Από: hellasjournal.com
Προσηλώθηκαν στο έργο της αυστηρής αξιολόγησης με αποκλειστική βάση τα επιχειρησιακά κριτήρια και τις νέες απειλές που ήδη έχει κληθεί το Πολεμικό Ναυτικό ν’ αντιμετωπίζει, όχι μόνο στο Αιγαίο αλλά κυρίως στην ανοιχτή θάλασσα της Αν. Μεσογείου.
Είναι σαφές ότι υπήρξαν διαφορετικές απόψεις και προσεγγίσεις για το μέλλον που θα έπρεπε να έχει ο πολεμικός στόλος για τα επόμενο περίπου σαράντα χρόνια, ωστόσο η βαθμολογία που είχε δώσει το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο στις Γαλλικές Belh@ra, αλλά και η επιτροπή αξιολόγησης, δημιούργησε ένα προβάδισμα το οποίο δύσκολα ανατρέπονταν.
Πολλοί είχαν χάσει τον ύπνο τους λόγω του άγχους να φανούν αντάξιοι όχι μόνο της θέσης τους αλλά απέναντι στα στελέχη και την ιστορία του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού που ουδέποτε υπέστειλε την σημαία του…
- Οι φρεγάτες Belh@ra όμως ήταν μια υπόθεση που είχε ξεκινήσει αρκετά χρόνια πριν, με τους Γάλλους να διαπραγματεύονται με το Ελληνικό Επιτελείο κρατώντας πολύ υψηλές τιμές. Οι Belh@ra αποτελούν την εξέλιξη των φρεγατών τύπου Fremm και το σχέδιό τους δημιουργήθηκε μέσα από πολλές Ελληνικές παρατηρήσεις του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας μας.
Η πολιτική συμφωνία που επετεύχθη πριν λίγες ώρες με την επίσημη ανακοίνωση από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη εκτός από τα χαμόγελα στα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού, έφερε συναισθήματα ικανοποίησης και σ’ έναν εκ των βασικών διαπραγματευτών που είχε ξεκινήσει τις συνομιλίες πριν κάποια χρόνια.
Ο Ναύαρχος ε.α. Κυριάκος Κυριακίδης που διατέλεσε επί σειρά ετών Γενικός Διευθυντής Εξοπλισμών και Επενδύσεων της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ και διατηρήθηκε στην θέση του και από τη ΝΔ για ένα διάστημα, σήμερα λέει «Δεν υπάρχει πιο ωραίο πράμα από το να κάθεσαι μακριά από αυτά στον καναπέ του σπιτιού σου και να νιώθεις την ικανοποίηση ότι κάτι, κάποτε έκανες κι εσυ γι αυτό. Είναι υπέροχο συναίσθημα, είμαι πολύ ευτυχής. Από τύχη βέβαια έχουμε αυτή την κατάληξη Αλλά και την τύχη λίγο πρέπει να την προκαλείς.»
Αγώνας δρόμου…
Όμως απ’ εδώ και στο εξής τα τεχνικά κλιμάκια σε επίπεδο Πολεμικού Ναυτικού και Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, συγκεκριμένα της ΓΔΑΕΕ, έχουν ήδη σηκώσει τα μανίκια και εργάζονται ώστε να κλειδώσουν οι λεπτομέρειες τόσο για τις Belh@ra, όσο και για τις κορβέτες Gowind.
Σ’ ότι αφορά τις κορβέτες, αυτές δεν ανακοινώθηκαν από τον πρωθυπουργό λόγω της διαπραγμάτευσης η οποία είναι σε εξέλιξη και αφορά πρώτον τη ναυπήγηση στην Ελλάδα και δεύτερον τη διαμόρφωση του οπλικού φόρτου, με την Ελληνική πλευρά να επιμένει όπως είναι λογικό στο «σχέδιο αστακός» και για τις Gowind 2500.
Οι Γάλλοι αυτή τη στιγμή ναυπηγούν στη Τουλόν την δεύτερη Belh@ra κι έχουν επίσης και την Νο1 η οποία προορίζεται για το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό. Παράλληλα υπάρχει και το επισκευαστικό έργο στο ναυπηγείο. Η πρότασή τους είναι οι κορβέτες να χτιστούν εξ αρχής στην Ελλάδα, με Γάλλους της Naval Group να μετακομίζουν στην Αθήνα για την παροχή της απαραίτητης τεχνογνωσίας.
Όμως αυτή τη στιγμή η κατάσταση των Ελληνικών ναυπηγείων φρενάρει το εγχείρημα που θα φέρει δουλειά στα Ελληνικά χέρια.
- Το συνολικό ποσό είναι όσο πρέπει γι’ αυτά τα έξι πλοία, ίσως και κάτι παραπάνω αλλά και την αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ. Άλλωστε εκείνο που ξεκλείδωσε τη συμφωνία είναι η ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή για τέτοια πλοία, τα όπλα τους που συμπεριλαμβάνονται στο κονδύλι αυτό και η πολυετής τεχνική υποστήριξη.
Ο αγώνας δρόμου δεν θα είναι μόνο μεγάλος σημειώνουν στελέχη του ναυτικού Επιτελείου, θα είναι και για γερά νεύρα. Ωστόσο το θετικό επίσημο νεύμα των δυο ηγετών είναι το πράσινο φως για να συνεχιστεί αυτή η διαπραγμάτευση ανάμεσα στα δυο μέρη.
Το μόνο βέβαιο επισημαίνουν οι ίδιες πηγές είναι πως με τους ρυθμούς που κινείται το ναυτικό, απαιτούνται επιπλέον μονάδες καινούριες για τον στόλο, που για δεκαετίες είχε αφεθεί στο φιλότιμο των στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού να διατηρήσουν το αξιόμαχο.