονάδες των υποπεριπτώσεων αα΄ και ββ΄ της περιπτώσεως β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 83 (σ.σ. περιφέρεια Αττικής εκτός Περιφερειακής Ενότητας νήσων και Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης εκτός των δήμων Βόλβης, Λαγκαδά και Χαλκηδόνος), αποσύρονται από την κυκλοφορία με τη συμπλήρωση δεκαπέντε (15) ετών, αν έχουν κυβισμό μηχανής μέχρι 1.950 κυβικά εκατοστά και με τη συμπλήρωση δεκαοκτώ (18) ετών, αν έχουν κυβισμό μηχανής 1.950 κυβικά εκατοστά και άνω.
β. Όσα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα ΤΑΞΙ έχουν έδρα εκτός των ενιαίων διοικητικών μονάδων της ανωτέρω περιπτώσεως α΄ της παρούσας παραγράφου, αποσύρονται από την κυκλοφορία με τη συμπλήρωση είκοσι (20) ετών. Τα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα ΤΑΞΙ που έχουν έδρα διοικητικές μονάδες με πληθυσμό λιγότερο από 3.000 κατοίκους, αποσύρονται από την κυκλοφορία με τη συμπλήρωση είκοσι τεσσάρων (24) ετών.
Επομένως, με βάση το νέο νομοσχέδιο, τα ταξί της Αττικής και της Θεσσαλονίκης αποσύρονται από την κυκλοφορία μετά την συμπλήρωση 18 ετών αν έχουν μηχανή μέχρι 1950 κυβ. εκατοστά και μετά την συμπλήρωση 21 χρόνων αν έχουν μηχανή μεγαλύτερη των 1950 κυβ. εκατοστών.
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, πρόκειται για μια απόφαση που παίρνεται από την κυβέρνηση λόγω «της ανάγκης στήριξης των επαγγελματικών οδηγών Ε.Δ.Χ. ταξί αυτοκινήτων λόγω της οικονομικής κρίσης».
Στα άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ οι ηλικίες των Ταξί ανέρχονται από 8 έως και 15 έτη και μετά αποσύρονται από την κυκλοφορία. Σημειώστε δε πως η χώρα μας έχει κληθεί σε “απολογία” από την Κομισιόν για την απόφαση αυτή και πολύ πιθανό να υπάρξει πρόστιμο…
Ένας αριθμός-μαμούθ από παλαιά και ρυπογόνα Ταξί θα πρέπει να αποσυρθεί από την κυκλοφορία στα τέλη του 2021 καθώς εκπνέει η τρίτη και τελευταία προθεσμία που τους έχει δώσει έχει δώσει η κυβέρνηση.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr περίπου 8.000 παλαιά και ρυπογόνα Ταξί πρέπει να αποσυρθούν από την κυκλοφορία έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021 και μάλιστα δεν υπάρχει καμία απολύτως περίπτωση να δοθεί νέα παράταση καθώς μέχρι σήμερα έχουν δοθεί συνολικά τρεις παρατάσεις ενώ υπάρχει κίνδυνος επιβολής προστίμου από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Υπό αυτό το πρίσμα τα στελέχη του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα αυξήσουν τα ποσά της επιδότησης για την απόκτηση ηλεκτρικών Ταξί στις 22.500 ευρώ από επαγγελματίες οδηγούς ώστε να μειωθεί η ατμοσφαιρική ρύπανση μέσα στις πόλεις. Παράλληλα όσοι αποκτήσουν κάποιο ηλεκτρικό Ταξί θα «απολαμβάνουν» και όλα εκείνα τα επιπλέον οφέλη που θα εφαρμόσουν πάρα πολλές δημοτικές Αρχές για να προστατεύσουν την υγεία των πολιτών τους βελτιώνοντας την ποιότητα του αέρα.
Ο στόλος των Ταξί στην Ελλάδα
Η Ελλάδα διατηρεί έναν από τους γηραιότερους και πιο ρυπογόνους στόλους οχημάτων Ταξί στην ΕΕ σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συλλέξει και δημοσιεύει αποκλειστικά το Newsauto.gr.
Ειδικότερα στην Αττική κυκλοφορούν 13.779 οχήματα εκ των οποίων μόλις 1.369 αυτοκίνητα πληρούν την οδηγία Euro6. Δηλαδή μόλις ένα στα δέκα Ταξί είναι «καθαρό»! Επίσης 4.956 οχήματα πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5, ενώ 4.336 αυτοκίνητα πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 και 3.188 οχήματα ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro3.
