Baykar's vertical take-off and landing (VTOL) unmanned aerial vehicle (UAV) is on display at Turkey’s largest technology and aviation event, Teknofest, in Istanbul, Turkey, Sept. 23, 2021. (AA Photo) |
Freepen.gr - Η Baykar αποκάλυψε για πρώτη φορά το πρόσφατα σχεδιασμένο drone της που μπορεί να αιωρείται, να απογειώνεται και να προσγειώνεται κάθετα στο μεγαλύτερο τεχνολογικό και αεροπορικό γεγονός της Τουρκίας, το Teknofest.
Σύντομα θα ολοκληρωθούν οι δοκιμές πτήσης του μη επανδρωμένου εναέριου οχήματος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (VTOL). Οι φάσεις μαζικής παραγωγής και παράδοσης αναμένεται να ξεκινήσουν το 2022.
Το νέο UAV δεν χρειάζεται πίστα προσγείωσης και μπορεί να απογειωθεί - απονηωθεί από διάφορα μέρη, συμπεριλαμβανομένων ναυτικών ή κινητών πλατφορμών, δήλωσε ο Burak bekzbek, μηχανικός σχεδιασμού αεροσκαφών στην Baykar, η οποία είναι ήδη γνωστήπαγκοσμίως για τα Bayraktar TB2 και Akıncı.
Το UAV απογειώνεται χρησιμοποιώντας τους τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες του και στη συνέχεια πετά χρησιμοποιώντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, δήλωσε ο Bekzbek στο Anadolu την Πέμπτη.
«Αυτή τη στιγμή ολοκληρώνουμε τις δοκιμές πτήσης, μετά τις οποίες ελπίζουμε ότι θα είμαστε σε θέση να δούμε τη μαζική παραγωγή και παράδοση τους το 2022», είπε.
Χάρη στο υβριδικό σύστημα κινητήρων του, το UAV μπορεί να πετάξει έως και 12 ώρες, είπε ο μηχανικός, προσθέτοντας πως ο κινητήρας του μπορεί επίσης να φορτίσει την μπαταρία του αεροσκάφους.
Έχει βάρος απογείωσης 50 κιλά (110 λίβρες) και μπορεί να μεταφέρει 5 κιλά χρήσιμων φορτίων, όπως θερμικές κάμερες, λέιζερ ή μετρητές απόστασης, είπε ο Bekzbek.
Με άνοιγμα φτερών 5 μέτρων (16 πόδια), το UAV είναι σε θέση να απογειωθεί από μια περιοχή 20 μέτρων επί 20 μέτρων (66 πόδια προς 66 πόδια).
"Το λειτουργικό του υψόμετρο είναι 9.000 πόδια (2.743 μέτρα), αλλά μπορεί να πετάξει έως και 15.000 πόδια", δήλωσε ο Bekzbek, προσθέτοντας ότι η ταχύτητα πτήσης του είναι περίπου 40-50 κόμβοι.
Είναι προφανές πως το νέο μη επανδρωμένο αεροσκάφος προορίζεται για το ελαφρύ αεροπλανοφόρο ANADOLU για το οποίο ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να φέρει F-35B κάθετης απονήωσης.
Σύντομα θα ολοκληρωθούν οι δοκιμές πτήσης του μη επανδρωμένου εναέριου οχήματος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (VTOL). Οι φάσεις μαζικής παραγωγής και παράδοσης αναμένεται να ξεκινήσουν το 2022.
Το νέο UAV δεν χρειάζεται πίστα προσγείωσης και μπορεί να απογειωθεί - απονηωθεί από διάφορα μέρη, συμπεριλαμβανομένων ναυτικών ή κινητών πλατφορμών, δήλωσε ο Burak bekzbek, μηχανικός σχεδιασμού αεροσκαφών στην Baykar, η οποία είναι ήδη γνωστήπαγκοσμίως για τα Bayraktar TB2 και Akıncı.
Το UAV απογειώνεται χρησιμοποιώντας τους τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες του και στη συνέχεια πετά χρησιμοποιώντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, δήλωσε ο Bekzbek στο Anadolu την Πέμπτη.
«Αυτή τη στιγμή ολοκληρώνουμε τις δοκιμές πτήσης, μετά τις οποίες ελπίζουμε ότι θα είμαστε σε θέση να δούμε τη μαζική παραγωγή και παράδοση τους το 2022», είπε.
Χάρη στο υβριδικό σύστημα κινητήρων του, το UAV μπορεί να πετάξει έως και 12 ώρες, είπε ο μηχανικός, προσθέτοντας πως ο κινητήρας του μπορεί επίσης να φορτίσει την μπαταρία του αεροσκάφους.
Έχει βάρος απογείωσης 50 κιλά (110 λίβρες) και μπορεί να μεταφέρει 5 κιλά χρήσιμων φορτίων, όπως θερμικές κάμερες, λέιζερ ή μετρητές απόστασης, είπε ο Bekzbek.
Με άνοιγμα φτερών 5 μέτρων (16 πόδια), το UAV είναι σε θέση να απογειωθεί από μια περιοχή 20 μέτρων επί 20 μέτρων (66 πόδια προς 66 πόδια).
"Το λειτουργικό του υψόμετρο είναι 9.000 πόδια (2.743 μέτρα), αλλά μπορεί να πετάξει έως και 15.000 πόδια", δήλωσε ο Bekzbek, προσθέτοντας ότι η ταχύτητα πτήσης του είναι περίπου 40-50 κόμβοι.
Είναι προφανές πως το νέο μη επανδρωμένο αεροσκάφος προορίζεται για το ελαφρύ αεροπλανοφόρο ANADOLU για το οποίο ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να φέρει F-35B κάθετης απονήωσης.