Στην Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν 2.288 Ταξί εκ των οποίων μόλις τα 315 ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro6 με αποτέλεσμα και στην Συμπρωτεύουσα λιγότερο από ένα στα δέκα Ταξί να είναι «καθαρό». Στην οδηγία ρύπων Euro5 ανήκουν 648 οχήματα, η οδηγία Euro4 περιλαμβάνει 799 αυτοκίνητα και στην οδηγία ρύπων Euro3 ανήκουν 526 οχήματα.
Τραγική είναι η εικόνα των Ταξί στην υπόλοιπη Ελλάδα καθώς σε σύνολο 12.169 οχημάτων μόλις τα 719 ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro6! Δηλαδή ούτε το ένα στα δέκα Ταξί δεν είναι «καθαρό».
Αντίθετα η οδηγία ρύπων Euro3 περιλαμβάνει 5.684 αυτοκίνητα, η Euro4 αφορά σε 3.640 οχήματα και 2.126 Ταξί πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5.
Συνολικά στην Ελλάδα κυκλοφορούν 9.328 Ταξί που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3, δηλαδή έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας μεταξύ 2000 και 2004 και ποσοστό άνω του 80% θα πρέπει να αποσυρθεί.
Ταξί με ηλικίες από 18 έως και 24 έτη!
Η τελευταία «παράταση» ζωής στα παλαιά Ταξί δόθηκε τον Μάρτιο του 2018 και μέσω νομοθετικής ρύθμισης αυξήθηκε κατά 3 χρόνια το όριο ηλικίας των επαγγελματικών οχημάτων που κινούνται σε Αττική και επαρχία.
Αποτέλεσμα της νέας νομοθεσίας ήταν η ηλικία των Ταξί σε Αττική και Θεσσαλονίκη να ανέρχεται από 18 έως 21 έτη και στην υπόλοιπη επικράτειας αυξήθηκε σε έως 24 έτη!
Ειδικότερα το επίμαχο άρθρο 5 του νέου νόμου ανέφερε ότι: «Όσα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα ΤΑΞΙ έχουν έδρα τις ενιαίες διοικητικές μονάδες των υποπεριπτώσεων αα΄ και ββ΄ της περιπτώσεως β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 83 (σ.σ. περιφέρεια Αττικής εκτός Περιφερειακής Ενότητας νήσων και Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης εκτός των δήμων Βόλβης, Λαγκαδά και Χαλκηδόνος), αποσύρονται από την κυκλοφορία με τη συμπλήρωση δεκαπέντε (15) ετών, αν έχουν κυβισμό μηχανής μέχρι 1.950 κυβικά εκατοστά και με τη συμπλήρωση δεκαοκτώ (18) ετών, αν έχουν κυβισμό μηχανής 1.950 κυβικά εκατοστά και άνω.
β. Όσα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα ΤΑΞΙ έχουν έδρα εκτός των ενιαίων διοικητικών μονάδων της ανωτέρω περιπτώσεως α΄ της παρούσας παραγράφου, αποσύρονται από την κυκλοφορία με τη συμπλήρωση είκοσι (20) ετών. Τα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα ΤΑΞΙ που έχουν έδρα διοικητικές μονάδες με πληθυσμό λιγότερο από 3.000 κατοίκους, αποσύρονται από την κυκλοφορία με τη συμπλήρωση είκοσι τεσσάρων (24) ετών.
Επομένως, με βάση το νέο νομοσχέδιο, τα ταξί της Αττικής και της Θεσσαλονίκης αποσύρονται από την κυκλοφορία μετά την συμπλήρωση 18 ετών αν έχουν μηχανή μέχρι 1950 κυβ. εκατοστά και μετά την συμπλήρωση 21 χρόνων αν έχουν μηχανή μεγαλύτερη των 1950 κυβ. εκατοστών.
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, πρόκειται για μια απόφαση που παίρνεται από την κυβέρνηση λόγω «της ανάγκης στήριξης των επαγγελματικών οδηγών Ε.Δ.Χ. ταξί αυτοκινήτων λόγω της οικονομικής κρίσης».
Στα άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ οι ηλικίες των Ταξί ανέρχονται από 8 έως και 15 έτη και μετά αποσύρονται από την κυκλοφορία. Σημειώστε δε πως η χώρα μας έχει κληθεί σε “απολογία” από την Κομισιόν για την απόφαση αυτή και πολύ πιθανό να υπάρξει πρόστιμο…